اخبار داغ

رویای بر بادرفته جوانان؛

آیا دولت روحانی به جوان‌گرایی اعتقاد دارد؟/ شایسته‌سالاری؛ عنصر مفقوده در دولت تدبیر

آیا دولت روحانی به جوان‌گرایی اعتقاد دارد؟/ شایسته‌سالاری؛ عنصر مفقوده در دولت تدبیر
یکی از شعارهای دولت تدبیروامید جوانگرایی بود اما به خاطر وجود باور تکنوکراسی و نبود اعتقاد قلبی به این شعار، جوانگرایی در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، جوان‌گرایی کلیدواژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیاناتشان از آن استفاده می‌کنند و حتی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را خطاب به جوانان تهیه و تنظیم کرده‌اند؛ لذا با توجه به تأکیدات معظم‌له، جوانان نقش مهمی در بالندگی و شکوفایی کشور و غلبه با مشکلات کنونی و مشکلات احتمالی در آینده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

دولت به عنوان تنها نهاد اجرایی، موتور محرک پیشرفت کشور محسوب می‌شود که با اتکا به جایگاه و حوزه وسیع اختیاراتش، می‌تواند از تمام ظرفیت‌های کشور برای ترسیم یک نقش راه مفید در راستای ریل‌گذاری در بخش‌های مختلف بهره ببرد که قطعاً در این زمینه جوانان عنصری مهم در کمک به دولت برای ریل‌گذاری مناسب محسوب می‌شوند.

,

یکی از شعارهای دولت تدبیروامید در دو انتخابات 92 و 96، جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان بود، اما بنابه گفته کارشناسان و با توجه به ترکیب کابینه دولت حسن روحانی و حلقه مشاوران او، ظاهراً جوانان خیلی در دولت تدبیروامید جایی ندارند و تنها شعارش در اذهان به ثبت رسیده است.

,

روحانی اعتقادی به جوانگرایی ندارد

, روحانی اعتقادی به جوانگرایی ندارد, روحانی اعتقادی به جوانگرایی ندارد,

امیرابراهیم رسولی، کارشناس رسانه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: عملکرد دولت روحانی در استفاده از ظرفیت جوانان به حدی ضعیف است که حتی طرفداران او حاضر نیستند در این یک مورد از رئیس دولت یازدهم و دوازدهم حمایت کنند.

,

, ,

وی افزود: هنری که دولت آقای روحانی داشت این است که توانسته طرفداران و  حامیانش را به منتقدان خود تبدیل کند! یکی از مقوله‌هایی که همیشه مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته، عدم توجه دولت به جوانگرایی است اساساً او شعاری را سر داده اما نه به شعارهایش عمل کرده و نه اعتقادی به جوانگرایی دارد.

,

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحانی از همان ابتدا با روش خود پیش آمده و هیچ‌گاه هم درصدد اصلاح روش اشتباهش نبوده است، عنوان داشت: او در بدترین وضعیت موجود کشور را تحویل دولت بعدی خواهد داد و به نظر من پرداختن به دولت روحانی فقط وقت تلف‌کردن است و اتفاقی از این جهت دیگر برای کشور رخ نخواهد داد.

,

می‌خواهند مردم را فریب دهند

, می‌خواهند مردم را فریب دهند, می‌خواهند مردم را فریب دهند,

رسولی خاطرنشان کرد: الان کشور در وضعیتی قرار دارد که اگر مردم ببینند یک کاندیداتور ریاست جمهوری شعارهای اقتصادی و معیشتی سر می‌دهد به سمت او گرایش می‌یابند، اما درصورتی‌که مردم باید هوشیار باشند وفریب شعارهای دروغ را نخورند تا مبادا فردی با فریبکاری زمام امور دولت را در دست بگیرد و در این رابطه رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند؛ زیرا با بازخوانی عملکرد دولت تدبیروامید در هفت سال گذشته به شفاف‌سازی کمک کنند و می‌توانند فضا را چنان روشن سازند که مردم گذشته را فراموش نکنند.

,

تکنوکرات‌ها؛ آفت دولت روحانی

, تکنوکرات‌ها؛ آفت دولت روحانی, تکنوکرات‌ها؛ آفت دولت روحانی,

سعید آجرلو، کارشناس مسائل رسانه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با محافظه‌کار خواندن دولت حسن روحانی گفت: دولت تدبیروامید مبتنی بر انگاره‌های مدیریتی کاملاً تکنوکراتیک است که مبنای رفتار را عقل ابزاری و مسائلی از این دست قرار داده است.

,

, ,

او بیان کرد: من فکر می‌کنم اساساً در دولت آقای روحانی، سخن گفتن از جوانگرایی هیچ‌گاه اصل نبوده است. همانطورکه عملکرد این دولت نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای تحول‌خواهی، نشاط و شادابی به جز معدودی از افراد در این دولت وجود ندارد؛ بنابراین رویکرد اصلی در دولت آقای روحانی رویکرد محافظه‌کارانه و نیز رویکردی است که از ظرفیت‌های جامعه و ظرفیت‌های اجتماعی عقب‌تر است.

,

دولت تدبیر برآمده از استعداد ایرانی نیست

, دولت تدبیر برآمده از استعداد ایرانی نیست, دولت تدبیر برآمده از استعداد ایرانی نیست,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برآمده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعداد ایرانی نیست و حتی این دولت نتوانسته استعدادها را به خود جذب کند.

,

آجرلو بیان داشت: اگر یک سر طیف را کسانی بدانیم که می‌گویند باید تمام تجربیات را باید کنار بگذاریم و افراد جدید را از نظر سنی به کار بگماریم که کاملاً این طیف نگاه کمی دارد، دولت روحانی این نگاه را هم ندارد و کاملاً هر نوع نگاه تحول‌گرایانه را کنار گذاشته و بر مبنای عقل ابزاری عمل می‌کند.

,

شایسته‌سالاری؛ عنصر مفقوده در دولت تدبیر

, شایسته‌سالاری؛ عنصر مفقوده در دولت تدبیر, شایسته‌سالاری؛ عنصر مفقوده در دولت تدبیر,

وی با بیان اینکه کارنامه دولت روحانی در استفاده از ظرفیت جوانان آن‌چنان ضعیف است که اصلاً قابل دفاع نیست، گفت: عملکرد این دولت با سیاست‌های جوانگرایی‌، تحول‌خواهی و شایسته‌سالاری کاملاً متفاوت است و او زنجیره‌ای از مدیران را به کار گرفته که به آنها اطمینان دارد و طبیعتاً ظرفیت‌های جدید برای استفاده از ایده‌های نو و تحول‌خواهانه در دولت وجود ندارد.

,

به گزارش تهران نیوز، عدم استفاده حداکثری از ظرفیت بالای جوانان در دولت حسن روحانی سبب شده تا دولت تدبیروامید به مروج ناامیدی و یأس در میان جوانان تبدیل شود و در این مدت از سوی دولت کمتر مشاهده شده که از ظرفیت جوانان بهره ببرد و در معدود مواردی هم که استعداد جوانان استفاده کرده، با هدف پروگاندای سیاسی بوده و نه بیش از این. شواهد و قرائن نشان می‌دهد عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی جوانان را نسبت به آینده‌شان مردد کرده و گاهاً این سؤال را از خود می‌پرسند با این شرایط چه در انتظار ماست؟ قطعاً دولت حسن روحانی یک عذرخواهی جدی به جوانان به خاطر شعارهای بی‌عمل بدهکار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه