شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان کردستان
ساعت: 10:41 منتشر شده در مورخ: 1399/12/10 شناسه خبر: 1712376
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۲۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی کردستان به شبکه شاد دسترسی ندارند

۲۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی کردستان به شبکه شاد دسترسی ندارند
خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در مدارس این استان به شبکه شاد دسترسی نداشته و از طریق درسنامه و محتواهای آموزشی روند تحصیلی خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دانش آموزان خاص و استثنایی در ایام شیوع کرونا  از بخش نرم افزاری برنامه شاد و مشکل عدم دسترسی به تلفن همراه گرفته تا وجود والدین کم سواد، کم توان و معلولی که نمی‌توانند فرزند خود را در یادگیری همراهی کنند، در دریافت آموزش‌های مجازی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

دانش آموزان استثنایی، همانند سایر دانش آموزان در سال تحصیلی و  بر اساس تدابیر و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ملزم به این امر بودند که به صورت مجازی آموزش های لازم را فراگیرند اما در این میان، محدودیت‌ها و مشکلاتی هر گونه آموزش، برای این گروه از دانش‌ آموزان را با چالش‌ مواجه کرده است.

دانش آموزان استثنایی به هفت گروه آموزشی آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی_حرکتی، کم توان ذهنی، اختلال رفتاری_هیجانی و طیف اوتیسم، چند معلولیتی و دارای مشکلات ویژه یادگیری تقسیم می‌شوند که همین امر شیوه های تدریس و یادگیری مختلف را برای این دسته از دانش آموزان می طلبد.

اما این در حالی است که  سرعت پایین اینترنت، عدم آپلود فایل های ارسالی از جمله مشکلات،  در  آموزش فضای مجازی است که هر دانش آموزی در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است حال جای سوال است که دانش آموزان استثنای با وجود این دست از مشکلات چگونه در فضای مجازی و شبکه شاد آموزش می بینند.

کرونا بر روی آموزش و پرورش استثنایی تاثیر گذار بوده است

خلیل رنجبر رییس آموزش ‌و پرورش استثنایی در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: در استان کردستان ۸ هزار نفر دانش آموز نیازمند ویژه وجود دارد که این تعداد در چهار قالب دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس خاص در حال تحصیل هستند.

وی در خصوص آموزش مجازی در دوران کرونا به این دانش آموزان افزود: این دانش آموزان هم همانند دیگر دانش آموزان آموزش و پرورش از خدمات خاص آموزشی و پرورشی به صورت مجازی استفاده می کنند.

وی عنوان داشت: اکثر فراگیران در حوزه آموزش و پرورش استثنایی دانش‌ آموزان دچار مشکلات ذهنی هستند لذا آموزش این گروه بطور اجباری مبتنی بر عینیت ‌گرایی بوده و  از طرفی دانش ‌آموز در روش آموزش مبتنی بر عینیت باید موضوع آموزش را ببیند و لمس کند سپس یاد می‌گیرد اما آموزش مجازی فاقد این ویژگی است و نبود این مساله در آموزش های مجازی بسیار مشکل آفرین است.

رنجبر افزود: کرونا قطعا بر روی آموزش و پرورش استثنایی تاثیر گذار بوده است و آموزش مجازی برای این دانش آموزان بسیار سخت است.

رییس آموزش ‌و پرورش استثنایی کردستان در ادامه تصریح کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات سخت‌ افزاری و بضاعت اندک برخی از خانواده‌ها ۴۰۳ نفر از این دانش آموزان مشکل عدم در رسی به رسانه هوشمند را داشتند که در این راستا توانستیم برای ۳۷۰ نفر از آنان وسایل ارتباطی فراهم گردید.

رنجبر گفت:در حوزه آموزش و پرورش به شکل مجازی ، دانش آموزان استثنایی بیشترین آسیب را دیده اند.

وی افزود:  یکی از رسالت‌های مهم در آموزش وپرورش استثنایی حمایت‌های مادی و معنوی از دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه است  که در راستای حمایت از دانش ‌آموزان کمتر برخوردار کار گروه تدوین الگوی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین و نیکوکاران در آموزش و پرورش استثنایی کردستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1712376
ارسال نظر
نظرات