اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

"حلقه دره" کرج از فقدان طرح جامع پسماند و تغییر ۵ مدیر رنج می‌برد/ پرونده اعلام جرم علیه سازمان پسماند در دادستانی باز است

"حلقه دره" کرج از فقدان طرح جامع پسماند و تغییر ۵ مدیر رنج می‌برد/ پرونده اعلام جرم علیه سازمان پسماند در دادستانی باز است
فردین حکیمی گفت: مشکل ما تغییرات پی در پی مدیریت و عدم تهیه طرح جامع مدیریت پسماند برای حلقه دره کرج به‌عنوان نقشه راه است، متاسفانه در مدت زمان ۳.۵ سال، ۵ مدیریت پسماند جابجا شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل محیط زیست البرز درباره معضل چندین ساله حلقه دره در کرج در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: بر اساس قانون باید طرح جامع مدیریت پسماند توسط شهرداری تهیه شود، در این طرح برنامه ریزی ها، بودجه و اقداماتی که در حوزه پسماند باید انجام شود به عنوان یک نقشه راه دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند بر اساس شرایط استان ها و نوع پسماند متغیر است، افزود: مدیریت اجرایی طرح از مرحله تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش و ... هم در طرح جامع مدیریت پسمانده دیده می شود، حسن طرح جامع این است که با تغییرات پی در پی مدیران پسماند هیچگونه تغییری نباید در برنامه‌ها ایجاد شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: متاسفانه در شهرداری کرج با توجه به اینکه طرح جامع نداریم، با تغییر هر مدیریتی برنامه ها تغییر می کند، یک مدیرعامل سازمان پسماند پس از معارفه برنامه ای را تعریف می کند، طرحی را پیشنهاد داده و مطالعات انجام می شود اما مدیریت بعدی طرح قبلی را دارای نواقص دانسته و معتقد است نباید اجرایی شود.
,
 
,
حکیمی تصریح با اشاره به اینکه در سازمان پسماند شهرداری کرج هر مدیر برنامه مدیر قبلی را لغو می کند، تصریح کرد: مشکل ما تغییرات پی در پی مدیریت و عدم تهیه طرح جامع مدیریت پسماند به عنوان نقشه راه است، از زمان حضور بنده تا کنون، یعنی در مدت زمان ۳.۵ سال، ۵ مدیریت پسماند جابجا شده اند.
,
 
,
وی گفت: سازمان پسماند پیش از این طرحی به نام تصفیه شیرابه پیاده کرد اما در حال حاضر اعلام می کنند این طرح قابلیت اجرا ندارد و باید لغو شود، در طرح‌های مشابه هم طرح چند درصد پیشرفت کاری دارد اما با بیان برخی دلایل و نواقص آن را غیر قابل اجرا می دانند.
,
 
,
حکیمی افزود: البته مشکلات حلقه دره بهتر شده است و بو در حاشیه این منطقه کاهش پیدا کرده است، اخیرا دوخط تولید کمپوست ۲۵۰ تنی که جمعا ۵۰۰ تن است راه اندازی شده است اما مابقی زباله ها همچنان دفن می شود، کارخانه پیرولیز راه اندازی نشده است در حالی که می تواند بخشی از مشکلات پسماندهای پلاستیکی را حل کند.
,
 
,
وی اظهار داشت: برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط سازمان پسماند، همان برنامه هایی است که در سایر استان‌ها در حال اجراست و نتایج خوبی هم گرفته‌اند اما این برنامه ها به واسطه تغییرات پی در پی مدیران اجرا نمی شود. زمانی که طرحیمصوب و بودجه ای به آن اختصاص داده می شود باید به آن اجازه اجرا داد.
,
 
,
حکیمی با اشاره به رها کردن پروژه ها و عدم اجرای آنها توسط سازمان پسماند، تصریح کرد: روزانه ۱۵۰۰ تن زباله در حلقه دره دفن می شود که ۷۰۰ تن آن مرتبط با کرج است، زباله های بیمارستانی هم با توجه به اینکه بیمارستان ها دستگاه بی خطر ساز دارند بعد از بی خطرسازی در یک لندفیل جدا دفن می شوند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه در حال پیگیری اعطای مجوز برای نصب دستگاه های بی خطر ساز در مراکز غیر بیمارستانی به ویژه مطب ها هستیم، گفت: درباره معضلات حلقه دره محیط زیست علیه سازمان پسماند شهرداری کرج اعلام جرم کرده ایم و پرونده همچنان مفتوح است و بسته نشده است.
 
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه