اخبار داغ

۵۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی محروم از ابزار آموزش مجازی/ خسارت ۷۶ میلیاردی زلزله به مدارس سی‌سخت

۵۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی محروم از ابزار آموزش مجازی/ خسارت ۷۶ میلیاردی زلزله به مدارس سی‌سخت
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات آموزش هوشمند در عصر ارتباطات و کرونا گفت: ۵۰ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی محروم از ابزار آموزش مجازی هوشمند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

هادی زارع پور در این نشست با اشاره به طرح ملی هدایت در شرایط کرونا گفت: ۳ میلیون نفر دانش آموزان کشور دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و مشکلاتی آموزشی دارند‌، نهضت ملی هدایت از ظرفیت های درون استانی و ملی برای دانش آموزانی که تبلت یا گوشی هوشمند ندارند این موضوع برای آنها تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح گام های برداشته شده اما با وجود خیرین در درون استان، مشکلاتی در تحقق آن وجود دارد که دستورالعملی مبنی بر اینکه اگر هر استان ۵۰ درصد تجهیزات تامین شود مابقی توسط کشور تامین می شود، گفت: ۱۰۰۰ دستگاه تبلت و ۱۹ هزار تلفن همراه و بالغ بر ۲۸۱ مورد لپ تاپ توسط موسسه خیریه ابرار تامین شده که با همراهی و همکاری دیگر موسسه ها ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال است.

مدیرکل آموزش  با بیان اینکه ۵۰۰ تبلت نماینده سازمان قول همکاری داده است، گفت: ۵۰ هزار نفر دانش آموزان استان از ۱۶۶ هزار نفر، تبلت و گوشی ندارند که ۲۵ هزار مورد یعنی ۵۰ درصد باید در استان و ۵۰ درصد دیگر به تعداد ۲۵ هزار  دیگر توسط سازمان تامین شود.

وی در ادامه به زلزله سی سخت و خسارات فضاها و اماکن آموزشی پرداخت و گفت: ستاد پیگیری زلزله بعد از وقوع زلزله در دو محور تشکیل شد در یک‌محور به خسارات وارده به فضاهای آموزشی پرداخته شد که دکتر برناصری به استان آمده و ۵ اکیپ در این راستا تشکل شد.

,
,
,
,
,
,
,

در ادامه زارع پور با بیان اینکه  ۱۷۱ فضای آموزشی در اثر زلزله  بررسی شد، گفت: ۵ فضای آموزشی تخریبی، خوابگاه های دانش آموزی ۳ مورد، فضای نیاز به مقاوم سازی ۸ مورد، فضاهای نیازمند تعمیرات ۲۴ مورد با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

معاون سیاسی استاندار در رابطه با برآورد اعتبارات برای مدارس تخریبی و تعمیری ناشی از زلزله  گفت: برآورد ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  برآورد درستی نیست.

,
,
,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: آخرین مصوبه دولت در خصوص زلزله ۲۸۹ میلیارد  تومان تسهیلات است، ۱۶۱ میلیارد تومان هزینه ای و بلاعوض است و ۲۰ میلیارد تومان به صورت تملک است.

شهابی بیان کرد : ۱۰ میلیارد در خزانه واریز شده که ۳ مورد هزینه ای و ۷ مورد تملکی است.

وی در ادامه افزود: از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملکی اولویت ها مد نظر باشد، مانند مدارسی که نیاز به تعمیرات جزیی دارد. از طرفی  نامه ای مکتوب برای فضای آموزشی که آسیب دیده اند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  از طرف اموزش و‌پروس نوشته شود تا به سازمان کشوری ارسال شود.

,
,
,
,
,

معاون سیاسی استاندار در این نشست گفت: موسسه‌ها و کسانی که وعده در خصوص ابزار و تجهیزات آموزشی مانند تبلت و تلفن همراه داده اند درصدد عمل به وعده های خود باشند.

جمالی با اشاره به زلزله سی سخت گفت: اکثریت خانه ها به این دلیل که فنی ساخته نشده است و دچار آسیب شده باید تخریب شوند در این راستا اگر نظارت ها، دقت‌های لازم صورت نگرفته است، که این موضوع در نوسازی های جدید باید تکرار نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان عشیره ای است و ممکن است خیرین توجه به ارحام را مدنظر قرار دهند گفت: افراد و خیرین مدرسه ساز در استان فارس جز شاخص‌های کشور هستند در این راستا می توان با آنها جهت پیگیری چند واحد آموزشی همکاری کرد.

جمالی با اشاره به اینکه اگر مدیریت و برنامه ریزی استان نیاز به کمک از طرف سازمان کشوری را دارند امادگی برای این کمک وجود دارد، بیان کرد: در خصوص واگذاری تعمیراتی بازسازی و نوسازی در چهارچوب قانون گام برداشته شود.

معاون سیاسی به مسکن فرهنگیان مبنی بر اینکه اگر سازمان بازرسی  ورود کند نباید عقب‌نشینی کرد، گفت: آمادگی داریم در خصوص مسکن فرهنگیان با سازمان بازرسی صحبت شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه