اخبار داغ

مبالغ حقوقی ساختگی سهم کارگران از زنجیره تولید؛

ماجرای فیش‌های حقوقی کارگران قراردادی معدن هجدک چه بود؟

ماجرای فیش‌های حقوقی کارگران قراردادی معدن هجدک چه بود؟
امید غفاری به بیان جزئیات ماجرای تفاوت بین فیش های حقوقی و مبلغ پرداختی به حساب کارگران معدن هجدک راور پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ چندی است معدن هجدک کرمان در فیش‌های حقوقی کارگران این معدن مبالغی را درج می کند که با میزان دریافتی کارگران مطابقت ندارد. همین امر سبب نگرانی کارگران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امید غفاری رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی راور در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: برای بررسی این موضوع با مراجعه به معدن هجدک از پیمانکار و ناظرین معدن خواستم تا در حضور کارشناس و رئیس اداره تامین اجتماعی و همچنین بازرس اداره کار علت این اتفاق را توضیح دهند که غفاری حسینی پیمانکار معدن هجدک توضیح داد که تمام حق الزحمه کارگران براساس کارکرد روزانه و آپشن‌های موجود در فیش حقوقی نظیر حق مسکن، حق اولاد و … پرداخت می‌شود و عیدی آنها نیز در طول ماه‌های اخیر به حقوق آن‌ها اضافه شده است.

,

به گفته غفاری وی لیست حقوقی دو ماه گذشته این کارگران را ارائه داده و گفته است می‌توانید از کارگران حقوق دریافتی شان را پرس و جو کنید تا از پرداختی ها مطمئن شوید.

,

غفاری افزود: حسینی در خصوص عدم تطابق میزان اعلامی و مبلغ واریزی حقوق کارگردان اینگونه توضیح داد که تعدادی از کارگران به دلیل پایین بودن جمع حقوقشان در دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه می‌شوند و به ما مراجعه می‌کنند که پیمانکار مجبور است فیش حقوقی با مبلغ بالاتری صادر کند تا برای دریافت وام و استفاده از تسهیلات بانکی مشکلی نداشته باشند و مابه التفاوت این فیش‌های ساختگی سوتفاهمی ست که بین کارگران پیش آمده است.

,

غفاری در ادامه گفت: ما برای اطمینان از چند نفر از کارگران آنجا در مورد حقوق دریافتیشان سوال کردیم و متوجه شدیم مبلغ آن با فیش صادر شده دقیقا هم خوانی دارد و هیچگونه کم و کسری به حساب فردی واریز نشده و تمام حقوق پرداختی به حساب کارگران طبق کارکرد روزانه آنها و مطابق قانون کار واریز شده است.

,

به گزارش راه آرمان کرمان، سوال اینجاست چرا کارگران زحمتکش جامعه کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند مجبورند برای دریافت وام از بانک‌ها از فیش های حقوقی ساختگی استفاده کنند؟ خلأ قانونی کجاست؟ چرا باید حقوق و مزایای یک کارگر که مصوب قانون کار هم هست به اندازه‌ای پایین باشد که در اعتبارسنجی بانک محاسبه نشود؟ جا دارد نمایندگان مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ فکری به حال حقوق و مزایای این قشر زحمتکش جامعه بکنند تا کمی از مشکلات آنها رفع شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه