اخبار داغ

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس:

اعتراف به افزایش قیمت دلار شلاق مذاکرات و باج دادن دولت به کشورهای غربی است

اعتراف به افزایش قیمت دلار شلاق مذاکرات و باج دادن دولت به کشورهای غربی است
حجت‌الاسلام ذاکر گفت: مردم ایران خوب می‌دانند که ادعای افزایش خودخواسته قیمت دلار، شلاق مذاکرات و باج دادن دولت به کشورهای غربی است که مردم متحمل فشارهای آن می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید سلمان ذکر در گفت و گو با اروم نیوز، در خصوص اظهارات واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر افزایش خودخواسته قیمت دلار اظهار داشت: این صحبت از روی ناچاری و برای توجیه رفتارهای غیرمدیریتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: دولت در حل مشکلات اقتصادی کشور موفق نبوده و نظام مالیاتی و ارزی دچار نوسانات شدید شده و وانمود کرده که این بی‌نظمی‌ها یک نوع مدیریت از پیش تعیین شده بوده که این به نوعی فریب دادن خودشان است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ایران خوب می‌دانند که این اتفاقات شلاق مذاکرات و باج دادن دولت به کشورهای غربی است که مردم متحمل فشارهای آن می شوند.

,

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: این نوع رفتارها برای مردم انقلابی و با بصیرت ما رفتارهای غیرقابل قبول است و هرگز مردم راضی به این توجیهات سطحی نخواهند بود و باید اصل موضوع به مردم گفته شود.

,

وی بیان کرد: دولت باید پاسخگوی این مسئله باشد که ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار چه کسانی قرار گرفته است و با این سوء مدیریت، آشفته بازار نظام پولی و ارزی شکل گرفته است. دولت باید پاسخگو باشد کسانی که از این دلارهای دولتی استفاده کردند چه نسبتی با دولت داشتند، خلأهای اساسی این سوالات هستند که باید به واسطه دولت پاسخ داده شوند.

,

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت با این دلیل عوام فریبانه که ما مدیریت کردیم تا تحریم ها را دور بزنیم، می‌خواهد این قضیه را تمام شده نشان دهد، که این یک نوع اهانت به ملت است و مجلس به هیچ وجه این رفتارها را قبول نکرده و بایستی موضع گیری سفت و سختی داشته باشد.

,

حجت الاسلام ذاکر بیان داشت: ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی و در برهه‌های مختلف نشان دادند که فشار حداکثری تاثیری بر آنها ندارد و این سیاست‌های مقام معظم رهبری بود که کشور را از این بحران نجات داد، اگر رهبری این سیاست‌ها را ابلاغ و جهت دهی نمی‌کردند، وضعیت حال حاضر ما به این شکل نبود و در شرایط به مراتب سخت‌تری به سر می‌بردیم.

,

وی بیان کرد: اگر نبودند مدافعان وطن و حتی مدافعان اقتصاد کشور که با جان و دل برای ایران جنگیدند،اساتید دانشگاهی که در دوره هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، الان وضعیت ما به این شکل نبود، در حالی که برخی مسئولین دنبال پنجره‌ای باز از اروپا و آمریکا بودند تا آذوقه ای برای ایران ارسال شود،.

,

وی تاکید کرد: باید به این توجه شود که این مدافعان و مجاهدان عرصه‌های مختلف بودند که با تلاش حداکثری و نگاه به داخل و توانمندی‌های داخلی نگذاشتند مردم ما دلسرد شوند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت فعلی مدیریت جاهلانه ای است، عنوان کرد: من بعد مسئولینی که چشم به بیگانگان دوخته اند،خواهند دید که مقاومت چه نتایجی را خواهد داشت، دشمن الان به فکر اقتصاد و جنگ داخلی است.

,

حجت الاسلام ذاکر اضافه کرد: بنابراین همه این موارد نشانگر این مسئله است که ملت ایران به برکت رهبری و نیروهای انقلابی خودشان هوشیار هستند.

,

وی افزود: دولت نباید نخبگان و جوانان و ظرفیت داخلی را رها می‌کرد و فکر مذاکرات و چیدن محصولات برجام می‌بود، برجامی که هیچ فرجامی برای ما نداشت، برجام چیزی جز درجا زدن برای ما نبود و تجربه‌ای برای مردم و مسئولین شد که تکرار مکررات نکنند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد تلاش برای بازگشت به برجام، گفت: این دولت با تیم خودش زحمات زیادی برای برجام کشیده و در حال حاضر در تلاش است نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ را با برجام عوض کند، این رفتارها نشان از یک بازی سیاسی می دهد، نه رنگ و بوی خدمت به مردم و استقلال سیاسی اقتصادی کشور! .

,

حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: مسئولین ما باید بدانند که ترامپ رفت، اما ژن روسای جمهور آمریکا مشترک و یکی است که دوست دارند همه کشورها مستعمره آن‌ها باشند.

,

وی بیان داشت: جابجایی قدرت در آمریکا، ماهیت سیاست آن‌ها را عوض نمی‌کند، بلکه شکل آن دچار کمی تغییر می‌شود، ما باید نگاه از بیرون را برداریم و با اقتصاد مقاومتی کشور را اداره کنیم، متاسفانه الان بجای اینکه به اقتصاد مقاومتی پرداخته شود، اقتصاد سوری در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی در پایان تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت ها و پتاسیل‌های داخلی و موقعیت‌های اقتصادی کشور شود، ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در صنعت موشک جز چند کشور ابرقدرت هستیم و اگر در ابعاد دیگر نیز در این مدت تلاش می‌کردیم به نتیجه قابل قبولی دست می‌یافتیم.

,

گفتنی است محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، طی صحبت‌هایی نرخ ارز در کانال نزدیک به ۳۰ هزارتومان را واقعی ندانست و گفت: “ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است.”

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه