اخبار داغ

این رشته دو مدال المپیکی دارد

تقوی: والیبال ساحلی مغفول مانده/ لیگ برتر نخستین گام برای ایجاد انگیزه در جوانان ساحلی است

تقوی: والیبال ساحلی مغفول مانده/ لیگ برتر نخستین گام برای ایجاد انگیزه در جوانان ساحلی است
دبیر فدراسیون والیبال گفت: راه‌اندازی لیگ برتر ساحلی، نخستین گام برای ایجاد انگیزه در نسلی است که به سختی به والیبال ساحلی گرایش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، میلاد تقوی در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر ساحلی افزود: اگر نگوییم والیبال ساحلی در سایه والیبال سالنی است، اما باید بپذیریم که در بسیاری از نقاط، این رشته در مقایسه با والیبال سالنی مغفول مانده و جایگاهی همانند والیبال سالنی کسب نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: این اتفاق دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن، تامین نشدن مسائل مالی است. به همین دلیل خانواده‌ها تمایلی به فعالیت فرزندانشان در والیبال ساحلی ندارند.

,

دبیر فدراسیون والیبال تاکید کرد: در شرایط کنونی، بسیاری از ساحلی‌بازان رشادت می‌کنند و به‌رغم نبود منابع مالی دندان‌گیر، در والیبال ساحلی فعالیت دارند. سیاست فدراسیون این است که عرصه مالی را در والیبال ساحلی باز کند.

,

تقوی به آغاز لیگ برتر ساحلی از سال 1400 اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات نخستین گام برای ایجاد انگیزه در نسلی است که به سختی به والیبال ساحلی گرایش پیدا می‌کند و یک قدم مهم از راه پر پیچ و خم در مسیر بزرگی است که می تواند دو مدال المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

,

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نیز در این مراسم گفت: حضور باشگاه‌های قدرتمند در لیگ برتر  باعث دلگرمی است و امیدوارم در دوره‌های بعد، شاهد حضور تیم‌های بیشتری در مسابقات باشیم.

,

توفیق کابلی با تاکید بر اینکه لیگ برتر ساحلی بر اساس آیین‌نامه این مسابقات برگزار خواهد شد، گفت: آئین‌نامه جدیدی برای لیگ والیبال ساحلی تدوین شده که اقتباسی از لیگ سالنی است و برای گردآوری آن زمان زیادی صرف شده است.

,

وی با اشاره به تدوین تقویم ورزشی کمیته ساحلی افزود: باشگاه‌هایی که در استان‌های خود می‌توانند میزبان باشند، در تقویم ورزشی مسابقات ثبت شده و در موعد مقرر می‌توانند میزبان برگزاری مسابقات ساحلی باشند.

,

دبیر کمیته برگزاری رویدادها و داور بین‌المللی والیبال ساحلی نیز در این مراسم گفت: در این مدت شاهد تلاش‌های بی‌دریغ کمیته ساحلی در فراهم سازی بستر مناسب براری برگزاری لیگ والیبال ساحلی بودم.

,

نادر انصاری با بیان اینکه فلسفه لیگ در نیا اهداف مختلفی را دنبال می کند، گفت: لیگ به حرفه‌ای شدن یک رشته ورزشی در تمام دنیا کمک می‌کند. چراکه همواره از دل لیگ است که بازیکنان شاخص انتخاب می‌شوند و به تیم‌های ملی کشورها کمک می‌کنند.

,

وی ادامه داد: امیدوارم با راه‌اندازی لیگ برتر ساحلی و شناسایی بازیکنان شاخص، شرایط حضور و کمک آن‌ها به تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را فراهم شود تا والیبال ساحلی ایران که در آسیا جایگاه خوبی دارد، به مدال‌های جهانی هم دست یابد و المپیکی شود.

,

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال ساحلی امروز (یکشنبه) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

,

11 تیم شهرداری کلاچای، منطقه آزاد چابهار، گلساپوش یزد، باشگاه سروقامتان، توپکا، پیکان بندر دیر، دریادلان گناوه، رعد پدافند تهران، موج سواران ساحل نوشهر، ساوانا و وارنا شهر باران در لیگ برتر ساحلی شرکت خواهند کرد که مسابقات آنها از 20 فروردین شروع می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه