اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده تصویب شد/ میدان آذربایجان و آبروی تبریز

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده تصویب شد/ میدان آذربایجان و آبروی تبریز
در جلسه امروز شورای شهر تبریز افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در جلسه امروز شورای شهر تبریز ایرج شهین باهر در گزارشی از فضای سبز شهرداری با بیان اینکه سال ۹۹ به نام سال فضای سبز نامگذاری شده است، گفت: تا به امروز ۴۰ پارک محله ای به بهره برداری رسیده است و ۱۵ پارک در دست احداث بوده و تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: تا دوران شورای پنجم تعداد پارک‌‌‌های محله ای را به ۶۰ عدد می‌رسانیم و قصد داریم به یاد هر شهید در حیاط آنها درخت کاشته شود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات جدید در راستای کاشت درخت اضافه کرد: نهال رایگان میوه با لحاظ ثبت نام شهروندان برای دریافت این نهال‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال جاری کاشته شده است، عنوان کرد: برای فاز سوم برنامه ریزی کردیم این عدد را به یک میلیون برسانیم و وعده خود را محقق کنیم.

شهین باهر اضافه کرد: بخش اعظمی‌از باغات اطراف ائل گلی را که در اختیار بخش خصوصی بود تملک کرده ایم.

کیفیت نامطلوب درختکاری

محرم محمد زاده ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب درختان کاشته شده اظهار داشت: سال گذشته مصوب شد یک میلیون درخت در شهر کاشته شود اما امروز به جای کیفیت به کمیت توجه می‌کنیم، اگر به فضای سبز مراجعه نمایید شاهد درختان نحیف خشک شده هستیم.

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز با بیان اینکه در همه‌جای دنیا درختان این چنینی را چهار سال پرورش می‌دهند، ابراز داشت: پس از چهارسال درختان بزرگ را می‌کارند که واقعا فضای سبز می‌شود. درخت همچون نوزادی است که باید مورد مراقبت قرار گیرد در غیر این صورت شاهد از میان رفتن آن خواهیم بود.

در دستور جلسه بعدی لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز به منظور حذف و جابجایی برخی از پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت که سونیا اندیش در این خصوص گفت: لوایح ارسالی به شورای شهر باید در کمیسیون‌‌‌های تخصصی بررسی شود تا سپس در صحن شورا درمورد آن تصمیم گیری شود.

آبرو و پول شهرداری در میدان آذربایجان رفته است

فریدون بابایی اقدم با اشاره به اعتراض مسعودی ریحان درخصوص جابجایی بودجه توسط شهرداری عنوان کرد: اینکار‌ها دیگر به سخره گرفتن شورا است. نقش شورای ترافیک چیست؟ ماه‌ها معطل می‌مانیم تا شورای ترافیک جواب دهد اما پس از چند ماه می‌گوییم شورای ترافیک طرح را رد کرده است.

وی ادامه داد: در بحث میدان آذربایجان هم پول شهرداری رفت هم آبرویش؟!باچه رویی به مردم بگوییم دوباره می‌خواهیم نماینده شویم وقتی پل کرکج چندین سال است در بودجه می‌آید اما بعدا حذف می‌شود، از رئیس شورای شهر می‌خواهم جلوی این اقدامات خود سرانه برخی مدیران شهرداری را بگیرند.

محمدزاده هم با بیان اینکه میدان آذربایجان آبروی تبریز و آذربایجان را برده است، یادآور شد: برای یک تیم‌ فوتبال از خارج مربی می‌آوریم کاش برای پروژه‌ها نیز این کار را انجام ‌دهیم.

وی افزود: پروژه میدان آذربایجان علاوه براینکه آبروی ما را برده، معلوم است که در آن اختلاس انجام‌ شده اما در ۴ سال گذشته هیچ نتیجه ای در این خصوص شاهد نبودیم.

پل کرکج و شرمندگی اعضای شورا

محمدزاده با بیان اینکه اگر کرکج بخشی از نقاط متمول نشین شهر بود زیرگذر در این بخش مدت‌ها پیش اجرا می‌شد، اضافه کرد: حتی برای احوال پرسی نمی‌توانیم به کرکج برویم از مردم ‌خجالت می‌کشیم این پل کرکج باید امروز افتتاح می‌شد نه اینکه از بودجه خارج شود.

وی تاکید کرد: مناطق محروم را نیز مورد توجه قرار دهید بگذارید آنها هم از امکانات شهرداری استفاده کنند.

محمد حسن اسوتچی نیز با انتقاد از شیوه اداره جلسه اضافه کرد: اداره جلسات مناسب نیست، هفته گذشته چندین لایحه گذاشته شد که تنها دو الی سه عدد از آنها تصویب شد. مسائل یا مطرح نشود یا اگر مطرح شد بگذارید در این خصوص نتیجه گیری کنیم.

عبداله تقی‌پور نیز در خصوص اتوبان ولایت اظهار داشت: قابل توجه اعضای شورا و شهردار تبریز و اداره کل حراست شهرداری و شورا، اتوبان ولایت به عنوان یک زیرساخت حیاتی در شرق تبریز نیاز است اما نحوه اجرا، تغییر کاربری‌ها و نحوه مشارکت با اداره کل راه و شهرسازی و بسیاری از موضوعات دیگر باید بررسی شود تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

دو فوریت لایحه مطرح شده تصویب نشده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

فروش مغازه شهرداری توسط مستاجر!

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز بررسی شد که فرج محمد قلی‌زاده گفت: در واگذاری اموال شهرداری نمی‌توان ترک تشریفات کرد، ملک شهرداری به یک مجموعه اجاره داده شده اما به جای اینکه این ملک را برگردانند آنرا فروخته‌اند که درواقع فروش مال غیر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری با تلاش حکم به غیرقانونی بودن واگذاری گرفته اند، تصریح کرد: اگر این واگذاری انجام شود آنهایی که خلاف کرده اند بهره مند می‌شوند اما آنهایی که تلاش کرده اند آنرا به شهرداری برگردانند دیگر چنین کاری را نخواهند کرد و انگیزه آنها از بین خواهد رفت‌.

عضو شورای شهر تبریز با مخالفت با این طرح عنوان کرد: با چنین اقداماتی مخالفیم، هرموقع کم می‌آوریم به جای برخورد با قانون گریزان از اموال عمومی‌نسبت به پر کردن خلا‌ها اقدام می‌کنیم اما آنهایی که اموال شهرداری را فروخته اند باید مجازات شوند.

لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز به تصویب اعضا شورا نرسید.

سپس لوایح شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت که اولین لایحه شـهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده بررسی شد.

شبهه در هبه‌های شب انتخاباتی

قلیزاده در خصوص شائبه انتخاباتی چنین کمک‌هایی گفت: در شب انتخابات نباید اقداماتی انجام‌شود که به نحوی باشد که به افکار عمومی‌تلقین شود که خرید رای انجام‌ می‌شود.در تبریز دو نفر سه نفر ایثارگر نداریم یا برای همه باید مساعدت داشته باشیم یا برای هیج کس.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با سیلی صورت قرمز می‌کنند اما به خاطر عزت نفس کاری انجام‌ نمی‌دهند، عنوان کرد: در شب انتخابات فتیله مساعدت‌های مالی را پایین بکشیم تا جایگاه شورا حفظ شود.

طعنه مسعودی ریحان به کاندیدای احتمالی

غلامحسین مسعودی ریحان هم با اشاره به کاهش لوایح هبه در دور پنجم شورا یادآور شد: در دوره شورای پنجم لایحه هبه به یک صدم کاهش یافته که با مقاومت اعضای شورا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از کاندیدا‌های احتمالی شورا مطرح می‌کنند که شورای شهر در حصار هبه است و این ‌در حالی است که عملکرد مشخص است و ما باید هبه را بیش از این کاهش دهیم.

خزانه دار شورا با بیان اینکه لایحه‌هایی که آورده می‌شود معمولا گفته می‌شود که جانباز یا ایثارگر هستند، اظهار داشت: شاید در این شهر هزاران جانباز و ایثارگر وجود دارد که فقط تعداد محدودی مساعدت دریافت می‌کنند که جانبازان و ایثارگران را زیر سوال می‌برند که به نوعی اهانت به آنها است.

شهرام دبیری هم در این خصوص گفت: از شهرداری می‌خواهیم در ایام ‌انتخابات از آوردن هبه خودداری کند.

در نهایت لایحه شـهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده تصویب شد.

سپس لایحه ی شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی به سکوبان سازمان بهره‌برداری قطارشهری تبریز به دلیل ابتلا به بیماری در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد. محمدزاده در خصوص سکوبانان قطار شهری گفت: قطاربانان مترو بدون اضافه کاری و ایاب ذهاب درحال فعالیت هستند و هیچگونه اضافه کاری دریافت نمی‌کنند و خواهش می‌کنم به وضعیت آنها رسیدگی شود.

بررسی لایحه شهرداری تبریز درخصوص صـدور مجوز تدفین خیر گرامی ‌آقای کریم مردانی آذر صاحب موسسه بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر در محوطه بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر واقع در شهرک خاوران تبریز در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد.

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده

سپس لایحه شهرداری تبریز درخصوص اصلاح و افزایش معادل ۳۵ درصد برای سال ۱۴۰۰ نسـبت به نرخ کرایه‌‌‌های واقعی سالجاری در مسیرهای اصلی شهر تبریز و بصورت مبلغ رند شده در دستور کار شورای اسلامی‌شهر تبریز قرار گرفت و با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده مطرح شد که اندیش در این خصوص عنوان کرد: بحث رند کردن مبالغ کرایه تاکسی‌ها باید مدنظر باشد. شهرداری تاکسی‌ها را مکلف کرده تا کارتخوان برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌‌‌های موبایلی که امروز فعال هستند تمام شهروندان نمی‌توانند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند اما عموم مردم استفاده از کارتخوان‌‌ها را یاد گرفته اند، اظهار داشت: رند کردن کرایه در برخی خطوط به نفع رانندگان و در برخی موارد به ضرر تاکسیرانان است.

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری اگر بتواند با بانک‌ها مذاکره کند تهیه کارتخوان به نفع بانک‌ها است.

ضرورت نصب کارتخوان در تاکسی‌ها

محمدباقر بهشتی هم در این خصوص ابراز داشت: شهرداری باید اراده‌ای برای الکترونیکی کردن پرداخت‌ها در تاکسیرانی داشته باشد چگونه است که یک شرکت خصوصی توانسته اما شهرداری نمی‌تواند.

مسعودی ریحان با اشاره به نیاز به هوشمند کردن شهر گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای فناوری اطلاعات بودجه در نظر گرفته شد و هدف هوشمند کردن شهر بود.

وی افزود: شرکت‌هایی وجود دارد که حاضرند نه تنها پولی از تاکسی‌ها دریافت نکنند بلکه حاضرند امکاناتی نیز به آنها بدهند و گرنه شرکت‌هایی وجود دارند که متقاضی همکاری هستند اما اراده‌ای برای ارائه دستگاه پز به تاکسی‌ها در شهرداری وجود ندارد.

خزانه دار شورای اسلامی‌شهر تبریز تاکید کرد: وقتی می‌گوییم قطار شهری آن مقدار که هزینه شده خروجی نداشته است برخی همکاران گلایه می‌کنند اما واقعیت این است که خروجی مترو به اندازه هزینه کرد نیست.

وی در خصوص فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی هم توضیح داد: اتوبوس‌‌‌های ما امروز درحال اسقاط هستند و رده خارج شده‌اند اما اقدامی‌انجام نشده است.

اعضای شورای شهر با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده نسبت به نرخ مصوب سال ۹۹ با این شرط که شهرداری برای تاکسی‌ها کارتخوان رایگان ارائه دهد تصویب شد.

سپس سه لایحه تجویز اجرای زیرسازی همراه دو لایه آسـفالت به ضخامت نهایی ۱۲ سـانتی متر به متراژ ۱۱۰۰۰ مترمربع برای آسفالت رمپ پروازی پایگاه ششم رزمی‌هوانیروز،مجوز جهت اعمال کاهش ۲۰ درصد و تعدیل اجاره بها از شـهریور تا آخر آذر ماه سالجاری به مدت چهار ماه برای شرکت آدرین تجارت نیکخواه تبریز و مجوز برای خرید تبلت به مبلغ یک میلیارد تومان برای دانش آموزان بی بضاعت در قالب پویش رحمت مطرح شد و تصویب شد.

انتهای پیام/

 
,

وی ادامه داد: تا دوران شورای پنجم تعداد پارک‌‌‌های محله ای را به ۶۰ عدد می‌رسانیم و قصد داریم به یاد هر شهید در حیاط آنها درخت کاشته شود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات جدید در راستای کاشت درخت اضافه کرد: نهال رایگان میوه با لحاظ ثبت نام شهروندان برای دریافت این نهال‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال جاری کاشته شده است، عنوان کرد: برای فاز سوم برنامه ریزی کردیم این عدد را به یک میلیون برسانیم و وعده خود را محقق کنیم.

شهین باهر اضافه کرد: بخش اعظمی‌از باغات اطراف ائل گلی را که در اختیار بخش خصوصی بود تملک کرده ایم.

کیفیت نامطلوب درختکاری

محرم محمد زاده ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب درختان کاشته شده اظهار داشت: سال گذشته مصوب شد یک میلیون درخت در شهر کاشته شود اما امروز به جای کیفیت به کمیت توجه می‌کنیم، اگر به فضای سبز مراجعه نمایید شاهد درختان نحیف خشک شده هستیم.

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز با بیان اینکه در همه‌جای دنیا درختان این چنینی را چهار سال پرورش می‌دهند، ابراز داشت: پس از چهارسال درختان بزرگ را می‌کارند که واقعا فضای سبز می‌شود. درخت همچون نوزادی است که باید مورد مراقبت قرار گیرد در غیر این صورت شاهد از میان رفتن آن خواهیم بود.

در دستور جلسه بعدی لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز به منظور حذف و جابجایی برخی از پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت که سونیا اندیش در این خصوص گفت: لوایح ارسالی به شورای شهر باید در کمیسیون‌‌‌های تخصصی بررسی شود تا سپس در صحن شورا درمورد آن تصمیم گیری شود.

آبرو و پول شهرداری در میدان آذربایجان رفته است

فریدون بابایی اقدم با اشاره به اعتراض مسعودی ریحان درخصوص جابجایی بودجه توسط شهرداری عنوان کرد: اینکار‌ها دیگر به سخره گرفتن شورا است. نقش شورای ترافیک چیست؟ ماه‌ها معطل می‌مانیم تا شورای ترافیک جواب دهد اما پس از چند ماه می‌گوییم شورای ترافیک طرح را رد کرده است.

وی ادامه داد: در بحث میدان آذربایجان هم پول شهرداری رفت هم آبرویش؟!باچه رویی به مردم بگوییم دوباره می‌خواهیم نماینده شویم وقتی پل کرکج چندین سال است در بودجه می‌آید اما بعدا حذف می‌شود، از رئیس شورای شهر می‌خواهم جلوی این اقدامات خود سرانه برخی مدیران شهرداری را بگیرند.

محمدزاده هم با بیان اینکه میدان آذربایجان آبروی تبریز و آذربایجان را برده است، یادآور شد: برای یک تیم‌ فوتبال از خارج مربی می‌آوریم کاش برای پروژه‌ها نیز این کار را انجام ‌دهیم.

وی افزود: پروژه میدان آذربایجان علاوه براینکه آبروی ما را برده، معلوم است که در آن اختلاس انجام‌ شده اما در ۴ سال گذشته هیچ نتیجه ای در این خصوص شاهد نبودیم.

پل کرکج و شرمندگی اعضای شورا

محمدزاده با بیان اینکه اگر کرکج بخشی از نقاط متمول نشین شهر بود زیرگذر در این بخش مدت‌ها پیش اجرا می‌شد، اضافه کرد: حتی برای احوال پرسی نمی‌توانیم به کرکج برویم از مردم ‌خجالت می‌کشیم این پل کرکج باید امروز افتتاح می‌شد نه اینکه از بودجه خارج شود.

وی تاکید کرد: مناطق محروم را نیز مورد توجه قرار دهید بگذارید آنها هم از امکانات شهرداری استفاده کنند.

محمد حسن اسوتچی نیز با انتقاد از شیوه اداره جلسه اضافه کرد: اداره جلسات مناسب نیست، هفته گذشته چندین لایحه گذاشته شد که تنها دو الی سه عدد از آنها تصویب شد. مسائل یا مطرح نشود یا اگر مطرح شد بگذارید در این خصوص نتیجه گیری کنیم.

عبداله تقی‌پور نیز در خصوص اتوبان ولایت اظهار داشت: قابل توجه اعضای شورا و شهردار تبریز و اداره کل حراست شهرداری و شورا، اتوبان ولایت به عنوان یک زیرساخت حیاتی در شرق تبریز نیاز است اما نحوه اجرا، تغییر کاربری‌ها و نحوه مشارکت با اداره کل راه و شهرسازی و بسیاری از موضوعات دیگر باید بررسی شود تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

دو فوریت لایحه مطرح شده تصویب نشده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

فروش مغازه شهرداری توسط مستاجر!

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز بررسی شد که فرج محمد قلی‌زاده گفت: در واگذاری اموال شهرداری نمی‌توان ترک تشریفات کرد، ملک شهرداری به یک مجموعه اجاره داده شده اما به جای اینکه این ملک را برگردانند آنرا فروخته‌اند که درواقع فروش مال غیر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری با تلاش حکم به غیرقانونی بودن واگذاری گرفته اند، تصریح کرد: اگر این واگذاری انجام شود آنهایی که خلاف کرده اند بهره مند می‌شوند اما آنهایی که تلاش کرده اند آنرا به شهرداری برگردانند دیگر چنین کاری را نخواهند کرد و انگیزه آنها از بین خواهد رفت‌.

عضو شورای شهر تبریز با مخالفت با این طرح عنوان کرد: با چنین اقداماتی مخالفیم، هرموقع کم می‌آوریم به جای برخورد با قانون گریزان از اموال عمومی‌نسبت به پر کردن خلا‌ها اقدام می‌کنیم اما آنهایی که اموال شهرداری را فروخته اند باید مجازات شوند.

لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز به تصویب اعضا شورا نرسید.

سپس لوایح شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت که اولین لایحه شـهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده بررسی شد.

شبهه در هبه‌های شب انتخاباتی

قلیزاده در خصوص شائبه انتخاباتی چنین کمک‌هایی گفت: در شب انتخابات نباید اقداماتی انجام‌شود که به نحوی باشد که به افکار عمومی‌تلقین شود که خرید رای انجام‌ می‌شود.در تبریز دو نفر سه نفر ایثارگر نداریم یا برای همه باید مساعدت داشته باشیم یا برای هیج کس.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با سیلی صورت قرمز می‌کنند اما به خاطر عزت نفس کاری انجام‌ نمی‌دهند، عنوان کرد: در شب انتخابات فتیله مساعدت‌های مالی را پایین بکشیم تا جایگاه شورا حفظ شود.

طعنه مسعودی ریحان به کاندیدای احتمالی

غلامحسین مسعودی ریحان هم با اشاره به کاهش لوایح هبه در دور پنجم شورا یادآور شد: در دوره شورای پنجم لایحه هبه به یک صدم کاهش یافته که با مقاومت اعضای شورا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از کاندیدا‌های احتمالی شورا مطرح می‌کنند که شورای شهر در حصار هبه است و این ‌در حالی است که عملکرد مشخص است و ما باید هبه را بیش از این کاهش دهیم.

خزانه دار شورا با بیان اینکه لایحه‌هایی که آورده می‌شود معمولا گفته می‌شود که جانباز یا ایثارگر هستند، اظهار داشت: شاید در این شهر هزاران جانباز و ایثارگر وجود دارد که فقط تعداد محدودی مساعدت دریافت می‌کنند که جانبازان و ایثارگران را زیر سوال می‌برند که به نوعی اهانت به آنها است.

شهرام دبیری هم در این خصوص گفت: از شهرداری می‌خواهیم در ایام ‌انتخابات از آوردن هبه خودداری کند.

در نهایت لایحه شـهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده تصویب شد.

سپس لایحه ی شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی به سکوبان سازمان بهره‌برداری قطارشهری تبریز به دلیل ابتلا به بیماری در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد. محمدزاده در خصوص سکوبانان قطار شهری گفت: قطاربانان مترو بدون اضافه کاری و ایاب ذهاب درحال فعالیت هستند و هیچگونه اضافه کاری دریافت نمی‌کنند و خواهش می‌کنم به وضعیت آنها رسیدگی شود.

بررسی لایحه شهرداری تبریز درخصوص صـدور مجوز تدفین خیر گرامی ‌آقای کریم مردانی آذر صاحب موسسه بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر در محوطه بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر واقع در شهرک خاوران تبریز در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد.

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده

سپس لایحه شهرداری تبریز درخصوص اصلاح و افزایش معادل ۳۵ درصد برای سال ۱۴۰۰ نسـبت به نرخ کرایه‌‌‌های واقعی سالجاری در مسیرهای اصلی شهر تبریز و بصورت مبلغ رند شده در دستور کار شورای اسلامی‌شهر تبریز قرار گرفت و با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده مطرح شد که اندیش در این خصوص عنوان کرد: بحث رند کردن مبالغ کرایه تاکسی‌ها باید مدنظر باشد. شهرداری تاکسی‌ها را مکلف کرده تا کارتخوان برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌‌‌های موبایلی که امروز فعال هستند تمام شهروندان نمی‌توانند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند اما عموم مردم استفاده از کارتخوان‌‌ها را یاد گرفته اند، اظهار داشت: رند کردن کرایه در برخی خطوط به نفع رانندگان و در برخی موارد به ضرر تاکسیرانان است.

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری اگر بتواند با بانک‌ها مذاکره کند تهیه کارتخوان به نفع بانک‌ها است.

ضرورت نصب کارتخوان در تاکسی‌ها

محمدباقر بهشتی هم در این خصوص ابراز داشت: شهرداری باید اراده‌ای برای الکترونیکی کردن پرداخت‌ها در تاکسیرانی داشته باشد چگونه است که یک شرکت خصوصی توانسته اما شهرداری نمی‌تواند.

مسعودی ریحان با اشاره به نیاز به هوشمند کردن شهر گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای فناوری اطلاعات بودجه در نظر گرفته شد و هدف هوشمند کردن شهر بود.

وی افزود: شرکت‌هایی وجود دارد که حاضرند نه تنها پولی از تاکسی‌ها دریافت نکنند بلکه حاضرند امکاناتی نیز به آنها بدهند و گرنه شرکت‌هایی وجود دارند که متقاضی همکاری هستند اما اراده‌ای برای ارائه دستگاه پز به تاکسی‌ها در شهرداری وجود ندارد.

خزانه دار شورای اسلامی‌شهر تبریز تاکید کرد: وقتی می‌گوییم قطار شهری آن مقدار که هزینه شده خروجی نداشته است برخی همکاران گلایه می‌کنند اما واقعیت این است که خروجی مترو به اندازه هزینه کرد نیست.

وی در خصوص فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی هم توضیح داد: اتوبوس‌‌‌های ما امروز درحال اسقاط هستند و رده خارج شده‌اند اما اقدامی‌انجام نشده است.

اعضای شورای شهر با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده نسبت به نرخ مصوب سال ۹۹ با این شرط که شهرداری برای تاکسی‌ها کارتخوان رایگان ارائه دهد تصویب شد.

سپس سه لایحه تجویز اجرای زیرسازی همراه دو لایه آسـفالت به ضخامت نهایی ۱۲ سـانتی متر به متراژ ۱۱۰۰۰ مترمربع برای آسفالت رمپ پروازی پایگاه ششم رزمی‌هوانیروز،مجوز جهت اعمال کاهش ۲۰ درصد و تعدیل اجاره بها از شـهریور تا آخر آذر ماه سالجاری به مدت چهار ماه برای شرکت آدرین تجارت نیکخواه تبریز و مجوز برای خرید تبلت به مبلغ یک میلیارد تومان برای دانش آموزان بی بضاعت در قالب پویش رحمت مطرح شد و تصویب شد.

انتهای پیام/

 
,

وی ادامه داد: تا دوران شورای پنجم تعداد پارک‌‌‌های محله ای را به ۶۰ عدد می‌رسانیم و قصد داریم به یاد هر شهید در حیاط آنها درخت کاشته شود.

,

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات جدید در راستای کاشت درخت اضافه کرد: نهال رایگان میوه با لحاظ ثبت نام شهروندان برای دریافت این نهال‌ها صورت خواهد گرفت.

,

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال جاری کاشته شده است، عنوان کرد: برای فاز سوم برنامه ریزی کردیم این عدد را به یک میلیون برسانیم و وعده خود را محقق کنیم.

,

شهین باهر اضافه کرد: بخش اعظمی‌از باغات اطراف ائل گلی را که در اختیار بخش خصوصی بود تملک کرده ایم.

,

کیفیت نامطلوب درختکاری

, کیفیت نامطلوب درختکاری,

محرم محمد زاده ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب درختان کاشته شده اظهار داشت: سال گذشته مصوب شد یک میلیون درخت در شهر کاشته شود اما امروز به جای کیفیت به کمیت توجه می‌کنیم، اگر به فضای سبز مراجعه نمایید شاهد درختان نحیف خشک شده هستیم.

,

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز با بیان اینکه در همه‌جای دنیا درختان این چنینی را چهار سال پرورش می‌دهند، ابراز داشت: پس از چهارسال درختان بزرگ را می‌کارند که واقعا فضای سبز می‌شود. درخت همچون نوزادی است که باید مورد مراقبت قرار گیرد در غیر این صورت شاهد از میان رفتن آن خواهیم بود.

,

در دستور جلسه بعدی لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز به منظور حذف و جابجایی برخی از پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت که سونیا اندیش در این خصوص گفت: لوایح ارسالی به شورای شهر باید در کمیسیون‌‌‌های تخصصی بررسی شود تا سپس در صحن شورا درمورد آن تصمیم گیری شود.

,

آبرو و پول شهرداری در میدان آذربایجان رفته است

, آبرو و پول شهرداری در میدان آذربایجان رفته است,

فریدون بابایی اقدم با اشاره به اعتراض مسعودی ریحان درخصوص جابجایی بودجه توسط شهرداری عنوان کرد: اینکار‌ها دیگر به سخره گرفتن شورا است. نقش شورای ترافیک چیست؟ ماه‌ها معطل می‌مانیم تا شورای ترافیک جواب دهد اما پس از چند ماه می‌گوییم شورای ترافیک طرح را رد کرده است.

,

وی ادامه داد: در بحث میدان آذربایجان هم پول شهرداری رفت هم آبرویش؟!باچه رویی به مردم بگوییم دوباره می‌خواهیم نماینده شویم وقتی پل کرکج چندین سال است در بودجه می‌آید اما بعدا حذف می‌شود، از رئیس شورای شهر می‌خواهم جلوی این اقدامات خود سرانه برخی مدیران شهرداری را بگیرند.

,

محمدزاده هم با بیان اینکه میدان آذربایجان آبروی تبریز و آذربایجان را برده است، یادآور شد: برای یک تیم‌ فوتبال از خارج مربی می‌آوریم کاش برای پروژه‌ها نیز این کار را انجام ‌دهیم.

,

وی افزود: پروژه میدان آذربایجان علاوه براینکه آبروی ما را برده، معلوم است که در آن اختلاس انجام‌ شده اما در ۴ سال گذشته هیچ نتیجه ای در این خصوص شاهد نبودیم.

,

پل کرکج و شرمندگی اعضای شورا

, پل کرکج و شرمندگی اعضای شورا,

محمدزاده با بیان اینکه اگر کرکج بخشی از نقاط متمول نشین شهر بود زیرگذر در این بخش مدت‌ها پیش اجرا می‌شد، اضافه کرد: حتی برای احوال پرسی نمی‌توانیم به کرکج برویم از مردم ‌خجالت می‌کشیم این پل کرکج باید امروز افتتاح می‌شد نه اینکه از بودجه خارج شود.

,

وی تاکید کرد: مناطق محروم را نیز مورد توجه قرار دهید بگذارید آنها هم از امکانات شهرداری استفاده کنند.

,

محمد حسن اسوتچی نیز با انتقاد از شیوه اداره جلسه اضافه کرد: اداره جلسات مناسب نیست، هفته گذشته چندین لایحه گذاشته شد که تنها دو الی سه عدد از آنها تصویب شد. مسائل یا مطرح نشود یا اگر مطرح شد بگذارید در این خصوص نتیجه گیری کنیم.

,

عبداله تقی‌پور نیز در خصوص اتوبان ولایت اظهار داشت: قابل توجه اعضای شورا و شهردار تبریز و اداره کل حراست شهرداری و شورا، اتوبان ولایت به عنوان یک زیرساخت حیاتی در شرق تبریز نیاز است اما نحوه اجرا، تغییر کاربری‌ها و نحوه مشارکت با اداره کل راه و شهرسازی و بسیاری از موضوعات دیگر باید بررسی شود تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

,

دو فوریت لایحه مطرح شده تصویب نشده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

,

فروش مغازه شهرداری توسط مستاجر!

, فروش مغازه شهرداری توسط مستاجر!,

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز بررسی شد که فرج محمد قلی‌زاده گفت: در واگذاری اموال شهرداری نمی‌توان ترک تشریفات کرد، ملک شهرداری به یک مجموعه اجاره داده شده اما به جای اینکه این ملک را برگردانند آنرا فروخته‌اند که درواقع فروش مال غیر بوده است.

,

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری با تلاش حکم به غیرقانونی بودن واگذاری گرفته اند، تصریح کرد: اگر این واگذاری انجام شود آنهایی که خلاف کرده اند بهره مند می‌شوند اما آنهایی که تلاش کرده اند آنرا به شهرداری برگردانند دیگر چنین کاری را نخواهند کرد و انگیزه آنها از بین خواهد رفت‌.

,

عضو شورای شهر تبریز با مخالفت با این طرح عنوان کرد: با چنین اقداماتی مخالفیم، هرموقع کم می‌آوریم به جای برخورد با قانون گریزان از اموال عمومی‌نسبت به پر کردن خلا‌ها اقدام می‌کنیم اما آنهایی که اموال شهرداری را فروخته اند باید مجازات شوند.

,

لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق سرقفلی مغازه به شماره ۱۷ وقع در اول پاساژ شمس تبریزی متعلق به شهرداری تبریز به تصویب اعضا شورا نرسید.

,

سپس لوایح شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت که اولین لایحه شـهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده بررسی شد.

,

شبهه در هبه‌های شب انتخاباتی

, شبهه در هبه‌های شب انتخاباتی,

قلیزاده در خصوص شائبه انتخاباتی چنین کمک‌هایی گفت: در شب انتخابات نباید اقداماتی انجام‌شود که به نحوی باشد که به افکار عمومی‌تلقین شود که خرید رای انجام‌ می‌شود.در تبریز دو نفر سه نفر ایثارگر نداریم یا برای همه باید مساعدت داشته باشیم یا برای هیج کس.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با سیلی صورت قرمز می‌کنند اما به خاطر عزت نفس کاری انجام‌ نمی‌دهند، عنوان کرد: در شب انتخابات فتیله مساعدت‌های مالی را پایین بکشیم تا جایگاه شورا حفظ شود.

,

طعنه مسعودی ریحان به کاندیدای احتمالی

, طعنه مسعودی ریحان به کاندیدای احتمالی,

غلامحسین مسعودی ریحان هم با اشاره به کاهش لوایح هبه در دور پنجم شورا یادآور شد: در دوره شورای پنجم لایحه هبه به یک صدم کاهش یافته که با مقاومت اعضای شورا بوده است.

,

وی ادامه داد: یکی از کاندیدا‌های احتمالی شورا مطرح می‌کنند که شورای شهر در حصار هبه است و این ‌در حالی است که عملکرد مشخص است و ما باید هبه را بیش از این کاهش دهیم.

,

خزانه دار شورا با بیان اینکه لایحه‌هایی که آورده می‌شود معمولا گفته می‌شود که جانباز یا ایثارگر هستند، اظهار داشت: شاید در این شهر هزاران جانباز و ایثارگر وجود دارد که فقط تعداد محدودی مساعدت دریافت می‌کنند که جانبازان و ایثارگران را زیر سوال می‌برند که به نوعی اهانت به آنها است.

,

شهرام دبیری هم در این خصوص گفت: از شهرداری می‌خواهیم در ایام ‌انتخابات از آوردن هبه خودداری کند.

,

در نهایت لایحه شـهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعـدت مالی به یکی از شهروندان به دلیل عـدم اسـتطاعت مالی و ایثارگری نامبرده تصویب شد.

,

سپس لایحه ی شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی به سکوبان سازمان بهره‌برداری قطارشهری تبریز به دلیل ابتلا به بیماری در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد. محمدزاده در خصوص سکوبانان قطار شهری گفت: قطاربانان مترو بدون اضافه کاری و ایاب ذهاب درحال فعالیت هستند و هیچگونه اضافه کاری دریافت نمی‌کنند و خواهش می‌کنم به وضعیت آنها رسیدگی شود.

,

بررسی لایحه شهرداری تبریز درخصوص صـدور مجوز تدفین خیر گرامی ‌آقای کریم مردانی آذر صاحب موسسه بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر در محوطه بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر واقع در شهرک خاوران تبریز در دستور کار قرار گرفته و تصویب شد.

,

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده

, افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده,

سپس لایحه شهرداری تبریز درخصوص اصلاح و افزایش معادل ۳۵ درصد برای سال ۱۴۰۰ نسـبت به نرخ کرایه‌‌‌های واقعی سالجاری در مسیرهای اصلی شهر تبریز و بصورت مبلغ رند شده در دستور کار شورای اسلامی‌شهر تبریز قرار گرفت و با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده مطرح شد که اندیش در این خصوص عنوان کرد: بحث رند کردن مبالغ کرایه تاکسی‌ها باید مدنظر باشد. شهرداری تاکسی‌ها را مکلف کرده تا کارتخوان برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد.

,

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌‌‌های موبایلی که امروز فعال هستند تمام شهروندان نمی‌توانند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند اما عموم مردم استفاده از کارتخوان‌‌ها را یاد گرفته اند، اظهار داشت: رند کردن کرایه در برخی خطوط به نفع رانندگان و در برخی موارد به ضرر تاکسیرانان است.

,

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری اگر بتواند با بانک‌ها مذاکره کند تهیه کارتخوان به نفع بانک‌ها است.

,

ضرورت نصب کارتخوان در تاکسی‌ها

, ضرورت نصب کارتخوان در تاکسی‌ها,

محمدباقر بهشتی هم در این خصوص ابراز داشت: شهرداری باید اراده‌ای برای الکترونیکی کردن پرداخت‌ها در تاکسیرانی داشته باشد چگونه است که یک شرکت خصوصی توانسته اما شهرداری نمی‌تواند.

,

مسعودی ریحان با اشاره به نیاز به هوشمند کردن شهر گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای فناوری اطلاعات بودجه در نظر گرفته شد و هدف هوشمند کردن شهر بود.

,

وی افزود: شرکت‌هایی وجود دارد که حاضرند نه تنها پولی از تاکسی‌ها دریافت نکنند بلکه حاضرند امکاناتی نیز به آنها بدهند و گرنه شرکت‌هایی وجود دارند که متقاضی همکاری هستند اما اراده‌ای برای ارائه دستگاه پز به تاکسی‌ها در شهرداری وجود ندارد.

,

خزانه دار شورای اسلامی‌شهر تبریز تاکید کرد: وقتی می‌گوییم قطار شهری آن مقدار که هزینه شده خروجی نداشته است برخی همکاران گلایه می‌کنند اما واقعیت این است که خروجی مترو به اندازه هزینه کرد نیست.

,

وی در خصوص فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی هم توضیح داد: اتوبوس‌‌‌های ما امروز درحال اسقاط هستند و رده خارج شده‌اند اما اقدامی‌انجام نشده است.

,

اعضای شورای شهر با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده نسبت به نرخ مصوب سال ۹۹ با این شرط که شهرداری برای تاکسی‌ها کارتخوان رایگان ارائه دهد تصویب شد.

,

سپس سه لایحه تجویز اجرای زیرسازی همراه دو لایه آسـفالت به ضخامت نهایی ۱۲ سـانتی متر به متراژ ۱۱۰۰۰ مترمربع برای آسفالت رمپ پروازی پایگاه ششم رزمی‌هوانیروز،مجوز جهت اعمال کاهش ۲۰ درصد و تعدیل اجاره بها از شـهریور تا آخر آذر ماه سالجاری به مدت چهار ماه برای شرکت آدرین تجارت نیکخواه تبریز و مجوز برای خرید تبلت به مبلغ یک میلیارد تومان برای دانش آموزان بی بضاعت در قالب پویش رحمت مطرح شد و تصویب شد.

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه