اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس:

نوسانات عمدی قیمت ارز توسط دولت باعث له شدن مردم شد

نوسانات عمدی قیمت ارز توسط دولت باعث له شدن مردم شد
توانگر گفت: اینکه دولتی ها اعتراف می کنند که برای تامین بودجه کشور اقدام به دستکاری به عمد قیمت ارز کرده اند، یعنی اعتراف به بازی با اعصاب و روان مردم جامعه.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تهران پرس با اشاره به صحبت های واعظی رئیس دفتر روحانی در خصوص دستکاری  قیمت ارز برای تامین بودجه توسط دولت اظهار داشت: دستکاری قیمت ارز و افزایش قیمت دلار از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ۲۵ هزار تومان یکی از اتفاقات باور نکردنی بود که در کشورمان رخ داد و شاهد آن بودیم و همین موضوع باعث تورم شدید در همه بخش های جامعه و متزلزل شدن اقتصاد  و معیشت مردم شد.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت ارز، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی، مسکن، خودرو، اقلام خوراکی و همه مایحتاج مردم بودیم و همین مسئله باعث شد که مردم قدرت خرید خود را از دست دهند و ارزش پول ملی کشورمان به پایین ترین سطح ممکن برسد و اقشار ضعیف جامعه بیش از پیش آسیب ببینند.

توانگر با بیان اینکه دستکاری قیمت ارز توسط دولتی ها باعث له شدن معیشت مردم شد، افزود: اینکه دولتی ها اعتراف می کنند که برای تامین بودجه کشور اقدام به دستکاری به عمد قیمت ارز کرده اند، یعنی اعتراف به بازی با اعصاب و روان مردم جامعه در طول این سال ها و همین مسئله می تواند منجر به بی اعتمادی بیش از پیش مردم به مسئولان دولتی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید در بدترین شرایط حاکم قرار دارد، افزود: دولتی ها باید به جای دستکاری قیمت ارز، به فکر افزایش تولید در جامعه  می بودند تا از این طریق باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور شوند.

وی خاطر نشان کرد: چشم دوختن به بیگانگان و وابستگی به آنان باعث می شود که پایه های اقتصاد کشور متزلزل باشند و با هر اخمی که از سوی دشمن مواجه شویم، اقتصاد کشورمان فلج شود و یقینا سیاست های تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی می توانست مانع از تورم شدید در جامعه باشد.

گفتنی است مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس در صفحه تویئتر شخصی خود نیز به اظهارات واعظی در خصوص دستکاری قیمت ارز برای تامین بودجه دولتی این گونه واکنش نشان داده است: «مهم نیست که آقای واعظی گفته که دولت ارز را گران کرده یا ارز خودش گران شده است، مهم سیاست های دولت است که در عمل موجب افزایش نرخ ارز می شود.جهش نرخ ارز از ۳۵۰۰ به ۲۵هزار تومان، معلول سیاستگذاری های غلطی بود که توسط دولت روحانی انجام شد.»

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه