اخبار داغ

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان عنوان کرد؛

کاهش ۸۲ درصدی تصادفات درون شهری شیروان/ بیکاری؛ عمده‌ترین دلیل سرقت‌های خرد

کاهش ۸۲ درصدی تصادفات درون شهری شیروان/ بیکاری؛ عمده‌ترین دلیل سرقت‌های خرد
محمد روهنا گفت: با اعمال محدودیت‌های تردد کرونایی و کم شدن ترددها در شیروان، تصادفات درون شهری شهرستان شیروان در سال جاری ۸۲ درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد روهنا، فرمانده انتظامی شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار اخبار شیروان با اشاره به اینکه در حوزه جرائم شیروان طی ۱۱ ماه گذشته تعداد سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده، اضافه کرد: علاوه بر این در حوزه کشف انواع مواد مخدر پنج درصد بیشتر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان اینکه در سال ۹۹ در مقایسه با سال گذشته در حوزه تصادفات درون شهری ۸۲ درصد کاهش پیدا کرده، ادامه داد: به دنبال ایجاد محدودیت های کرونایی در چندین مرحله و کم شدن ترددها، تصادف های درون شهری منجر به فوت ۳۳ درصد، در حوزه جرحی ۱۶ درصد و در حوزه خسارت ۹۶ درصد، تعداد متوفیان تصادفات درون شهری ۵۶ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ روهنا همچنین به کاهش ۲۴ درصدی تصادفات برون شهری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه تصادف های برون شهری تا بهمن ماه سال جاری تصادفات فوتی ۳۲ درصد، تصادفات جرحی ۲۳ درصد، تعداد فوتی های تصادفات ۳۷ درصد، تعداد مجروحان تصادف ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان شیروان تعداد دستگیری ها ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سرقت کابل های تلفن به دلیل قیمت ریالی بالایی که مس و آهن آلات دارند، درگروه سرقت خرد انجام می شود که طی سال های اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است.

فرماندهی انتظامی شیروان گفت: عمده ترین دلیل سرقت ها در شیروان به دلیل بیکاری و سخت بودن گذراندن معیشت است که باتوجه به دسترس بودن کابل های تلفن، این سرقت ها روزانه در حال انجام است .

این مقام انتظامی امنیت را نیاز اساسی و همگانی عنوان کرد و اظهار داشت: با گسترش اجتماعات و پیچیده شدن روابط و تعاملات اجتماعی موجود ، امنیت از مقوله همیشگی اش خارج و در یک فرآیند جدید تعریف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اخبار شیروان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند

, مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند, مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند,

وی ادامه داد: بشر برای تامین امنیت و فرار از ناامنی به سمت تشکیل جامعه روی آورد که این بار دیگر امنیت نه فقط در موضوعات و عوامل طبیعی بلکه در موضوعات مختلف دیگر از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز مورد توجه قرار گرفت.

,

سرهنگ روهنا گفت: به طور کلی برای برقراری و احساس امنیت در جامعه، تقویت سرمایه اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد، زیرا احساس امنیت یعنی در امان بودن جان، مال و ارزش‌های یک جامعه و تامین مایحتاج روزانه بدون دغدغه و تهدید است.

,

فرمانده انتظامی شیروان با اشاره به اینکه در واقع سرمایه اجتماعی شامل مشارکت اجتماعی، آگاهی اجتماعی و همبستگی بیشتر بین مسئولین و مردم است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مردم را به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی اش تلقی می کند.

,

وی به شهادت شهید مدافع وطن مجید رجایی اشاره کرد و گفت: شهادت این نیروها تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء روحیه و انگیزه همکاران حوزه انتظامی در راه استقلال و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

,

فرمانده انتظامی شیروان با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از نیروهای نظامی در راستای برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور جانشان را فدا می کنند، یادآور شد: برقراری امنیت در بخش های مختلف سراسر کشور برعهده نیروهای نظامی است که در این راه از همه خواسته هایشان می گذرند و با ارادتی که به ایران دارند برای حفظ آن جانشان را هم تقدیم می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه