اخبار داغ

یک مقام مسئول:

هر شهروند تهرانی ۲۳۳ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند

هر شهروند تهرانی ۲۳۳ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران از افت بارش‌ها و ضرورت مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: استاندارد ملی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است، این رقم به طور متوسط در شهر تهران ۲۳۳ لیتر و در استان تهران ۲۱۴ لیتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کارگری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران اظهار کرد: در مصارف آب شهری، دامنه نوسانات مصرف را هم به صورت روزانه، هم ماهانه و هم فصلی داریم و ما این نواسانات مصرفی را با وجود مخازن ذخیره آب جبران و مدیریت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در منطقه شمال تهران ۵۶۰ هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره اب در ۲۶ مخزن داریم که دو مخزن نیز در دست ساخت است و در سال ۱۴۰۰ به این مخازن افزوده خواهد شد.
,
 
,
کارگری با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد ثبت رکورد مصرف سه میلیون و ۱۲۴ هزار مترمکعب آب در یک شبانه روز بودیم، گفت: مصرف بیش از ۳ میلیون مترمکعب آب در یک شبانه روز در شهر تهران را معمولا در خردادماه که شروع فصل گرم سال است شاهد هستیم و اینکه این میزان مصرف در یک روز زمستانی در اسفند ثبت شده، نشان دهنده افزایش قابل توجه مصرف آب در این روزهاست.
,
 
,
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه کشوری خشک و نیمه خشک داریم و متوسط بارش های ایران یک سوم متوسط بارش های جهان است، در طی سالهای اخیر شاهد هستیم که الگوی بارش ها نیز تغییر کرده؛ به طور مثال در گذشته در این ایام سال، کوههای شمالی تهران منابع قابل توجهی برف داشت که امسال و سالهای اخیر، شاهد کاهش ذخایر برفی تهران هستیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با بیان اینکه امسال از نظر میزان بارش ها تا این موقع از سال آبی با کاهش قابل توجه مواجه ایم، گفت: میزان براش های کل کشور از ابتدای سال ابی جاری تا روز گذشته ۱۰۷ میلیمتر بوده، در حالی که میانگین بلندمدت در مدت مشابه ۱۴۳ میلیمتر و میزان بارشهای سال‌آبی گذشته در زمان مشابه، ۱۸۱ میلیمتر بوده است.
,
 
,
وی افزود: در استان تهران نیز در سال‌ابی جاری ۱۸۶ میلمتر بارش داشتیم، در حالی که در سال‌آبی گذشته در مدت مشابه میزان بارش های استان تهران ۲۱۵ میلیمتر بوده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد انشعاب های فعال آب در منطقه یک آبفای تهران، ۱۲۱ هزار و ۵۷۹ فقره است، گفت: آحاد انشعاب های فعال آب در این منطقه ۶۳۰ هزار و ۴۱۹ فقره و جمعیت تحت پوشش یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۲۰ نفر است.
,
 
,
وی ادامه داد: در این منطقه، یک هزار و ۷۸۵ کیلومتر طول شبکه آبرسانی، یک هزار و ۱۰۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است و ۲۶ مخزن به ظرفیت ۵۶۱ هزار و ۹۰۰ متر مکعب آب با ۳۹۴ دستگاه شیر فشار شکن فعال است که تا اوایل سال آینده ۲ مخزن جدید با ظرفیت ۴۱ هزار متر مکعب اضافه می شود.
,
 
,
کارگری تصریح کرد: تعداد انشعاب فعال فاضلاب در این منطقه ۸۶ هزار و ۶۶ فقره، آحاد انشعاب فعال فاضلاب ۴۷۰ هزار و ۵۸۸ فقره و جمعیت تحت پوشش فاضلاب یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۶۶ فقره است که شامل ۷۲ درصد جمعیت این منطقه می شود.
,
 
,
وی افزود: در برنامه سال ۱۴۰۰ ما هست که جمعیت تحت پوشش فاضلاب منطقه یک آبفای تهران را از ۷۲ درصد به ۹۰ درصد برسانیم.
,
 
,
کارگری از کاهش زمان رسیدگی به حوادث شبکه توزیع آب خبر داد و گفت: مدت زمان رسیدگی به حوادث شبکه در منطقه یک آبفای تهران به ۶۰ دقیقه کاهش یافته در حالی که این مدت زمان به طور متوسط در استان تهران ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران همچنین به سامانه هوشمند مدیریت نظارت و بهره برداری از شبکه های فاضلاب اشاره کرد و گفت: از طریق این سامانه وضعیت کیفیت آب از راه دور کنترل می شود و رصد آنلاین و نمونه‌برداری به‌موقع، انجام دقیق و به‌موقع آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی و میکروبیولوژی، ارسال لحظه‌ای اطلاعات و آمار توسط ۲۸ دستگاه کنترل کیفی و پایش‌های دایمی و مراقبت‌های صورت می گیرد.
,
 
,
کارگری ساخت و نصب ۵ مخزن اضطراری آب، تعویض کنتورهای خراب مشترکان، بازسازی شبکه توزیع آب به مقدار ۱۸ هزار متر، اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب، استقرار سازمانه مدیریت یکپارچه و رفع انفصالات شبکه فاضلاب به مقدار ۶ کیلومتر را از مهمترین اقدامات انجام شده این شرکت در سال جاری اعلام کرد و گفت: استاندارد ملی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است، این رقم به طور متوسط در شهر تهران ۲۳۳ لیتر و در استان تهران ۲۱۴ لیتر و رقم متوسط کشوری ۱۹۰ لیتر است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در شهر تهران، مشترکان به طور متوسط حدود ۵۰ درصد بیشتر از الگوی به مصرف آب شرب می پردازند، گفت: این رقم در مناطق شمالی تهران کمی بیشتر از متوسط شهر تهران است و می توان یکی از دلایل آن را رفاه نسبی بیشتر زندگی مردم و عدم توجه برخی مشترکان به اصول مصرف بهینه آب در برخی مناطق شمالی تهران دانست.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با بیان اینکه در نظر داریم میزان آب بدون درآمد منطقه یک آبفای تهران در سال ۱۴۰۰ به ۱۷ درصد برسد، گفت: حدود ۲۵ درصد مشترکان آب در منطقه یک آبفای تهران، جزو مشترکان پرمصرف قرار می گیرند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه