اخبار داغ

فریاد مهندسین لنده‌ای از بی‌کیفیتی مصالح ساختمانی/جای خالی اداره کل استاندارد و صمت در نظارت‌ها+تصاویر

فریاد مهندسین لنده‌ای از بی‌کیفیتی مصالح ساختمانی/جای خالی اداره کل استاندارد و صمت در نظارت‌ها+تصاویر
زلزله شهرستان دنا فرصتی شد تا مهندسین شهرستان لنده از بی‌کیفیتی مصالح ساختمانی که باعث تضعیف مقاومت ساختمان ها می شود باز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس زلزله شهرستان دنا، زنگ خطری دیگر برای بحث مقاوم سازی منازل مسکونی بود که همانند زلزله کرمانشاه خسارت های زیانباری را در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله ها تنها با رعایت اصول مهندسی و توجه به مصالح با کیفیت و نظارت مستمر ناظران و مهندسین صورت می گیرد لذا اگر در این چرخه کسی تخلف کند بدون شک شهروندان بیشتر آسیب را خواهند دید.

,

, ,

بدون شک یکی از عوامل مهم در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی و توسعه خدمات زیرساخت شهرها ماسه است که اگر این مواد مهم و راهبردی در ساخت و ساز فاقد کیفیت مطلوب باشد باعث کاهش عمر مفید سازه ها و عدم مقاومت پذیری در مواقعی همچون زلزله خواهد شد.

,

وجود ناخالصی ها از جمله گچ و خاک در ماسه ها باعث عدم مقاومت پذیری این ماده اصلی در بحث بتن خواهدشد لذا باید ماسه یا کوهی باشد و یا رودخانه ای تا بتواند آیتم های مقاومت را برای ساخت ساز به همراه داشته باشد.

,

, ,

وجود برخی مصالح ضعیف تر از جمله سیمان و یا کم بودن سیمان در بتن های به کار رفته در ساختمان نیز باعث کاهش طول عمر سازه می شود که نتایج این کمبودها باعث به وجود آمدن خسارات زیانباری در حوزه های مختلف خواهد شد.

,

بدون شک کوچکترین تخلف در بی کیفیتی مصالح ساختمانی می تواند نتایج زیانباری در حوزه های مختلف از جمله زلزله و مقاومت پایین ساختمان ها به همراه داشته باشد.

,

, ,

جمعی از مهندسین شهرستان لنده در فضای مجازی با مطالبه گری از فرماندار، رئیس اداره صمت شهرستان و استان و اداره استاندار استان خواستار پیگیری کیفیت پایین شن و ماسه در این شهرستان شدند.

,

کمبود سیمان در سطح شهرستان نیز متاسفانه یکی از دلایل مهم در بحث صرفه جویی در ساخت و ساز ملات و بتن است که همین مسئله نیز باعث کاهش مقاومت بتن و یا به اصلاح کم سیمانی در بن ها می شود و این نکته مهم باعث عدم مقاومت پذیری در ساخت و سازها می شود که لازم است مهندسین ناظر نسبت به این امر شهروندان را توجه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه