اخبار داغ

تصمیم مجلس برای نحوه استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی

تصمیم مجلس برای نحوه استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی
مجلس سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با ردیف 4 بند "ب" تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به موجب این مصوبه، منابع واریزی از محل ردیف شماره 71 -530000 جدول شماره (9) این قانون صرف تامین معیشت ، دارو وتجهیزات پزشکی می‌شود.

,

در مواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می کند کارگروهی مرکب از رئیس کل بانک مرکزی (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط موظفند سیاستگذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجراء و  نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به هنگام، به اندازه و با قیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد. مقامات فوق در اجرای این جز به صورت تضامنی مسوولیت دارند.

, به صورت,

بانک مرکزی موظف است با همکاری دستگاههای یادشده، به صورت ماهیانه گزارش اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه