اخبار داغ

رئیس حوزه قضایی پارسیان خبر داد؛

برداشت غیرمجاز معدن توسط‌ یکی ‌از مدیران سابق دولتی در پارسیان

برداشت غیرمجاز معدن توسط‌ یکی ‌از مدیران سابق دولتی در پارسیان
عباسی از برداشت غیرمجاز معدن توسط‌ یکی ‌از مدیران سابق دولتی در پارسیان خبر داد که به‌زودی ابعاد این پرونده جهت افکار عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عباسی، رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: پیرو گزارش فعالین اجتماعی شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز معدن توسط احدی از مدیران سابق دستگاه های دولتی در سطح شهرستان که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود، دستوراتی جهت برداشت معادن از روستاهای شهرستان پارسیان داده است، خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس حوزه قضایی پارسیان عنوان کرد: دستگاه قضا در این خصوص به جدیت ورود کرده و برای متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل داده و به‌زودی ابعاد این پرونده جهت افکار عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

,

عباسی با بیان اینکه بنا به قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران برداشت هرگونه معدن می بایست با مجوز اکتشاف و بهره برداری از اداره صنعت معدن تجارت باشد، تاکید کرد: طبق ماده ۱۹ قانون معادن کشور هر کس بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به حفاری های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب می شود و با او برابر قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.

,

وی به استناد ماده ۲۳ قانون معادن کشور بیان کرد: هرگونه اقدام در محدوده بهره‌برداری و برداشت مواد معدنی، توسط دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و موسسات عمومی غیر انتفاعی و نهادهای انقلابی و واحدهای تابعه آنها موکول به کسب مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت باید باشد.

,

رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از منابع ملی بعنوان حافظ حقوق بیت‌المال با افراد در هر سطح و جایگاهی که نسبت به تغییر کابری اراضی منابع طبیعی، انفال عمومی، حریم رودخانه‌ها و معادن دست درازی کنند به شدت و جدیت ورود کرده و بصورت قاطعانه برخورد می کند و از افرادی که در این راستا طبق مقررات و موازین قانونی با این مرجع قضایی یا ضابطان دادگستری همکاری نمایند از آنان حمایت می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه