اخبار داغ

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی کُنارصندل خبر داد؛

"تپه‌های کُنار صندل" با قدمت ۵ هزار سال در آستانه ثبت جهانی+عکس

"تپه‌های کُنار صندل" با قدمت ۵ هزار سال در آستانه ثبت جهانی+عکس
نصیر اسکندری گفت: هدف ما از کاوش تپه های کُنار صندل این است که می خواهیم میزان وسعت این بنای تاریخی را مشخص کنیم تا در ادامه بتوانیم پرونده این محوطه را تهیه و برای ثبت جهانی اقدام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصیر اسکندری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آغاز کاوش مجدد در محوطه کُنار صندل جیرفت گفت: سال ۸۶ آخرین کاوش ها در این منطقه انجام شده است و در سال جاری مجدد این کار را شروع کرده ایم و هدفمان از این کار این است که بتوانیم برای ثبت جهانی کُنار صندل اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی کُنارصندل ادامه داد: کاوش ما در راستای تعیین محوطه این بنای تاریخی است تا در ادامه بتوانیم پرونده این محوطه را تهیه و برای ثبت جهانی اقدام کنیم؛ چرا که این محوطه دارای ارزش جهانی است و شایستگی ثبت شدن در یونسکو را دارد.

,

وی با اشاره به اینکه پروژه تعیین محوطه کُنار صندل به مدت دو ماه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد:  محوطه این بنا به دلیل آنکه جزو نخستین شهرهای ایران و شهرهای بشری است و جاذبه تاریخی خوبی دارد، می تواند ظرفیت مناسبی برای گردشگران باشد.

,

اسکندری افزود: کاوش هایی که پیش از این صورت گرفته، بخش هایی از این شهر را مشخص کرده است که می توانیم به ارگ شاهی و ارگی که محل حضور شاه و حاکم شهر بوده، اشاره کنیم که بقایای آن نیز موجود است.

,

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی کُنارصندل در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما از کاوش این است که می خواهیم میزان وسعت این بنای تاریخی را مشخص کنیم و نتایج ما نشان می دهد که این محوطه در پنج هزار سال گذشته، دارای وسعت چند صد هکتاری بوده است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه