اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانا تایید شد؛

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی کار برای دستمزد کارگران در سال آینده

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی کار برای دستمزد کارگران در سال آینده
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: فردا سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نخستین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده برگزار می‌شود.
[
به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در کشور در انتظار تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ هستند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طبق ماده ۴۱ قانون کار، دو معیار اصلی تعیین دستمزد کارگران، نرخ تورم و سبد معیشت است؛ در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا پایان سال باقی مانده است و شش جلسه نیز برای تعیین سبد حداقلی معیشت در کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار برگزار شد که نتیجه آن تعیین رقم این سبد بود.
,
 
,
براساس این گزارش در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته کمیته دستمزد شورای عالی کار رقم حداقل سبد معیشت یک خانواده کارگری مبلغ ۶ میلیون ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد و قرار است فردا (سه‌شنبه) نخستین جلسه شورای عالی کار با حضور هر سه ضلع یعنی کارگران، کارفرمایان و دولت، برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ تشکیل شود.
,
 
,
سبد معیشت یک خانوار کارگری نسبت به سال گذشته ۳۹.۵۸ درصد رشد داشته است.
,
 
,
فرامرز توفیقی نماینده کارگران در کمیته تعیین دستمزد شورای عالی کار گفته بود: این رقم به امضای هر سه ضلع نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در کمیته تخصصی مزد رسید؛ گرچه این سبد معیشتی با رقمی که نماینده کارگران پیشنهاد کرده بودند فاصله دارد اما برای رسیدن به اجماع برای تعیین دستمزد کارگران در سال آینده آن را پذیرفتیم و امضا کردیم و امیدواریم با برگزاری جلسات شورای عالی کار هرچه زودتر حداقل مزد برای کارگران تعیین شود.
,
 
,
علی اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ ضمن تایید خبر برگزاری جلسه شورای عالی کار، گفت: فردا سه شنبه دوازدهم بهمن ماه جلسات این شورا برای میزان افزایش دستمزد کارگران از سر گرفته خواهد شد و مبلغ تعیین شده به عنوان ملاکی برای تصمیم گیری نهایی خواهد بود.
, راه دانا,
 
,
به گزارش خبرنگار دانا؛ نه تنها کارگران، بلکه بیش از ۵۰  میلیون نفر خانواده‌های آنها از دولت و وزارت کار انتظار دارند که هرچه زودتر میزان دستمزد در سال ۱۴۰۰ مشخص شود تا از نگرانی اقتصادی آنها برای سال بعد کاسته شود.
,
 
,
لازم به ذکر است که نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران برای ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۹ به عدد ٣٤,٢ درصد و تورم نقطه‌ای هم ٤٨.٢ درصد است.
,
 
,
انتهای پیام/ط
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه