اخبار داغ

گزارش تصویری؛

اقامتگاه سنتی کاروانسرای دودهک در دلیجان

اقامتگاه سنتی کاروانسرای دودهک در دلیجان
کارروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه اناربار و در مسیر جاده قم - دلیجان قرار دارد و این بنای تاریخی دوران صفویه در سال ۱۳۷۷ با شماره ۱۹۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کارروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه اناربار و در مسیر جاده قم - دلیجان قرار دارد و این بنای تاریخی دوران صفویه در سال ۱۳۷۷ با شماره ۱۹۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مساحت مجموع این کاروانسرا ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع است که یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع آن را عرصه و یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع را اعیان تشکیل می‌دهد و پس از مرمت به یک مکان اقامتی تبدیل شده است.

,

کاروانسرای دودهک مربوط به دوره صفویه است و در زمره ۹۹۹ کاروانسرایی است که در دوره شاه عباس صفوی در کشور ساخته شده اما از یکصد سال قبل به علت بهره‌برداری های شخصی و محلی استفاده از آن متوقف شد و هر ساله بودجه ای برای مرمت این بنای تاریخی در نظر گرفته شد.

,

کاروانسرا و پل دودهک، مجموعه بازار نراق، امامزاده سلیمان، امامزاده یحیی، امامزاده بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، قلعه و غار کهک، بادگیرها و آب انبارها و منازل تاریخی نراق،منطقه گردشگری جاسب، سنگ نگاره های راونج و قالهر از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان دلیجان به شمار می روند.

,

این اقامتگاه شب گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

عکس از حمیدرضا زاهدی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه