اخبار داغ

معاون محیط زیست لرستان:

سرانه فضای سبز لرستان از استاندارد کمتر است

سرانه فضای سبز لرستان از استاندارد کمتر است
برنا گفت: با توجه به اینکه سرانه استاندارد فضای سبز به ازای هر نفر ۱۵ متر مربع تعریف شده اما سرانه فضای سبز استان از استاندارد کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام برنا، معاون محیط زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: همه شهرها موظف هستند که سرانه فضای سبز را به ازای هر نفر ۱۵ متر مربع برسانند که در راستای این استاندارد، توسعه کمربند سبز در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: نیاز است ۱۵ کیلومتر ورودی شهرها درختکاری شود و احیای کمربند سبز صورت گیرد که در این زمینه مهلتی در نظر گرفته شده تا مسکن و شهرسازی، بخش هایی را که برای فضای سبز نیاز است بدون معارض در اختیار شهرداری قرار دهد.

,

معاون محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه کمربند سبز مانع از زمین‌خواری و کوه خواری می شود، تصریح کرد: با اجرای کمربند سبز از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می شود و علاوه بر اینکه در تلطیف هوا نقش موثری دارند، در زیبایی شهری نیز می توانند اثرگذار باشند.

, , ,

برنا گفت: از دیگر مزیت های کمربند سبز با کاشت درختان، جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر بوده که نیاز است این مهم در دستور کار همه شهرها قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: سرانه فضای سبز هیچ یک از شهرهای استان متناسب با فضای سبز استاندارد نیست به طوری که این سرانه در شهرها مختلف است و از سه متر تا ۱۴ متر وجود دارد.

,

معاون محیط زیست لرستان اظهار داشت: فضای سبز مد نظر برای کمربند سبز، فضای سبزی است که مشجر باشد و نیاز است که نسبت به احیای کمربند سبز در همه شهرها اقدامات اساسی صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه