اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

توجه قوه قضائیه به اشتغال و رونق تولید/ کارخانه قند قهستان سال آینده فعال می‌شود

توجه قوه قضائیه به اشتغال و رونق تولید/ کارخانه قند قهستان سال آینده فعال می‌شود
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی، گفت: توجه به اشتغال، تولید و رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در حاشیه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار و مشکلات چند واحد تولیدی در این جلسه مطرح و تصمیمات خوبی برای ادامه فعالیت اقتصادی این واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: اولین واحد تولیدی که مورد بررسی قرار گرفت، کارخانه قند قهستان بود. حدود یکسال قبل طی بازدیدی از این کارخانه انجام شد، کارخانه تقریبا تعطیل بود، مطالبات فراوانی به کارگران و مشکلات فراوانی با دستگاه های دولتی و اجرایی داشت.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: پیگیری مشکلات این کارخانه از همان زمان در سطح شهرستان درمیان و استان در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری هایی که به عمل آمد خوشبختانه امروز خبرهای خوبی در مورد راه اندازی این کارخانه شنیده شد.

,

حجت‌الاسلام حمیدی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از ماشین آلات این کارخانه آماده و بهسازی شده و آماده فعالیت است. بدهی هایی که به سازمان‌های دولتی و کارگرانش داشته با حمایت های به عمل آمده پرداخت و مرتفع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

,

وی اظهار کرد: مدیرعامل کارخانه قند قهستان در این جلسه قول داد در اول مهر سال ۱۴۰۰ که فصل برداشت چغندرقند است فعالیت کارخانه به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این کارخانه در ابتدای فعالیت نیازمند ۴۰ هزار تن چغندر قند است.

,

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: ظرفیت فعالیت کارخانه در فصل برداشت چغندرقند تا ۱۰۰ هزار تن است.

,

وی بیان کرد: در این جلسه مصوب شد جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و هییت مدیره کارخانه قند قهستان طی نشست هایی با شرکت های سهامی زراعی استان زمینه مساحت سطح زیر کشت چغندر قند را فراهم کنند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۱۷۰ هکتار زمین آماده است که اگر توافقات شکل بگیرد و زیر کشت چغندر قند در استان برود؛ این ۱۷۰ هکتار می‌تواند تقریبا ۱۰۰ هزار تن چغندر قندی که مورد نیاز است را استحصال و در اختیار کارخانه قرار دهد و در فصلی که چغندر قند در استان تولید نمی‌شود قرار شد از شکر خام استفاده کند و ۱۰۰ هزار تن مصرف شکر خام این کارخانه است که در فصل های دیگر از این ظرفیت استفاده کند.

,

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: ان‌شاءالله می‌توان این نوید را به مردم استان داد که در سال ۱۴۰۰ شاهد فعالیت این کارخانه با ظرفیت خوب باشیم و این کارخانه به چرخه تولید باز خواهد گشت.

,

وی با اشاره به دستور کار بعدی که کشتارگاه صنعتی دام و طیور شهرستان خوسف بود، گفت: این کشتارگاه یکی از ظرفیت های خوب در استان است که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: این کشتارگاه مشکلی در بحث تامین آب شرب به میزان روزانه ۴۰ متر مکعب داشت که با هماهنگی های به وجود آمده با شرکت آب و فاضلاب استان قرار شد در وهله اول ۲۵ متر مکعب آب در اختیار این واحد تولیدی قرار بگیرد تا بتوانند کارشان را آغاز کنند و به تولید برسند.

,

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: مدیرعامل این کشتارگاه نیز در این جلسه نوید آغاز بکار کشتارگاه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ را داد.

,

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این کشتارگاه در رابطه با استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که در این خصوص نیز تصمیمات خوبی اتخاذ و در این راستا مقرر شد کارگروهی متشکل از امور مالیاتی، سازمان بازرسی و سایر نهادهایی که در این خصوص دخیل هستند در استان برای پیگیری مشکل تشکیل شود و کمک کنند که این شرکت بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دو شرکت دیگر که کارخانه تولیدی در استان بودند نیز مشکلاتی داشتند که کارخانه سفال نیلوی شرق و کارخانه فرآوری پسته و زرشک کارگر بود که مشکلات خود را مطرح کردند و قرار شد تصمیمات خوبی برای رفع مشکل از این واحدهای تولیدی انجام شد.

,

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: قرار شد طی سه ماه آینده مصوبات این جلسه پیگیری شود که گزارش عملکرد در راستای اجرای مصوبات به ما اعلام شود که شاهد رونق و ادامه تولید و اشتغال در استان باشیم.

,

وی عنوان کرد: در این جلسات دنبال این هستیم که سهم قوه قضاییه در اشتغال، تولید و رونق تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است، ایفا شود. خوشبختانه طی جلساتی که برگزار می‌شود شاهد نتایج خوبی بودیم و ان‌شاءالله در سال آینده نیز این راه را با قوت ادامه خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه