اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

مشکل بورس، دامنه نوسان نیست/ برای ایجاد ثبات باید کارهای بسیار بزرگتری انجام شود

مشکل بورس، دامنه نوسان نیست/ برای ایجاد ثبات باید کارهای بسیار بزرگتری انجام شود
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تصویب افزایش تعرفه برق صنایع در لایحه بودجه سال 1400 گفت: این امر حدود 280 درصد نرخ هزینه بخش تولید و صنایع مختلف را افزایش داده که نشان می‌دهد دولت آنچنان که باید برنامه‌ای برای ساماندهی بازار بورس ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دامنه نوسان نامتقارن، کمی با تاخیر اجرا شد زیرا این اتفاق بعد از حدود 100 هزار واحد رشد بورس افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مساله اصلی این است که مشکل بورس، دامنه نوسان نیست، تصریح کرد: بازار بورس در دامنه نوسان منفی 5 و مثبت 5 بیش از 800 هزار واحد اُفت کرد.

,

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: این اُفت نشان می‌دهد که برای ایجاد ثبات در بازار بورس باید کارهای بسیار بزرگتری انجام شود و انگیزه‌های خرید در بازار، بالا برود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت از ابتدای سال جاری تا 5 اسفندماه، یک هزار و 70 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته است، گفت: با توجه به اینکه دولت فقط در بهمن‌ماه 127 هزار میلیارد تومان، اوراق فروخته و با این فشاری که به بازار پول وارد می‌کند و با این نرخ سودی که برای اوراق لحاظ می‌کند، طبیعی است که منابع به این سمت می‌رود.

,

وی افزود: البته معلوم نیست و شاید برای شرکت‌ها و بانک‌ها تکلیف شده که این اورق را بخرند تا دولت بتواند حقوق و یارانه‌ها را پرداخت کند.

,

محمودی‌اصل ادامه داد: این امر جای تاسف دارد زیرا با اُفت بازار بورس، عده بسیاری از مردم که این اواخر وارد بورس شده و از اقشار ضعیف هستند، متضرر می‌شوند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مصوبه دیروز (یکشنبه 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بندی در لایحه بودجه سال 1400 بود که 8 هزار میلیارد تومان، برق صنایع را افزایش می‌داد که دیروز تصویب شد.

,

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه، حدود 280 درصد نرخ هزینه بخش تولید و صنایع مختلف را افزایش داده و نشان می‌دهد دولت آنچنان که باید برنامه‌ای برای ساماندهی بازار بورس ندارد.

,

محمودی‌اصل افزود: پس از فروش این اوراق در اسفندماه ممکن است شاهد رونق نسبی در بازار سرمایه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه