اخبار داغ

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بازار ارز، ابزار دم‌دستی دولت برای جبران کسری بودجه

بازار ارز، ابزار دم‌دستی دولت برای جبران کسری بودجه
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار ارز ابزاری دم‌دستی برای جبران کسری بودجه از سوی دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: اظهارات واعظی در خصوص دخالت دولت در افزایش نرخ ارز در حکم اعتراف به مداخله در بازار ارز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در واکنش به سخنان واعظی مبنی بر نقش‌آفرینی دولت در افزایش نرخ ارز، عنوان کرد: استفاده دولت از بازار ارز به عنوان دم‌دستی‌ترین ابزار برای جبران کسری بودجه و بر خلاف مصالح عمومی مصداق خیانت در امانت است.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از جابجایی نرز ارز توسط دولت، بیان کرد: اینکه رئیس جمهور در سخنان خود می‌گوید حاضریم ارز را به 15 هزار تومان بیاوریم، بازی و توهین به افکار عمومی و گروگان گرفتن معیشت مردم است.

,

نظری خانقاه تاکید کرد: افزایش نرخ ارز آن هم بی‌توجه به تورم و بالا رفتن قیمت‌ها و پیامدهای منفی آن در زندگی و معیشت مردم خیانت بوده و موجب بی‌اعتمادی جامعه به دست‌اندرکاران دولت می‌شود.

,

وی افزود: وکلای مردم در خانه ملت روز گذشته با پرداختن به موضوع سخنان اخیر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تذکری جدی خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور در این باره شدند، البته واعظی و نوبخت با تاکید بر عدم دخالت دولت در بازار ارز، برداشت‌ها این سخنان را نادرست خواندند.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال برخی از نمایندگان مجلس به دنبال واکاوی و بررسی در موضوع سخنان واعظی و تعیین صحت و سقم آن‌ها هستند، البته اگر این اظهارنظرات صحت داشته باشد فاجعه است.

,

نظری خانقاه با اشاره به اینکه مجلس خیلی پیشتر از اینها به مسائلی همچون افزایش نامتعارف نرخ ارز و بورس ورود کرده است، گفت: متاسفانه دولت‌ به ویژه در سال‌های پایانی عمر کاری خود همه چیز را به گردن تحریم و کرونا انداخته و از این دو موضوع استفاده ابزاری می‌کند.

,

وی خواستار پیگری بیشتر و پیگرد قضایی در خصوص اظهارنظرات واعظی شد و اظهار کرد: متاسفانه باید گفت دولت احساس مسوولیتی در خصوص مسائل عمومی کشور نداشته و مشکلاتی همچون  گرانی، تورم و حاشیه‌های بورس همگی به دولت ارتباط دارد.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌های وابسته دست به تخریب مجلس می‌زند تا از زیر فشار خانه ملت فرار کند، حال آنکه مجلس بی‌اعتنا به تبلیغات و مانورهای رسانه‌ای برای تطهیر دولت، اقدامات مقتضی و مناسب را انجام می‌دهد.

,

نظری خانقاه با تاکید بر اینکه دولت آقای روحانی ناتوان‌ترین دولت در بین دولت‌های پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دولت نمی‌تواند خود را با مانورهای رسانه‌های وابسته تطهیر کرده و مانع ورود مجلس به قضایا شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه