شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان گلستان
ساعت: 11:46 منتشر شده در مورخ: 1399/12/10 شناسه خبر: 1712360
معاون بازرسی صمت گلستان:

دادستان‌ها برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان کمک کنند/ خبرنگارها گزارش دهند سراغ متخلف می‌رویم

دادستان‌ها برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان کمک کنند/ خبرنگارها گزارش دهند سراغ متخلف می‌رویم
علی اصغر اصغری گفت: خبرنگار نماینده ماست و هر گزارشی که از تخلفات به ما بدهند سراغ متخلف می‌رویم و با او برخورد می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، علی اصغر اصغری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جمع خبرنگاران به مناسبت ۹ اسفند روز حمایت از مصرف کنندگان اظهار داشت : انجمن حمایت از مضرف کنندگان در ۱۳شهرستان و مرکز استان ایجاد شده است و امروز همه از جمله رسانه ها باید سعی شان بر این باشد که جایگاه این انجمن را تقویت کنند.

اصغری افزود: عده ای فکر می کنند حقوق مصرف کننده صرفا در حوزه اقتصادی و بازار می باشد اما مردم در تمامی حوزه ها از جمله فرهنگ و اجتماع و ... نیز حقوقی دارند و لذا دنبال خواسته های خود باشند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قشر مصرف کننده برای تامین اقلام اساسی خود دچار مذیقه است، نهادهایی مثل انجمن می توانند صدای مصرف کننده باشند و سازمان صمت نیز مرجع نظارت این انجمن می باشد.
 
عضو نظارتی انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان خاطرنشان کرد: خبرنگار نماینده ماست و هر گزارشی که از تخلفات به ما بدهند سراغ متخلف می رویم و با او برخورد می کنیم .
 
اصغری اضافه کرد: حقوق مصرف کننده همان حقوق بیت المال است لذا جزو مصادیق حقوق عامه است و دادستان ها باید در این زمینه کمک کنند.
 
وی بیان داشت: متاسفانه هنوز در کشور ما نگاه ویژه ای به تشکل های صنفی و انجمن ها وجود ندارد و حتی برخی مسئولین نیز به این انجمن ها نگاه جدی ندارند.
 
انجمن حمایت گرگان ۲ هزار عضو دارد
 
همچنین رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان نیز در این نشست اظهار داشت: دفتر انجمن حمایت از مصرف کنندگان در چهارراه آموزشگاه جنگل گرگان طبقه چهارم سازمان صمت مستقر می باشد و آمادگی پاسخگویی به مراجعین را دارد.
 
اسدیان فر افزود: عضو گیری انجمن نیز از طریق سایت بوده و برای اعضا کارت صادر می شود و در حال حاضر ۲ هزار نفر عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان گرگان هستند.
 
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل انجمن حمایت از مصرف کنندگان ساماندهی سیاستهای حمایت از مصرف کننده است و این انجمن هر چهار سال یک بار با رای اعضا و به تعداد ۵ عضو هیات مدیره انتخاب می شوند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان خاطرنشان کرد: در طی یک سال گذشته به ۱۷ مورد شکایت مصرف کننده رسیدگی شد و با خاطیان نیز برخورد صورت گرفت که جا دارد از مدیر کل تعزیرات استان و مدیر صمت استان تشکر شود.
 
انتهای پیام/
https://www.dana.ir/1712360
ارسال نظر
نظرات