اخبار داغ

در دوران کرونا؛

سامانه‌ای که به‌جای تسهیل، تبدیل به معضلی برای ناشرین شده است

سامانه‌ای که به‌جای تسهیل، تبدیل به معضلی برای ناشرین شده است
سامانه اخذ مجوز چاپ کتاب در دوران کرونا چالشی برای ناشرین یزدی تبدیل شده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد از رفع این مشکل طی آینده نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سال گذشته و در همین روزها بود که شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شد تا بسیاری از فعالیت‌ها نتوانند به‌مانند گذشته ادامه پیدا کنند و برای حفظ سلامتی مردم یا تعطیل شدند و یا اینکه ساعت کاری خود را کاهش دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

اما برخی از کارها نیز بودند که با شیوع کرونا نه‌تنها از کسب‌وکار و ادامه فعالیت بازنماندند بلکه رونق بیشتر گرفته و افراد بسیاری در این فضاها مشغول به کار شده و کسب درآمد کردند که نمونه آن را می‌توان به کسب‌وکارهای اینترنتی و برخی از امور هنری مثل نویسندگی اشاره کرد.

,

نویسندگان به‌نوعی در ایام کرونا این فرصت را به دست آوردند تا استفاده از وقتی‌که به‌واسطه تعطیلی کسب‌وکارهای بیرون از منزل برایشان ایجاد شده، سروسامانی به وضعیت چاپ کتب خود در موضوعات مختلف بدهند.

,

اما این فعالیت هم خالی از چالش نبود، چرا که دریافت مجوز نشر در این زمان به یکی از چالش‌های هنرمندان عرصه نویسندگی در یزد تبدیل شده بود به‌طوری‌که برخی از ناشرین گلایه‌مند بودند که چرا باید در دوران کرونا مدت‌زمان دریافت مجوز چاپ کتاب به دو یا سه ماه افزایش یابد.

,

مشکلات سامانه‌ای علت عمده طولانی شدن پروسه دریافت مجوز چاپ کتاب

, مشکلات سامانه‌ای علت عمده طولانی شدن پروسه دریافت مجوز چاپ کتاب, مشکلات سامانه‌ای علت عمده طولانی شدن پروسه دریافت مجوز چاپ کتاب,

مجید جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به علت‌های طولانی شدن اخذ مجوز چاپ کتاب در یزد، گفت: با توجه به اینکه برای دریافت مجوز و امور مربوطه، سامانه طراحی‌شده و تجربیات ابتدایی راه‌اندازی با یکسری مشکلات همراه بود، سبب بروز مشکلاتی برای ناشرین و درنتیجه طولانی شدن پروسه دریافت مجوز چاپ کتاب شد.

,

وی با بیان اینکه یزد جزو 11 استان در کشور است که مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند، افزود: اینکه مجوز چاپ کتاب در یک استان انجام شود، طبیعتاً سرعت اخذ مجوز را کاهش می‌دهد اما به علت سامانه‌ای شدن این پروسه باعث شده تا مشکلاتی در این زمینه به وجود آید.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تأکید کرد: ما در استان یزد تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مدت‌زمان اخذ مجوز چاپ کتاب در استان کاهش و ناشرین بتوانند سریعتر چاپ کتاب‌های مورد نظر خود را انجام دهند.

,

جوادیان زاده در خصوص وضعیت ناشرین یزدی در طول یک سال گذشته، گفت: سال گذشته 365 کتاب در استان یزد مجوز نشر و چاپ گرفته اما در طول یک سال گذشته و با شیوع کرونا این آمار به 517 رسیده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به رشد 70 درصدی مجوز چاپ کتاب در یک سال گذشته در استان اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش آمار چاپ در یک سال کرونایی در استان یزد شاید به دلیل این بوده که نویسندگان فرصت بیشتری را برای آماده سازی و چاپ کتاب خود پیدا کردند.

,

انتهای پیام/خ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه