اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

هیچ کس جلودار اتفاقات پیرامون رمز ارزها نیست/ لزوم آگاه سازی مردم

هیچ کس جلودار اتفاقات پیرامون رمز ارزها نیست/ لزوم آگاه سازی مردم
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مسائل پیرامون رمز ارزها گفت: هیچ کس جلودار اتفاقات پیرامون رمز ارزها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در مجموع بازار سرمایه، دچار بی‌اعتمادی محض و بسیار سنگینی شده و این بی‌اعتمادی نیز به‌موقع برطرف نشده است، گفت: همین امر سبب شده که امروز شاهدیم سهام بسیاری از شرکت‌ها که به اذعان تمام کارشناسان، ارزنده نیز هستند در صف فروش قرار گرفته و حتی حقوقی‌ها هم حمایت مناسبی از این سهم‌ها ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه وقتی این اتفاق می‌افتد بازارهای دیگر مورد توجه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: رمز ارزها (ماینرها) در این اتفاق تا حدودی بخشی از منابع را از بازار بسیار پُرریسک و غیرقابل اطمینان ایران جذب می‌کنند.

,

محمودی‌اصل با اشاره به افراد ورودی بازار رمز ارزها خاطرنشان کرد: مطمئناً افراد ورودی جدید در این بازار نیز ممکن است مانند بازار بورس، زیان بیشتری ببینند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه فروش رمز ارزهای استخراج‌شده (ماینرها) از لحاظ قانونی باید خارج از کشور باشد، تصریح کرد: اما مشاهده می‌شود که صرافی‌ها، سایت‌ها و کانال‌های مختلف، برنامه‌هایی برای این کار نوشته و معاملات رمز ارزها به راحتی انجام می‌شود.

,

وی با ابراز اینکه متاسفانه هیچ کس جلودار این اتفاق نیست، گفت: متاسفانه معمولاً بعد از حادثه، عمل می‌کنیم و دچار دردسر شده و با انبوهی از مالباخته، طرف حساب هستیم و رمز ارزها نیز هیچ منبع و پایگاهی ندارند.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه قرار بود رمز ارزها به جای پول، عمل کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که به جز یکی- دو مورد که آن هم به ندرت در برخی جاها پذیرش شده‌اند، بقیه مورد پذیرش مراکز خرید و شرکت‌ها قرار نگرفته‌اند و بنابراین فقط خودشان معامله می‌شوند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه قرار بود رمز ارزها به صورت واسطه و به عنوان پول و ارز، عمل کنند، تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و طبیعی است زیرا رمز ارزها در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نشده‌اند.

,

وی تاکید کرد: منابع حاصل از خرید و فروش رمز ارزها باید در کیف پول‌های مشخصی باشد که هویت خریدار و فروشنده کاملا در آن کیف‌ها قابل رصد باشد در غیر این صورت به عنوان قاچاق یا پولشویی به حساب می‌آید.

,

محمودی‌اصل افزود: به هر حال باید از این امر، پیشگیری کرد ضمن اینکه مردم را نیز روشن و آگاه کرد و جلوی سایت‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند نیز گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه