اخبار داغ

دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

انتظار شطرنج‌بازان برای اتمام کرونا و برگزاری مسابقات حضوری/ چهار شطرنج‌باز خراسان جنوبی به نیمه‌نهایی مسابقات کشوری راه یافتند

انتظار شطرنج‌بازان برای اتمام کرونا و برگزاری مسابقات حضوری/ چهار شطرنج‌باز خراسان جنوبی به نیمه‌نهایی مسابقات کشوری راه یافتند
میزانی با بیان این‌که مسابقات شطرنج به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور، چهار نفر از ورزشکاران استان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد میزانی دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات شطرنج به صورت غیرحضوری و مجازی برگزا شده است.

وی به برگزاری مسابقات انتخابی قهرمانی کشور اشاره کرد و افزود: در این مسابقات چهار نفر از شطرنج بازان خراسان‌جنوبی به مسابقات نیمه نهایی راه یافتند که شامل مجتبی قلاسی مود، البرز قیاسی، محمدپویا حسن‌پور از آقایان و مهرنوش آرمند از خانم‌ها می‌شوند.

دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی بیان کرد: تاکنون مسابقات نیمه نهایی کشور به دلیل نداشتن رئیس مجمع شطرنج و برگزار نشدن مجمع انتخاب رئیس در کشور برگزار نشده است.

میزانی عنوان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا، مجمع شطرنج مسابقات مجازی بسیار زیادی برگزار کرده است و شطرنج بازان استان نیز در مسابقات بسیاری شرکت کردند اما کاری که مسابقات حضوری انجام می‌دهد مسابقات مجازی و آنلاین نمی‌تواند انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در تمامی رشته‌های ورزشی شاهد افت بودیم که این مشکل شامل حال ورزش شطرنج نیز می‌شود.

دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی بیان کرد: ورزشکاران شطرنج باز استان که تاکنون تحت‌پوشش سیستم جامع ما هستند به ۲۵۰ نفر می‌رسد که این تعداد شامل رده نونهال، نوجوان، بزرگسال، دختر و پسر می‌شود.

میزانی گفت: عمده مشکلی که در بحث ورزش شطرنج در حال حاضر وجود دارد بحث بیماری کرونا است که مختص شطرنج به تنهایی نیست و امیدواریم که هر چه زودتر این ویروس از بین برود و به شرایط عادی و گذشته برگردیم.

وی با بیان این‌که ان‌شاءالله پس از بیماری کرونا، مسابقات شطرنج به صورت حضوری برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر نیز مسابقات شطرنج با تعداد اندک و برق آسا طی مدت یک ساعت به صورت حضوری برگزار می‌شود اما زمان استاندارد مسابقات شطرنج حدود چهار ساعت است که در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا این امکان وجود ندارد.

دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی در مورد جایگاه ورزش شطرنج استان خراسان جنوبی در سطح کشور، بیان کرد: جایگاه استان خراسان‌جنوبی همیشه در رتبه ۱۶ یا ۱۷ مجموع کشور است و هیچ وقت استان ما جزو رتبه‌های اول و ۱۰ رتبه آخر کشور نبوده است؛ همیشه خراسان‌جنوبی در جایگاه میانه بوده است.

میزانی در مورد برنامه‌های هیئت شطرنج برای ارتقای جایگاه استان، اظهار کرد: برنامه‌هایی برای ارتقای جایگاه استان داریم که شامل دعوت از مربی‌های تیم ملی و برگزاری مسابقات ریتد کشوری می‌شود اما به دلیل بیماری کرونا نمی‌توانیم اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اداره کل ورزش و جوانان استان خوابگاهی برای اسکان و استفاده ورزشکارانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند، داشته باشد بسیاری از مشکلات رشته‌های ورزشی مانند شطرنج برطرف و پس از بیماری کرونا نیز مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 دبیر هیات شطرنج خراسان‌جنوبی گفت: خوشبختانه در بحث مکان برای استفاده ورزشکاران استان مشکلی نداریم.

میزانی افزود: در حال حاضر ورزشکاران شطرنج استان به فنر فشرده و پر انرژی می‌مانند که منتظر اتمام بیماری کرونا و برگزاری مسابقات حضوری استاندارد هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه