اخبار داغ

گفتگوی تفصیلی با محقق آزمایشگاه‌پژوهشی فضای سایبر:

بصیرت؛ لازمه هر اقدامی در فضای سایبری/ هدف تطمیع مردم در فضای مجازی، تحقق هدف لیبرال است

بصیرت؛ لازمه هر اقدامی در فضای سایبری/ هدف تطمیع مردم در فضای مجازی، تحقق هدف لیبرال است
محمدعلی شکوهیان‌راد گفت: مردم بدانند که جریانی مقابل استقلال آگاهی فضای سایبر کشور طبق قوانین و جهان بینی انقلاب اسلامی و توحیدی ایستاده و اجازه تحقق آن را نمی دهد. این جریان اگر برای مردم شناخته شود و مطالبه صورت گیرد کار خاصی نمی توانند انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فضای سایبر در اصل چهارچوب عملیاتی دانش سایبرنتیک است و دانش سایبرنتیک دانش طرح ریزی حاکمیت، نه حتی نوعی از حاکمیت است. اسناد متعددی وجود دارد که بارها به آن اشاره شده و در تحلیفات جدید شرق و غرب روی آن تأکید می شود برای اینکه نظریات دانش سایبرنتیک می خواهد حاکمیت را از طریق کنترل چنین اطلاعاتی در اختیار بگیرد؛ در جامعه انسانی و هم در ماشین های هوشمند، این دانش زیرساخت تمدنی جامعه انسانی را تشکیل می دهد. به طور خاص سیستم های فرمانی کنترل برای اینکه این دو حوزه را از طریق کنترل چنین اطلاعاتی در اختیار بگیرد دانش سایبرنتیک نیاز به چهارچوب عملیاتی دارد که عملاً همان فضای سایبر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

نظامی یکپارچه تقویت کننده انقلاب از حیث جهان بینی توحیدی در اختیار ماست

, نظامی یکپارچه تقویت کننده انقلاب از حیث جهان بینی توحیدی در اختیار ماست,

"محمد علی شکوهیان‌راد" ادامه داد: به لحاظ عنوان، سایبرپاور برای خود غرب است که مطرح شده و وجود دارد و عقبه ای طولانی دارد که حدود 200 سال است در حوزه حاکمیتی کار می کنند. سایبرپاور قبل از جوزف ناین هم به لحاظ عنوانی بوده است. آن چیزی که امام جامعه مد نظر دارند و مبتنی بر جهان بینی توحیدی بوده و نگاهی که خود ایشان در طول بیش از 20 سال تئوریزه کرده و ما در مورد آن مطالعه داشتیم و واژه به واژه ی آن برگرفته از سخنرانی های عمومی و مستقیم ایشان است، وقتی این ها کنار هم چیده شده و تبیین و تدوین می شود خواهیم دید که کاملاً نظامی یکپارچه همگون که از حیث جهان بینی هم مبتنی بر جهان بینی توحیدی است و انقلاب اسلامی را تقویت می کند. این در اختیار ما است که غفلتی بزرگ نسبت به آن رخ داده که تصورمان بر این بوده که در این حوزه دستمان خالی است.

,

وی افزود: آینده شناسی انقلاب اسلامی و به تبع آن جمهوری اسلامی در فضای سایبر مشخص است و اینکه آن آینده از حیث نظری محقق شده و عملیاتی شود راهکارها و مولفه های کیفی برایش بیان شده است که براساس این مولفه های کیفی بسیار دقیق، کاربردی و عملیاتی می توانیم حوزه خط مشی گذاری محتوا را مشخص کنیم، چون حضرت آقا گارد ریل را در طول این 20 سال گذاشته است و چون زیرساخت متغیر و وابسته است نسبت به محتوا چیدمان، طراحی و پیاده سازی آن هم صورت می گیرد.

,

در زمینه سایبر؛ اختلاف نظر در زمینه بومی سازی، مدیریت و کنترل داخلی مطرح است

, در زمینه سایبر؛ اختلاف نظر در زمینه بومی سازی، مدیریت و کنترل داخلی مطرح است,

 این کارشناس تصریح کرد: اختلاف نظر در مسئله بومی سازی، مدیریت و کنترل داخلی به صورت کاملاً مستقل برای ما جدی است. اگر این اختلاف نظر نبود این موضوع برای ما این همه جدی نبود و رقیق تر می شد. در بحث حاکمیت سایبرنتیک از منظر غرب، آن ها به دنبال این هستند هر چیزی که مد نظر حاکمیت از حیث قدرت حاکم است جامعه را به همان سمت ببرند و لذا حق و  باطل خلط شده و اصل قضیه ناحق است. پس در واقع ما اجازه نداریم به عنوان حکومت، مردم را به خودمان دعوت کنیم و اطلاعات را به گونه ای بدهیم که آن طور که ما می خواهیم آن ها فکر کنند و باورها را طوری تغییر دهیم که نهایتاً اقدام چیزی که مد نظر ماست حاصل شود.

,

وی گفت: این همان چیزی است که به تعبیر قرآن اغوا نامیده می شود و اغوا باطل است و در مقابل آن طبق آیت الکرسی ما ارشاد و اغنا را داریم. فرآیند اغنا که هم مشی امام راحل و امام حاضر بوده است در این ۴۲ سال گذشته و اگر کل ادیان سماوی حتی پیش از اسلام بررسی شود تمام انبیا الوالعزم همه چیزی که از آن ها وجود دارد و در قرآن هم آمده نگاهشان همین بوده است، در واقع عام نگاه خود حضرت باری تعالی می شود.

,

حاکمیت در کشور اسلامی باید "تقوا" را در فضای سایبر رواج دهد

, حاکمیت در کشور اسلامی باید "تقوا" را در فضای سایبر رواج دهد,

شکوهیان راد افزود: به تعبیر آیت الله جواد آملی که این پیغام را برای دومین دوره همایش فضای مجازی پاک فیلمی که از ایشان در حدود 30 دقیقه ارسال شده بود بسیار دقیق به این موضوع پاسخ داده اند و گفتند که فضای سایبر و بحث کنترل آگاهی جامعه و اینکه مردم در هر حوزه ای چگونه فکر کنند و چه چیزی را باور کنند. آن ها در فضای سایبر فجور را بین مردم رایج می کنند و ما در حاکمیت اسلامی باید بعد تقوا را ببینیم و واژه تقوا را اگر نگاه کنیم معنای کنترل می دهد. منتهی با نگاهی جدی و عمیق تقوا خود کنترلی است یعنی من آگاهی را متوجه شده و حق و باطل را تشخیص می دهم بصیرت برای من ایجاد شده که این نوع حاکمیت آن را با کنترل جریان آگاهی بر مدار حق و طبق جهان بینی توحیدی ایجاد کرده است.

,

عضو اندیشکده فضای سایبر تاکید کرد: وقتی من به این تشخیص یعنی تقوا برسم خود از آن مراقبت خواهم کرد و دقیقاً معنی بصیرت را می دهد که خودش را کنترل می کند ولی آن ها در نگاهشان دگر واپایش دارند و ما خود واپایش داریم که تقوا می شود یعنی مهم نیست که اگر فردی تحقیق کند به نتیجه ای متفاوت برسد و اگر نتیجه اش صحیح باشد نسبت به آن چیزی که حاکمیت لیبرال می خواهد، مهم این است چون می خواهد اهداف خود را محقق کند آگاهی را طوری کانالیزه کرده و از طریق فضای سایبر آن را تقسیم و منتشر می کند که جامعه تصور می کند چیزی که حاکمیت می گوید درست است و به آن سمت گرایش پیدا می کند.

,
, ,

تلاش دشمن برای تعویق در ظهور ولی عصر با غلبه به امر شیطان در فضای سایبر لیبرال

, تلاش دشمن برای تعویق در ظهور ولی عصر با غلبه به امر شیطان در فضای سایبر لیبرال,

وی گفت: مهم ترین وجه آن کنترل چنین آگاهی است که بصیرت را به مردم می رساند و همین موضوع است که جامعه سازی می کند تا زمینه ظهور محقق شود، یعنی فضای سایبر باید بر مبنا و تعاریف انقلاب اسلامی طرح ریزی و اجرا شود تا بتوانیم بر اساس آن ظهور را محقق کنیم و دقیقاً نقطه ای است که روی آن بحث فنی می شود، اما در نگاه ما به آخرالزمان و نگاه غرب به آرماگدون بر می گردد. پس آن ها سعی می کنند که ظهور ولی عصر را با غلبه به امر شیطان در فضای سایبر لیبرال به تعویق انداخته و ما در نظر داریم که در این جنگ غایی از طریق کنترل آگاهی  براساس حق، بصیرت و تشخیص مردم طوری بالا ببریم که جهان و به طور خاص منطقه ما و به طور عام کل جهان تدریجاً حضرت را شناخته و هم برای پذیرش حکومت جهانی ایشان آماده شوند. مخاطب ما این را نباید محدود به جمهوری اسلامی ببیند. این همان چیزی است که انتظار همه انبیا و ائمه را محقق می کند.

,

لازمه هر اقدامی در فضای سایبر "بصیرت" است

, لازمه هر اقدامی در فضای سایبر "بصیرت" است,

شکوهیان راد افزود: بصیرت لازمه اقدام است یعنی اگر من به تشخیص نرسم اقدام نمی کنم، ما نمی توانیم بگوییم از این چند میلیارد نفر در جهان همه مسئله دارند این گونه نیست. وقتی در معرض پیام حق قرار می گیرند دعوت را می پذیرند در نسل های اخیر گرایش به دین اسلام به دلیل مولفه های حقی که در آن وجود دارد ولو در گرایش هایی که با شیعه یکسان نباشد اما از جنبه حق آن، برای مثال عمده خانم ها از لحاظ حجاب، چون فطرت حق را متوجه شده و می پذیرد پس به سمت آن حرکت می کند. این جهان وقتی در معرض این آگاهی قرار بگیرد و بصیرت پیش آید عمل هم به دنبال آن خواهد آمد. عمده بی عملی ها به دلیل عدم اطلاع است. قاعده ای الهی است که وسع علمی آنها چون در این حد نیست پس فعلاً انتظار عمل نیست، ولی این انتظار عمل در ما وجود دارد که وقتی پیام حق را می شناسیم و منتشر می کنیم.

,

امروز برخلافِ 40 سال نخست، شبکه ملی اطلاعات یک الزام ناکافی است

, امروز برخلافِ 40 سال نخست، شبکه ملی اطلاعات یک الزام ناکافی است,

این کارشناس افزود: ما در فضای سایبر انقلاب اسلامی دو حوزه را بررسی می کنیم، در بحث آینده شناسی حاکمیت آگاهی انقلاب اسلامی دو بعد را می بینیم که بعد اول این است؛ در ۴۰ سال نخست شبکه ملی اطلاعات برای ما ضرورت داشت شاید می شد گفت در آن برهه زمانی کافی هم بود، اما امروز شبکه ملی اطلاعات یک الزام ناکافی است یعنی مقدمه رسیدن به آن چیزی که ما نیاز داریم، در صفحه نخست بیانیه گام دوم که اصل مطلب امام جامعه به تعبیر بنده قسمتی است که فرآیند نوین جامعه اسلامی را تشبیه می کند و مابقی تفسیر و توضیح این مورد است. در انتهای صفحه نخست به ۳ گام در حوزه جامعه پردازی و تمدن سازی اشاره می کند که این تمدن سازی نهایتاً تمدن نوین اسلامی است.

,

دروغ فنی جریان های غرب گرا؛ شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی ها است

, دروغ فنی جریان های غرب گرا؛ شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی ها است,

وی ادامه داد: اگر دوستانی که فنی هستند بررسی کنند، کسانی که در حوزه محتوایی به هر علتی ورود نکرده اند و زیرساخت هایی را بستر اصلی شبکه ملی اطلاعات می دانند، بسترها و سرویس های جهانی شناخته شده در حوزه فضای سایبر مثلاً فیس بوک را وقتی از ۲۰۰۶ به این سمت بررسی می کنیم خواهیم دید که طبق نیازمندی های محتوایی قرار گرفته اند. به این نتیجه می رسد که من الآن از کاربرها فلان چیز را لازم دارم، الآن از کاربرها باید فلان چیز را متوجه شوم که هر کاربری چه ذائقه ای دارد؟ آن چیزی که باعث ایجاد پدیده فنی لایک و دیس لایک کردن بود برای ذائقه سنجی بود، اینکه شبکه اجتماعی به پیام رسان ها آمد بیشتر بحث کشف ارتباطات و اشراف در ارتباطات است که افراد در فضای سایبر از سینگل سینگل و جزیره جزیره مجموعه های ارتباطاتی شان مشخص شود و طبق نیازمندی های محتوایی و اشرافی که غرب می خواسته است این ها توسعه پیدا کرده اند در نگاه خود انها این بعد فنی و ارتباطی مستقل نیست ولی این تزریق عامدانه به جامعه ما صورت گرفت که هر قدم مهمی که می خواستیم برداریم و قضیه به جلو رود جریانات غرب گرا این را یا از طریق ترس و ارعاب که مردم همه چیز شما قطع می شود دروغ فنی بسیار بزرگ، هیچ نگاه فنی این را تأیید نمی کند که شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع دسترسی، این همه کشور در جهان شبکه ملی دارند؛ آیا قطع دسترسی شده اند؟

,
, ,

از جنبه ترس بر افکار عمومی و از جنب صرفاً فنی جلوه دادن و بدون منطق نظر دادن و بیان کردن آن که همیشه سعی کردند که مهار کنند چون نقطه و گام اصلی انقلاب اسلامی همین نقطه فضای سایبری است که مبتنی بر انقلاب اسلامی است.

,

بلای جان اغوا؛ اغنا است

, بلای جان اغوا؛ اغنا است,

شکوهیان راد گفت: چرا همیشه دشمن از مناظره فرار می کنند چون بسیار عینی میدان مصاف حق و باطل است و مخاطب متوجه می شود، اینکه همیشه حرف ها را پخش می کنند و شبهه ایجاد کنند و پاسخگو نباشند مدل بزن و در رو است. روش همین است چون می دانند اگر با ما رو در رو شوند در مقابل ما بزرگترین نعمتی که در اختیارما قرار گرفته است این است که ما قائل به نگاه حق هستیم نه اینکه ما چیزی داشته باشیم به واسطه حق این عنایت به ما داده شده است. درنتیجه وقتی حرف می زنیم چون از جنس حق حرف است و وقتی باطل در مقابل حق قرار می گیرد کافی است که مشت اغوا باز شود مثل یخ در آفتاب ذوب می شود یعنی بلای جان اغوا، اغنا است و کافی است که اغنا صورت بگیرد، تمام دست و پایی که می زنند بابت این است که فضا و زیر ساخت برای اغنا شکل نگیرد که اگر شکل بگیرد کار تمام است.

,

ویکی پدیا یکی از اجزای پازل تحکم اطلاعاتی غرب است

, ویکی پدیا یکی از اجزای پازل تحکم اطلاعاتی غرب است,

وی ادامه داد: عدم تعویض جایگاه موضوعات اصلی و فرعی، عدم ورود به حواشی، تحکیم وحدت و نقطه مقابل آن در اختیار دشمن است و توسعه دهندهفضای علمی، چیز هایی است که می بینید تماما در فضای سایبر با این ها در تعارض است. رقیق سازی، غیر علمی کردن یک حرف است، مثل ویکی پدیا.  امیدوارم ما بتوانیم فضای سایبر بومی خود را  طوری ایجاد کنیم که شاهد باشند که گوگل و ویکی پدیا منبع علمی نیست، تا هرچیزی که می گوییم بلا فاصله جستجو کنند و خلاف آن را بیاورند. ویکی پدیا یکی از اجزای پازل تحکم اطلاعاتی غرب است؛ اینکه به شما 99مورد را درست می دهد و آن جایی که شما باید این گونه فکر کنید و آن یک در صد را آن طور که می خواهد بیان می کند. چون شما 99 مورد درست در آن دیده اید آن یک درصد را می پذیرید؛ مشی اصلی ویکی پدیا این است.

,

جریانی مقابل استقلال فضای سایبر کشور ایستاده است

, جریانی مقابل استقلال فضای سایبر کشور ایستاده است,

شکوهیان راد در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم بدانند که جریانی مقابل استقلال آگاهی فضای سایبر کشور طبق قوانین و جهان بینی انقلاب اسلامی و توحیدی ایستاده و اجازه تحقق آن را نمی دهد. این جریان اگر برای مردم شناخته شود و مطالبه صورت گیرد کار خاصی نمی توانند انجام دهند. اصلِ قضیه، شناخت این جریان است. امیدوار هستیم که یک کارشناس در این ۷.۵ سالی که گذشته است بیاید و بتواند پاسخگو باشد. آی ایکس پی بحث اتصال همه اطلاعات به اینترنت به معنای بین المللی آن است این موضوعی فنی است که در جهان شناخته شده و تفسیر بردار نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه