اخبار داغ

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صنعت گردشگری/ اعلام آخرین وضعیت سفرهای نوروزی

پرداخت ۶۵۰  میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صنعت گردشگری/ اعلام آخرین وضعیت سفرهای نوروزی
مونسان گفت: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صنعت گردشگری در سالجاری پرداخت شده و تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز متقاضی به بانک معرفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامگاه دوشنبه در حاشیه  آیین بهره‌برداری از کاروانسرای دودهک دلیجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از اقدامات راهبردی وزارت میراث فرهنگی تنوع بخشی به محصولات گردشگری است، گفت: به تازگی گردشگری اکوتوریسم به مجموعه گردشگری کشور اضافه شد تا بتوانیم از سایر ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی موجود در کشور به خوبی استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به ظرفیت طبیعت در کشور بیان کرد: با وجود ظرفیت های فراوان طبیعت در کشور امروز طبیعت گردی در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی در حال ایفای نقش خاص خود است که ظرفیت های بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد.

,

مونسان افزود: وزارتخانه تنوع بخشی به اقامتگاه ها و جاذبه های گردشگری را نیز مدنظر دارد که در این راستا فعال شدن اقتصاد مردمی برای مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به فضاهای اقامتی و گردشگری، شکل گیری اقامتگاه های سنتی و هتل کاروانسراها و بوتیک هتل ها مدنظر قرار گرفت و خوشبختانه به میزان هتل های با ستاره بالا، این فضاها نیز مورد اقبال مردم قرار گرفته اند.

, .,

وی با بیان اینکه  بومگردی ها یکی از بخش های مهم در کشور شده اند، افزود: تقریبا در هیچ نقطه ای از کشور ضعف اقامتی وجود ندارد در حالی که این مسئله در گذشته یکی از ضعف های بزرگ در حوزه گردشگری کشور قلمداد می شد.

,

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: امروز به برکت توجه و تمرکز به مسئله بوم گردی به هر بهانه و موضوعی فضای اقامتی در دورترین نقاط کشور ایجاد شده که در کنار آن ظرفیت های دیگری نیز فعال شده است.

,

وی با بیان اینکه در انتهای آبادی های کویر لوت ۴۰ واحد بومگردی همراه با ایجاد اشتغال و کسب و کار احداث شده،گفت: امروز این مجموعه ها در شرایط کرونایی پذیرای گردشگران هستند و خوشبختانه گردشگری کشور تنوع مناسبی به خود گرفته است که در نهایت اقتصاد مردم‌پایه ای در این راستا ایجاد شده است.

, .,

مونسان با اشاره به آخرین وضعیت سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی گفت: با توجه به شرایطی که از نظر شیوع ویروس با آن مواجه هستیم در ابتدا از مردم درخواست می شود که در ایام باقی مانده تا نوروز ۱۴۰۰ به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

,

وی افزود: نیازمند تغییر وضعیت به شرایط سفید هستیم که اگر دست به دست هم دهیم قطعا می توانیم شرایط را به سمت سفید هدایت کنیم و لذا باید از اجتماعات دوری کرد و حتما از ماسک استفاده کرد تا بتوانیم سفرهای نوروزی را داشته باشیم.

, .,

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در جلسات کمیته امنیت اجتماعی ستاد مقابله با ویروس کرونا برای گردشگری نوروز، سه امکان دیده شده، گفت: امکان اول شامل تورهای گردشگری است که از مبدا تا مقصد و برگشت به مبدا شرایط کاملا مدیریت شده و تحت پروتکل های دقیق بهداشتی است که نگرانی های وزارت بهداشت را رفع می کنیم و سفرهایی که اقامت آنها در اماکن اقامتی باشد قطعا تحت مدیریت و کنترل خواهد بود.

,

وی افزود: امکان دوم رفت و آمد توسط ناوگان هوایی، زمینی و ریلی نیز انجام می شود که باز هم نگرانی کمتری در این راستا وجود دارد

,

مونسان اظهار کرد: در امکان سوم ما سفرهای عموم مردم را پیش رو داریم که کنترل و مدیریت آنها کمی دشوار است و در حال حاضر بر این سفرها تمرکز شده و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا نگران است که باید در این راستا توجه ویژه تری داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه ممنوعیت ها و محدودیت ها به استانداران ابلاغ شده، گفت:  ممنوعیت ها شامل زدن چادر، ایجاد کمپ های چادری، اقامت در مدارس و مراکز غیرمجاز وزارت گردشگری است که امیدواریم با این محدودیت ها و ممنوعیت ها بتوانیم ایام نوروز خوبی را تجربه کنیم.

,

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد:  با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز می توانیم افتخاری در مقابله با ویروس کرونا رقم بزنیم و نشاط اجتماعی مردم را نیز برای مردم به ارمغان بیاوریم.

,

وی در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونایی به صنعت گردشگری خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان در سالجاری پرداخت شده و تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز متقاضی به بانک معرفی شده است.

, .,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه