اخبار داغ

سرنوشت امضاها در "میز خدمت" چه می‌شود؛

پناه بر سجاده جمعه از درب بسته دستگاه‌های دولتی

پناه بر سجاده جمعه از درب بسته دستگاه‌های دولتی
"میز خدمت" در هفته‌های گذشته در محل برگزاری نماز جمعه تبریز در کنار سجاده‌ها برپا شد تا ضمن تبرک تلاش خدمتگذاران، زمینه‌ساز فرصتی برای گشایش مسائل اداری عامه مردم باشد؛ اما سوال اساسی اینست که سرنوشت امضاهای مسئولین در میز خدمت چه می‌شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در هفته های اخیر تعدای از مدیران دولتی و نمایندگان مجلس پیش از اقامه نمازجمعه تبریز با حضور در مصلی اعظم امام(ره) این شهر و استقرار در محل برگزاری میز خدمت پذیرای مراجعان و پاسخگوی مسائل و مطالب آنان بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

شماری از نمازگزاران از برگزاری میز خدمت و دستیابی سهل به مسئولان برای طرح مسائل و مشکلات خود را اقدامی قابل تقدیر ذکر کردند اما پیگیری نامه ها توسط مسئولین را مطالبه بعدی خود عنوان می کنند.

,

اگر پیش از شیوع کرونا، میزهای خدمت هر هفته در نماز جمعه با حضور امام جمعه تبریز تشکیل می شد اما مدتی بدلیل تعطیلی نماز جمعه بدلیل مقابله با ویروس کووید۱۹، دستیابی مردم به مسئولین نیز سخت شد اما آنچه که مشخص و البته مهم تر است اینکه اجرای این برنامه در تبریز در هفته های اخیر رونق و روال جدی یافته است. 

,

در کنار واکنش های مثبت این میزهای خدمت، از گوشه و کنار فضای مجازی و افکار عمومی شبهاتی پیرامون رفع تکلیف در این میزهای خدمت به گوش می رسد و شهروندان خواهان آنند که مسئولین نسبت به امضاهای خود که پای نامه های مردم در میز خدمت می زنند، پیگیر باشند. 

,

حجت‌الاسلام سید محمدرضا تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس که هفته‌های اخیر در نمازجمعه تبریز و برخی شهرهای حومه تبریز اقدام به تشکیل میز خدمت کرده بود در خصوص نحوه پیگیری نامه های ارسالی از طرف خود می گوید: در ادارجات به نامه های نمایندگان جواب داده می شود. برای مثال کسی که یارانه اش قطع شده و ما نامه می نویسیم، به آن رسیدگی می شود.

,

اشتغال با نامه نماینده حل نمی شود

, اشتغال با نامه نماینده حل نمی شود,

وی می‌افزاید: بعضی درخواست ها برای اشتغال در فلان نهاد می باشد که در آن اداره هم جا برای اشتغال آن فرد وجود ندارد؛ ما هم برای اداره نامه اشتغال نمی نویسیم چون می دانیم که اشتغال با نامه حل نمی شود. در مسایلی که قابل حل است، غالبا با نامه های نمایندگان مجلس مرتفع می شود.

,

این نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو تأکید می‌کند: کارها با روال عادی خودش پیش می ورد و لزومی برای پیگیری ما وجود ندارد. برخی موارد نیز وجود دارد که برای آن پیرو می نویسیم یا تلفنی آن را انجام داده یا وقتی مسئول مربوطه را می بینیم، یادآوری می کنیم.

,

ازدحام در ملاقات عمومی حاکی از نتیجه بخش بودن آنست

احمدعلیرضا بیگی دیگر نماینده مردم تبریز به ملاقات‌های مردمی اشاره کرده و می‌گوید: علاوه بر میز خدمت مصلی، بنده هر هفته ملاقات عمومی دارم، موضوعاتی که به نمایندگان از بخش های مختلف ارجاع می شود، هر هفته استمرار دارد و تا زمانی که به نتیجه نرسیده، مردم پیگیری می کنند.

, ازدحام در ملاقات عمومی حاکی از نتیجه بخش بودن آنست,
,
,

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو بیان می‌کند: مفتخرم که این سنت حسنه را چه در دوره مسئولیت اجرایی و چه در دوره مسئولیت در قوه مقننه به عنوان نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی انجام داده و حفظ کرده ام.

,

بیگی ادامه می‌دهد: میزهای خدمت هر هفته نسبت به هفته قبل شلوغ تر می شود و حاکی از اینست که دیگران نتیجه گرفته اند که بقیه هم مراجعه می کنند؛ هیچ کس بیکار نیست که یک روز وقت خود تلف کند تا نماینده مجلس را ببیند.

,

درب دستگاه های دولتی به روی مردم بسته است/ کدام نامه وکلای ملت رد می شود؟

, درب دستگاه های دولتی به روی مردم بسته است/ کدام نامه وکلای ملت رد می شود؟,

وی مبنی بر اینکه آیا شده که نامه های شما از سمت نهادی رد می شود، می گوید: رفت و برگشت هایی نیز وجود داشته است و این طبیعی است. مثلا کسی برای اشتغال مراجعه می کند در حالی که کار نماینده این نیست که برای این و آن کار پیدا کند. ما اگر بتوانیم گرهی از زندگی فردی باز کنیم و برای مشکلات مردم چاره جویی کنیم. 

,  ,

بیگی  ادامه می‌دهد: عمده مشکل ما اینست که چون درِ دستگاه های دولتی بسته است و دست مردم به مدیران نمی رسد، فشار آن به نمایندگان می آید و در دفتر ما در این شرایط کرونایی، ازدحام صورت می گیرد.

,

پیگیری امورات مردم ماهیت کار ماست نه بر عملکرد اضافی

, پیگیری امورات مردم ماهیت کار ماست نه بر عملکرد اضافی,

روح الله متفکر آزاد دیگر نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر پیگیری نتیجه مراجعات مردمی می‌گوید: پیگیری امور مردم بخشی از ماهیت نمایندگی ما است. یعنی این کار، کاری اضافه بر کار خودمان نیست.

,

وی در خصوص میز خدمت مصلی اظهار می‌دارد: این تدبیر حاج آقا آل هاشم بود که در نماز جمعه میز خدمت گذاشته شود و ما هم پیشنهاد کردیم که نمایندگان مجلس نیز به این کار بپیوندند. از حاج آقای آل هاشم تشکر ویژه می کنم که انصافا تمام حرکت هایشان امیدبخش و در راستای حل مشکلات مردم است.

,

تا تلفنی از مدیری اوکی نگیرم، نامه نمی نویسم

, تا تلفنی از مدیری اوکی نگیرم، نامه نمی نویسم,

علیرضا منادی دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این خصوص این ملاقات های مردمی در میز خدمت اظهار می دارد: نامه دو جور پیگیری دارد؛ یکی اینکه نامه می نویسند و کسی را برای پیگیری آن می فرستند که این نوع پیگیری نتیجه آنچنانی در بر ندارد. من برای هر کسی که نامه بنویسم، آن جا فی المجلس زنگ زده و اوکی (تایید) آن را می گیرم و اگر قول ندهد، نامه نمی نویسم. این روش ویژه من است که هفتاد هشتاد درصد نتیجه بخشی خوبی داشته و جواب می دهد.

,

با نامه تکراری مردم سرکار گذاشته می شوند

, با نامه تکراری مردم سرکار گذاشته می شوند,

وی ادامه می دهد: بعضی نامه نوشتن ها هم اینطور است که تکراری بوده و  مردم سرکار گذاشته شود. مسئولان در ادارجات می گویند خیلی از این نامه ها برایمان می فرستند و جواب نمی دهند. باید به نامه توجه شده و ملت سرکار گذاشته نشود.

,

منادی بیان می کند: من نمی گذارم مردم به تهران بیایند و نامه هایشان را گرفته و خودم به تهران می برم و آنهایی را که می توانم، حل می کنم. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه