اخبار داغ

فوتبال کرواسی در سوگ/ کرانچار درگذشت

فوتبال کرواسی در سوگ/ کرانچار درگذشت
سرمربی سابق تیم فوتبال امید ایران، سپاهان، پرسپولیس و تیم ملی کرواسی درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌های کرواسی خبر دادند وی پس از یک بیماری کوتاه و شدید، در این کشور دارفانی را وداع گفت. وضعیت سلامتی زلاتکو کرانچار حدود ۱۰ روز در شهر زادار پیش وخیم شد و به بیمارستان منتقل شده و از آن‌جا به زاگرب رفت اما پزشکان نتوانستند جان او را نجات بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کرانچار در دوران فوتبال به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ دیناموزاگرب شناخته می‌شود؛ وی در ۲۶۱ مسابقه، ۹۸ گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است. سابقه اصلی کرانچار به دوران مربیگری‌اش بر می‌گردد که به جز هدایت باشگاه‌های متعدد، مدتی سرمربی تیم ملی کرواسی نیز بود و موفق شد در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و هم‌چنین یورو ۲۰۰۸ حضور داشته باشد.

,

او ۲۵ بار روی نیمکت تیم ملی کرواسی نشسته و ۱۱ پیروزی، ۸ تساوی و ۶ شکست را کسب کرد. وی در ایران نیز سابقه فوق‌العاده و طولانی دارد و با تیم فوتبال سپاهان سابقه قهرمانی لیگ برتر را داشته و یک جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرده است.

,
آخرین شغل زلاتکو کرانچار در ایران، سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران بود که بعد از صعود از مرحله اول، به دلیل اختلافاتی سمت خود را ترک کرد. کرانچار هم‌چنین در مقطعی هدایت پرسپولیس را  برعهده داشته و یکی از نزدیک‌ترین دوستان برانکو ایوانکوویچ نیز محسوب می‌شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه