اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در البرز؛

نگران افزایش تعداد بستری‌ها در البرز هستیم/ کرونای جهش‌یافته در کمین افراد چاق با فشار خون بالا

نگران افزایش تعداد بستری‌ها در البرز هستیم/ کرونای جهش‌یافته در کمین افراد چاق با فشار خون بالا
علیرضا سلیمانی گفت: اگر ویروس کرونای جهش‌یافته پخش شود مبتلایان به ویژه افراد مسن با بیماری مرمن، جوانان دارای وزن زیاد و فشار خون در معرض فوت و خطر بیشتری خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان البرز امروز دوشنبه با اشاره به اینکه درباره این ویروس در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: در موقعیت کنونی، وضعیت خوب یا بد را عملکرد ما رقم می‌زند، اگر چه تعداد بیماران بستری شده تقریبا ثابت است اما نگران افزایش این آمار هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
علیرضا سلیمانی افزود: طی روزهای اخیر برخی از بیماران به کرونای جهش‌یافته مبتلا شده‌اند، اگر این ویروس در سطح جامعه پخش شود و تعداد افراد بیشتری را درگیر کند، با توجه به اینکه قدرت سرایت بیشتری دارد و بیماری نسبتا شدیدتری را ایجاد می کند، این نگرانی را ایجاد می کند که در آستانه سال ۱۴۰۰ وارد پیک جدیدی شویم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تجربه یک ساله ما نشان می‌دهد که هیچ راهی بهتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، اظهار داشت: استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند باید بدانند که از ابتلای مجدد به کرونا ایمن نیستند، حتی اگر نسبت به ویروس ایمن باشند ممکن است نقش حامل را بازی کنند.
,
 
,
سلیمانی عدم استفاده از ماسک را یک جنایت تلقی و تصریح کرد: اگر ویروس کرونای جهش‌یافته پخش شود مبتلایان به ویژه افراد مسن با بیماری مرمن، جوانان دارای وزن زیاد و فشار خون در معرض فوت و خطر بیشتری خواهند بود، اگر چه البرز تعداد بستری ها در ۴ شهرستان البرز زرد و در دو شهرستان آبی است اما محدودیت‌های ابلاغ شده معادل وضعیت قرمز است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌ها و امتحانات حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع است و باید تخلفات گزارش شود، گفت: با توجه به اینکه در ساعات ظهر ازدحام مردم را مشاهده می‌کنیم، شهروندان باید حضور خود را در سطح شهر مدیریت کنند و سیستم‌های نظارتی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.
,
 
,
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان البرز در خاتمه خاطرنشان کرد: تعداد بیماران، آمار بستری‌ها و میزان ابتلای افراد به کرونای جهش یافته، ۳ مولفه ای هستند که روی تصمیمات مبنی بر اینکه از ۲۰ اسفند به بعد تعطیلی ادارات و صنوف را داشته باشیم موثر است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه