اخبار داغ

با تصویب مجلس؛

«آیین‌نامه اخذ مالیات از اینفلوئنسرها» ۲ ماهه تدوین می شود

«آیین‌نامه اخذ مالیات از اینفلوئنسرها» ۲ ماهه تدوین می شود
مجلس، سازمان امور مالیاتی را به تدوین ۲ماهه «آیین‌نامه اخذ مالیات از اینفلوئنسرها» ملزم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی تبصره های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، با پیشنهاد محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات برای الحاق یک بند به ردیف (18) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بند در خصوص «مهلت دو ماهه به سازمان امور مالیاتی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرها» بود که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

,

بحرینی در توضیح این پیشنهاد گفت: یک پیشنهاد در بخش درآمدی با حمایت نمایندگان مصوب شد و آن هم این بود که صفحات مجازی که تعداد کاربرانشان بالای 500 هزار نفر است و تبلیغات می‌گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات باشد؛ به نظر می‌رسد این موضوع جزو مصوبات بسیار خوب مجلس بوده است و یک پایه اخذ مالیاتی جدید ایجاد شده است و اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند یک عدالت مالیاتی در این موضوع تأمین کند.

,

وی افزود: ما نگران هستیم دولت این موضوع را اجرا نکند به خصوص وقتی که این موضوع مطرح شد نماینده دولت با آن مخالفت کرد. در ادامه این پیشنهاد در بخش هزینه‌ای آن پیش‌بینی شده است که باید ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه شود و وزیر اقتصاد آن را ابلاغ کند.

,

گفتنی است در این بند پیشنهادی آمده است: «درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند؛ سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست  مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد».

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه