اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دستکاری قیمت ارز توسط دولت باعث کوچک شدن سفره مردم شد

دستکاری قیمت ارز توسط دولت باعث کوچک شدن سفره مردم شد
زنگنه گفت: دستکاری قیمت ارز بود که تورم را در کشور به رشد بی سابقه ای رساند و باعث آسیب رسیدن به اقشار ضعیف و متوسط جامعه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تهران پرس با اشاره به حرف های واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر دست داشتن دولت در دستکاری قیمت دلار برای اداره کردن اقتصاد کشور اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصاد هر کشوری مبتنی بر افزایش تولید و بالا بردن ارزش پول ملی آن کشور است اما متاسفانه مسئولان دولتی به اعتراف خودشان به جای تمرکز بر افزایش تولید و عدم وابستگی به بیگانگان، دستکاری در قیمت ارز را در طول سه سال گذشته قوت بخشیدند و با روان مردم بازی کردند تا کسر بودجه ای خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز در کشورمان اثرات زیادی در افزایش قیمت کالاهای اساسی داشت و همچنان بحران در بازار در جهت تامین کالاهای اساسی وجود دارد و یقینا همین دستکاری قیمت ارز بود که تورم را در کشور به رشد بی سابقه ای رساند و باعث آسیب رسیدن به اقشار ضعیف و متوسط جامعه شد.

زنگنه تصریح کرد: همچنان تبعات افزایش قیمت ارز را در کشورمان می بینیم و عدم ثبات قیمت ها یکی از موارد آن است و از سوی دیگر، کالاهای اساسی که باید در اولویت دولت برای عرضه در بازار باشد، با خلل مواجه شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی پیش می رفت، افزود: نگاه دولت به بیگانگان و چشم دوختن به اینکه خارجی ها باعث رونق اقتصادی کشورمان شوند، باعث شد که همچنان اقتصاد پویایی نداشته باشیم و تمام شعارهای انتخابات روحانی در خصوص توسعه اقتصادی با بن بست مواجه شد و نتیجه آن، کوچک شدن سفره مردم است.

وی افزود: معیشت مردم مهمترین مسئله ای است که باید در اولویت دولت و مجلس قرار بگیرد و مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا با تصویب طرح هایی باعث مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شود و از سوی دیگر دولتی ها بیش از گذشته در جهت حل مشکلات معشت مردم قدم بردارند.

گفتنی است محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی توئیتر خود نیز به اظهارات واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر دستکاری قیمت ارز برای تامین بودجه دولت، این گونه واکنش نشان داده است: « “‏رئیس دفتر رئیس جمهور رسماً دخالت دولت در افزایش قیمت ارز را تایید کرد.چیز عجیبی نیست! منتظر اعلام سایر موارد هم باشید؛ حراج ۷۰ تن طلا و ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰؛دست کاری در بورس؛دخالت در بازار فولاد، سیما.؛افزایش قیمت نهاده های دامی؛توقف تولید مسکن و افزایش بهای آن.»

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه