اخبار داغ

مرندی در گفت‌وگو با دانا؛

با روی کار آمدن «بایدن» تحرکات داعش رو به افزایش است/ آمریکایی ها در تلاش هستند تا تروریست ها از بین نرود

با روی کار آمدن «بایدن» تحرکات داعش رو به افزایش است/ آمریکایی ها در تلاش هستند تا تروریست ها از بین نرود
سید محمد مرندی با اشاره به حمله روز گذشته نیروهای آمریکایی به مواضع مقاومت با دستور مستقیم بایدن اظهار کرد: آمریکایی‌ها کماکان در تلاش هستند تا داعش از بین نرود تا بتوانند از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کنند.
[

«سید محمد مرندی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تحرکات اخیر داعش در منطقه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» گفت: از زمانی که جو بایدن در آمریکا رأی آورده و رئیس جمهور شده است تحرکات داعش رو به افزایش گذاشته و برخی از حملات داعش به مواضع ارتش سوریه از مناطق تحت اشغال آمریکا در این کشور انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به حمله روز گذشته نیروهای آمریکایی به مواضع مقاومت با دستور مستقیم بایدن اظهار کرد: این اقدام همانند اقدامات دوره ترامپ و برخلاف ادعاهای دولت فعلی آمریکاست. در عراق طی حمله‌ای یک خارجی کشته شد اما نیروهای آمریکایی در سوریه و در خط مقدم مبارزه با داعش، رزمندگان مقاومت و حشدالشعبی را مورد هدف قرار داده و یک نفر را به شهادت رساندند.

,

مرندی با بیان اینکه بهانه این حمله در صدها کیلومتر آن طرف‌تر و در کشوری دیگر صورت گرفت ولی کشتارها در خط مقدم مبارزه با داعش اتفاق افتاد ادامه داد: این یعنی آمریکایی‌ها کماکان در تلاش هستند تا داعش از بین نرود تا بتوانند از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کنند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: از ابتدا که داعش از سوی آمریکایی‌ها، سعودی‌ها، ترکیه و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شدند نیز برای این بود که از آن به عنوان یک اهرم فشار بر دولت سوریه و «بشار اسد» و همچنین در مقطعی علیه دولت عراق استفاده کنند.

,

وی با اشاره به فایل صوتی فاش شده از «جان کری» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اظهار کرد: کری در این فایل گفته بود که ما اجازه دادیم داعش به سمت دمش پیشروی کند تا به بشار اسد فشار وارد کنیم. همچنین «باراک اوباما» در مصاحبه‌ای گفته بود که وقتی داعش در حال پیشروی به سمت عراق بود، ما به دولت عراق کمک نکردیم تا «نوری المالکی» را تحت فشار بگذاریم. بنابراین آمریکایی‌ها در گذشته نیز از داعش به عنوان یک ابزار استفاده می‌کردند و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است.

,

مرندی با بیان اینکه بایدن نیز همان شیوه‌های رئیس‌جمهوران گذشته را در پیش خواهد گرفت اظهار کرد: سیاست‌های آمریکا عوض نشده است. بایدن زمانی که قرار بود کاندید شود به سرمایه‌دارانی که هزینه‌های انتخاباتی او را پرداخت می‌کردند قول داده بود که زمانی که رئیس جمهور شود چیزی عوض نخواهد شد و این موضوع به معنای دنبال کردن همان سیاست‌های سابق است.

,

انتهای پیام/

,

گفت‌وگو از: فریده طهماسبی

, گفت‌وگو از: فریده طهماسبی]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه