اخبار داغ

وزیر نیرو:

ضمانت‌نامه وام ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه برای نیروگاه سیریک امروز صادر شد

ضمانت‌نامه وام ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه برای نیروگاه سیریک امروز صادر شد
وزیر نیرو گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱٫۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری به دست ما رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک اظهار کرد: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه افزود: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

,

ساخت نیروگاه سیریک ۱٫۴ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد

,

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه ۱٫۴ میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، افزود: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

,

اردکانیان  در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، ادامه داد: تامین مالی نیروگاه سیریم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

,

ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

,

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند،تصریح کرد: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱٫۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.

,

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه