اخبار داغ

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت انجام ورزش در روزهای کرونایی/ ورزش؛ عامل ایجاد رضایت شغلی

ضرورت انجام ورزش در روزهای کرونایی/ ورزش؛ عامل ایجاد رضایت شغلی
زهرا کاظمی گفت: ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی جهت پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقاء سلامت جامعه است؛ والدین برای تشویق فرزندان به ورزش کردن باید خود آغازکننده ورزش باشند تا تحرک در نسل کودک و نوجوان افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ورزش علاوه بر تاثیر جسمی، تاثیرات روحی و شناختی در انسان دارد. همچنین در اجتماعی شدن انسان ها و کودکان نیز تاثیر بسزایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, .,

"زهرا کاظمی" ادامه داد: تاثیر ورزش بر جسم عبارت است از افزایش سرعت انتشار اکسیژن و در نتیجه کارایی بهتر ریه‌ها و افزایش گنجایش آنها می شود. افزایش متابولیسم سوخت و ساز بدن به هضم و جذب غذا و دفع سموم بدن کمک می‌کند. علاوه بر فواید جسمی، ورزش در درمان افسردگی نیز موثر است، ورزش باعث شادابی و نشاط می‌شود که افسردگی را کاهش می دهد.

,

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل ایجاد و حفظ سلامتی، فعالیت بدنی منظم است و به دلیل ارتباط آن با سلامتی به‌عنوان یکی از ۱۵ اولویت تغییر رفتار جهت بهبود وضعیت جسمی در نظر گرفته شده است.

,

این مدرس دانشگاهی تصریح کرد: ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی جهت پیشگیری از بیماری های مزمن و ارتقاء سلامت جامعه است. امروزه اکثر مشاغل از جمله کارمندی، بدون تحرک هستند. فعالیت فیزیکی نه تنها عملکرد و سلامت کارکنان را بهبود می بخشد، بلکه منجر به ایجاد رضایت شغلی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان می شود.

,

کاظمی ادامه داد: از آنجا که کارمندان، قشر عظیمی از شاغلین را تشکیل می‌دهند و کار کم‌تحرکی دارند، ضروری است جهت تامین سلامت این افراد برنامه ریزی شود. با توجه به اینکه، یکی از موثرترین راهکارها جهت ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی این افراد انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی است.

,

وی افزود: یک سالی است که از همه گیری کرونا در کشور می گذرد و این باعث شده فعالیت بدنی اعضای خانواده به شدت کاهش یابد و پدیده چاقی در جامعه رواج پیدا کند.

,

این کارشناس تاکید کرد: والدین برای تشویق فرزندان به ورزش کردن باید خود آغاز کننده ورزش باشند تا تحرک در نسل کودک و نوجوان افزایش یابد. مادری نزد من آمد و از چاقی فرزند 10 ساله خود به شدت گله داشت، خانواده ها نباید اجازه دهند که فرزندان به حدی چاق شوند که کنترل وزن آن از حد متوسط خارج شوند.

,

کاظمی ادامه داد: از طرفی تغذیه سالم نیز باید در برنامه غذایی خانواده ها قرار گیرد، غذاهای فست فودی ضمن ناسالم بودن به شدت کالری دارند و از طرفی نوشیدنی های صنعتی و شیرین به شدت سلامتی را تهدید می کند، لذا خانواده ها این غذاها و نوشیدنی های ناسالم را از سفره‌های خود حذف کنند.

,

وی در خاتمه تاکید کرد: تحرک و ورزش را از روزی 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج افزایش دهید مداوم و مستمر بودن ورزش به شدت اهمیت دارد، این گونه نباشد که یک روز نیم ساعت ورزش کنید و در طول هفته دیگر ورزش نکنید. روزی 10 دقیقه در هر روز ورزش کنید و برای تحرک بدنی تان مانند سایر امور برنامه ریزی داشته باشید.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه