اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

قطعنامه شورای حکام، آخرین ارتباط ایران با آژانس را قطع می‌کند/ غربی‌ها درصدد وقت‌کشی هستند

قطعنامه شورای حکام، آخرین ارتباط ایران با آژانس را قطع می‌کند/ غربی‌ها درصدد وقت‌کشی هستند
حسن هانی‌زاده با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام، آخرین ارتباط ایران با آژانس را قطع می کند، گفت: آمریکا و غربی ها در صدد وقت کشی هستند تا بدون آنکه امتیازی به ایران بدهند به صورت یک جانبه ایران را وادار به انجام تعهدات کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۴ و بعد از تواقق برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و تمام چهارده گزارش منتشر شده از سوی مدیران کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، مبنی بر این است که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ با خروج آمریکا از برجام و در طول دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ مورد تحریم علیه جمهوری سالامی ایران اعمال شده است و انتظار می رفت که تیم بایدن پس از استقرار در کاخ سفید به برجام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند.

وی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه متأسفانه هیچ اتفاقی رخ نداد و فشارها نیز تشدید شد، تصریح کرد: انتظار نمی رود که جو بایدن در یک فرآیند زمانی کوتاه بتواند به برجام بازگردد.

هانی زاده افزود: هم اکنون علی رغم آنکه ایران در جریان بازدید رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای اعلام کرده است که ایران از پروتکل الحاقی خارج خواهد شد و در شرایط کنونی نیز این اقدام را انجام داده است؛ اما روزنه ای همچنان باقی مانده است که ایران با آژانس توافق خواهد کرد و علی رغم آنکه اجازه نخواهد داد که بازرسان، بازرسی فیزیکی انجام دهند؛ اما دوربین ها مدار بسته همچنان فعال خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: گزارشات نشان می دهد که آمریکا در صدد فشار به شورای حکام برای صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران است و چنانچه این اتفاق رخ دهد ایران طبیعتا تمامی ارتباط خود را با آژانس قطع خواهد کرد و به تدریج از توافق نامه برجام خارج می شود.

وی با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام، آخرین ارتباط ایران با آژانس را قطع می کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حق دارد که به غنی سازی بالاتر از بیست درصد هم دست پیدا کند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و غربی ها در صدد وقت کشی هستند تا بدون آنکه امتیازی به ایران بدهند به صورت یک جانبه ایران را وادار به انجام تعهدات کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه