اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

فرصت طلایی مقابله با کرونای انگلیسی بسیار محدود است/ هر نشانه بیماری، باید کرونای جهش‌یافته قلمداد شود

فرصت طلایی مقابله با کرونای انگلیسی بسیار محدود است/ هر نشانه بیماری، باید کرونای جهش‌یافته قلمداد شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم هر علائمی که در خودشان احساس می‌کنند، کرونا و از نوع جهش‌یافته آن قلمداد کنند چون ما فرصت بسیار بسیار محدودی در زمینه کرونای جهش‌یافته داریم و این ویروس در عرض کمتر از ۲۴ تا ۷۲ ساعت می‌تواند فرد را از حالت کاملا پایدار، قوی و سالم ناتوان کند و مردم فرصت طلایی مقابله با این بیماری را از دست ندهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدراشد جزایری معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در سالگرد ورود کرونا به چهارمحال و بختیاری شاهد مثبت شدن نتیجه دو مورد از سه مورد نمونه‌ ارسال شده به تهران برای تشخیص و یک مورد که در عتبات در کشور عراق حضور داشت و در نقاهتگاه مرزی شناسایی شد هستیم و به این ترتیب این استان هم به‌عنوان هجدهمین استان در لیست استان‌های آلوده به کرونای انگلیسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین, نیوز,

وی تصریح کرد: با توجه به اثبات جهش ویروس در چهارمحال و بختیاری و چرخش آن بین مردم، می‌طلبد که اقدامات لازم توسط مردم و مسئولان صورت پذیرد.

جزایری با بیان اینکه از این سه نفر، دو نفر در بخش‌های ایزوله بیمارستان و یک نفر هم در قرنطینه به سر می‌برد یادآور شد: برای تمامی اطرافیان این بیماران تست انجام شده است که خوشبختانه موردی مشاهده نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: آنچه که مسلم است و باید بپذیریم این است که چرخش ویروس در این استان به اثبات رسیده و هر نوع ابتلا به کرونا باید از نوع جهش‌یافته قلمداد شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است موارد مربوط به قرنطینه و ایزولاسیون نسبت به قبل با شدت بیشتری ادامه پیدا کند گفت: در ستاد کرونای استان که به ریاست استاندار برگزار شد تصمیمات جدیدی اتخاذ شد، ازجمله کنترل مبادی ورودی و خروجی استان که باید با شدت بیشتری در شهرستان‌های لردگان، اردل و کوهرنگ صورت پذیرد.

جزایری خاطرنشان کرد: تجمعات و برگزاری عروسی‌ها و مراسمات عزا و جلسات در ادارات، باید محدود و ممنوع شود، همچنین تجمع بیشتر از ۳۰ درصد ظرفیت یک محل به‌هیچ‌وجه نباید وجود داشته باشد، جلسات بیش از یک ساعت نباید برگزار شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: مردم هر علائمی که در خودشان احساس می‌کنند، کرونا و از نوع جهش‌یافته آن قلمداد کنند چون ما فرصت بسیار بسیار محدودی در زمینه کرونای جهش‌یافته داریم و این ویروس در عرض کمتر از ۲۴ تا ۷۲ ساعت  می‌تواند فرد را از حالت کاملا پایدار، قوی و سالم ناتوان کند و مردم فرصت طلایی مقابله با این بیماری را از دست ندهند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه