اخبار داغ

به دلیل مشکلات مالی؛

جشنواره اردی‌بهشت هرمزگان متوقف شد

جشنواره اردی‌بهشت هرمزگان متوقف شد
حسام الدین انصاریان رییس انجمن عکاسان هرمزگان گفت: جشنواره اردی‌بهشت هرمزگان به‌علت مشکلات مالی متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اگرچه شب خوش اردی بهشتی به پایان رسیده است؛ اما خبرها حاکی از آن است که قرار بود با توجه به واسطه‌ها و ارتباطات موجود، جشنواره اردی بهشت به سمت بین المللی شدن گام بردارد در صورتی که این جشنواره در گام نهم خود متوقف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

برخی نیز اظهار امیدواری کرده بودند که در آینده جشنواره اردی بهشت هرمزگان روند پیشرفت کنونی را همچنان ادامه دهد و خللی در برگزاری این برنامه به وجود نیاید تا این بستر به وجود آمده برای ثبت کار عکاسان هرمزگانی و کشوری از بین نرود؛ اما در کمال ناباوری حمایت ها نیز متوقف شد.

,

در همین رابطه حسام الدین انصاریان، رییس انجمن عکاسان هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: آخرین دوره جشنواره اردی بهشت هرمزگان سال ۱۳۹۳ برگزار شد و تنها جشنواره استانی در سطح کشور بودیم که به دوره نهم رسیدیم اما این جشنواره به علت مشکلات مالی متوقف شد که اگر ادامه پیدا می کرد اکنون باید دور پانزدهم آن را برگزار می کردیم.

,

رییس انجمن عکاسان هرمزگان افزود: سال ۱۳۹۳ و دور نهم این جشنواره در سه بخش عکس،فیلم و فیلم نامه به ۱۶ هزار اثر رسیدیم که ۱۲۰ میلیون تومان هزینه کردیم هیچ کدام از عوامل اجرایی نیز حقوقی دریافت نکردیم در صورتی که هر فردی جهت فعالیت در جشنواره باید حقوق بگیرد.

,

انصاریان ادامه داد: به صورت مستقیم اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی باید حمایت کند؛ اما این تنها وظیفه ارشاد نیست بنابراین لازم است یک همت همگانی از طرف شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری باشد تا بتوانیم دور دهم جشنواره اردی بهشت هرمزگان را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره ها تبلیغی برای شناخت شهرها است، تصریح کرد: زمانی جشنواره کشوری ضامن آهو، کنگره شعر و قصه جوان و جشنواره موسیقی و خوشنویسی در استان هرمزگان برگزار می شد که باعث حضور بهترین اساتید کشوری در حوزه هنر،عکس و فیلم به بندرعباس شد اما با تعطیل شدن این جشنواره ها حضور اساتید نیز کم رنگ شده است.

,

رییس انجمن عکاسان هرمزگان خاطرنشان کرد: مشکلی در بحث برگزاری آن نداریم و به راحتی می توانیم سیاست گذاری آن را انجام دهیم تنها مسئله آن است که بحث مالی این جشنواره باید تامین شود برای شهری که تمام افتخارش صنعت آلومینیوم وفولاد و نفت و پالایشگاه است بد است که عملا حمایت و پشتیبانی صورت نمی گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه