اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس:

افزایش نرخ ارز دست در جیب مردم کردن است

افزایش نرخ ارز دست در جیب مردم کردن است
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز دست در جیب مردم کردن است، گفت: دولت با رونق بازار سرمایه‌گذاری درآمدهایش را بالا ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: برخی دولت‌ها به محض آنکه بودجه کم می‌آوردند، دست در جیب مردم کرده و با افزایش غیر متعارف نرخ ارز کسری بودجه خود را جبران می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در واکنش به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر دخالت دولت در افزایش نرخ ارز، عنوان کرد: برخی دولت‌ها در حالی نرخ ارز را بالا برده و هزینه‌هایی که مردم باید آن‌ها را بپردازند، را افزایش می‌دهند که نسبت به تبعات آن‌ها بی‌تفاوت هستند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت خاطرنشان کرد: دولت در حالی نرخ ارز را با هدف حل مشکل تامین اعتبار و بودجه بالا می‌برد که به پیامدهای اقتصادی آن و افزایش تورم و گرانی در قیمت کالاها توجهی ندارد.

,

آصفری تاکید کرد: دولت بهتر است به جای استفاده از اینگونه ابزارها، با رونق بخشیدن به بازار سهام و سرمایه‌گذاری در صدد حل مشکلات مالی و بودجه‎ای خود برآمده و با افزایش درآمدها از گرانی افسارگسیخته در بازار جلوگیری کند.

,

وی ادامه داد: از سویی نباید فراموش کردن افزایش نرخ ارز موجب بالا رفتن قیمت کالاها حتی کالاهایی می‌شود که در داخل کشور تولید شده و برای تامین مواد اولیه نیازی به تامین ارز ندارند.

,

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه مجلس موضوع دخالت دولت در افزایش نرخ ارز را از طریق طرح سوال از وزیر اقتصاد پیگیری می‌کند، افزود: دولت با موضع‌گیری در قبال اقدامات مجلس از آن‌ها به عنوان چوب لای چرخ دولت گذاشتن یاد می‎کند.

,

آصفری تصریح کرد: البته باید با ورود به‌هنگام مجلس به موضوعاتی از این دست، جلو اینگونه رفتارهای دولت گرفته شده و اجازه ندهیم مردم بهای آن‌ها را بپردازند.

,

وی اظهار کرد: در بررسی عملکرد مجلس‌های پیشین در خصوص ورود به موضوع افزایش نرخ ارز باید گفت با وجود اقدام جدی مجلس نهم در  جلوگیری از افزایش قیمت ارز و واریز سود آن به جیب دولت، مجلس پیشین اقدام در خور توجهی در این زمینه انجام نداده است.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس یازدهم با پرداختن به مسائل کلانی که با معیشت و اقتصاد مردم ارتباط دارد، عملکرد مناسب و رضایت‌بخشی در این باره داشته باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه