اخبار داغ

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف:

سیاست ایران در حمایت از مردم یمن و محور مقاومت تغییری نمی‌کند/حرکت بایدن در مسیر احیای داعش

سیاست ایران در حمایت از مردم یمن و محور مقاومت تغییری نمی‌کند/حرکت بایدن در مسیر احیای داعش
حجت الاسلام فلاحی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن و محور مقاومت تغییر نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در تشریح نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با سفیر یمن، گفت: در طول مدتی که فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف را تشکیل داده ایم، تصمیم داشتیم نشست های مختلفی با کشورهای عضو جبهه مقاوت به منظور هم اندیشی میان پارلمان جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای عضور برگزار کنیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دیدارها مشکل و ارتباط‌ها کمتر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اعضای هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با سفیر یمن اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع یمن تصمیم گرفتیم دیداری با سفیر یمن داشته باشیم اما به دلیل مشغله‌های نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، از وی دعوت کردیم تا ضمن حضور در مجلس، با اعضای هیئت رئیسه فراکسیون محور مقاومت نشست مشترکی برگزار کنیم.

,

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه نشست اعضای هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با سفیر یمن افزود: نکته اولی اینکه هیچ گاه مجلس انقلابی و مردم ایران از یمن جدا نخواهند شد.

,

فلاحی گفت: همانطور که تاکنون از آنها حمایت کردند باز هم به حمایت خود ادامه خواهند داد. نکته دوم مطرح شده در نشست اخیر تلاش سفیر یمن برای برقراری ارتباط میان مجلس انقلابی ایران و یمن بود که وی قول برقرار این رابطه را داد.

,

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به خلاء‌های موجود در حوزه قوانین مربوطه به محور مقاومت، اظهار کرد: باید قوانینی در مجلس تصویب کنیم تا بر اساس آن حمایت از محور یمن نهادینه شود.

,

وی خاطرنشان کرد: از طرفی پیگیری برخی از طرح‌های نمایندگان در خصوص پیمان مشترک کشورهای حوزه مقاومت موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح شد؛ بر اساس این پیمان مشترک در صورت تجاوز به هر کشوری، کشورهای عضو می‌توانند از آن حمایت کنند. از طرفی نگرانی از حضور رئیس جمهور جدید آمریکا موضوع دیگری بود که در جلسه امروز مطرح شد و به تعبیر سفیر یمن "کافر رفت و منافق آمد".

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در داخل کشور برخی به آمدن بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خوشبین بودند و نسبت به برگشت آن به برجام امید داشتند اما تجاوز چند شب گذشته این کشور به نیروهای مقاومت در سوریه ثابت کرد که بایدن یک رئیس جمهور منافق است و همچنان در مسیر احیای داعش فعالیت می‌کند. 

,

فلاحی بیان داشت: بر همین اساس هم اعلام شد که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن و محور مقاومت تغییر نخواهد کرد؛ سیاست‌های نظام اسلامی توسط ولی امر مسلمین تعیین شده و با آمدن و رفتن دولت ها چه در داخل ایران و چه آمریکا در خصوص حمایت از مستضعفان عالم و مردم مظلوم یمن تغییری نمی‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه