اخبار داغ

واکنش رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی به خبر سازمان هواپیمایی؛

دستور ستاد مقابله با کرونا، تست مسافران هوایی از مبدأ خوزستان است / خطر؛ سفر اکیداً ممنوع!

دستور ستاد مقابله با کرونا، تست مسافران هوایی از مبدأ خوزستان است / خطر؛ سفر اکیداً ممنوع!
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا در واکنش به خبر سازمان هواپیمایی مبنی بر الزام تست‌کرونا برای پروازهای مبد‌أ و مقصد خوزستان گفت: دستور ستاد مقابله فقط اخذ تست برای پروازهایی از مبدإ خوزستان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته خبری عجیب با تیتر: «تست‌کرونا برای پروازهای مبد‌أ و مقصد خوزستان الزامی شد»، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «تست‌کرونا برای پروازهای مبد‌أ و مقصد خوزستان الزامی شد»، , تست‌کرونا برای پروازهای مبد‌أ و مقصد خوزستان الزامی شد,

در مشروح خبر آمده بود: «ابلاغیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری: تمام مسافرانی که قصد سفر از مبداء و به مقصد استان خـوزستان را دارند باید قبل از سوار شدن به هواپیما آزمایش منفی خود را که حداکثر مربوط به ۷۲ ساعت قبل است، ارائه دهند.»

, «ابلاغیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری: تمام مسافرانی که قصد سفر از مبداء و به مقصد استان خـوزستان را دارند باید قبل از سوار شدن به هواپیما آزمایش منفی خود را که حداکثر مربوط به ۷۲ ساعت قبل است، ارائه دهند.», ابلاغیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری: تمام مسافرانی که قصد سفر از مبداء و به مقصد استان خـوزستان را دارند باید قبل از سوار شدن به هواپیما آزمایش منفی خود را که حداکثر مربوط به ۷۲ ساعت قبل است، ارائه دهند.,

خبرگزاری دانا در گفت و گو با کارشناسان، گزارشی از ابهامات و کاستی‌های این تصمیم‌گیری  را با تیتر «تست منفی سفر هوایی به خوزستان یعنی گسترش زنجیرۀ کرونا!/ بهتر است منطق قوی تری پشت تصمیمات باشد»؛ منتشر کرد.

, «تست منفی سفر هوایی به خوزستان یعنی گسترش زنجیرۀ کرونا!/ بهتر است منطق قوی تری پشت تصمیمات باشد», «تست منفی سفر هوایی به خوزستان یعنی گسترش زنجیرۀ کرونا!/ بهتر است منطق قوی تری پشت تصمیمات باشد»,

اما در این گزارش مشخص نشد که کدام یک از مراجع قانونی، دستورالعملی که منتهی به انتشار خبر مذکور شده را صادر کرده است.

,

در پی‌گیری‌های خبرنگار دانا، عاقبت معلوم شد که دستورالعمل فوق از سوی "ستاد ملی مقابله با کرونا" صادر و برای اجرا به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده ؛ اما گویا ابن سازمان، یا اساساً در درک و انعکاس دستورالعمل دچار سوء‌تفاهم شده و یا تنظیم‌کنندگان خبر، در خبر‌نویسی مرتکب خبط و خطا شده‌اند.

,

 

,

دکتر حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid-19 در گفت و گو با خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به این نکته که دستور‌العمل اخذ "تست پی‌سی‌آر" در سفرهای هوایی خوزستان، توسط ما صادر شده است، عنوان کرد: البته نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام کشورهای دنیا برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری کرونا، مسافران را موظف به انجام تست پی‌سی‌آر و نتیجه منفی بیماری کرده‌اند.

, دکتر حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid-19 در گفت و گو با خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, دکتر حمید سوری, covid-19, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

وی در خصوص انتشار خبر سازمان هواپیمایی گفت: البته این تصمیم که در خبر مورد اشاره  آمده، تصمیم سازمان هواپیمایی نیست؛ بلکه این دستوریست که از سوی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با سفرهای هوایی خوزستان، به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است. اما گویا در درک آن مشکلی پیش آمده است.

, وی در خصوص انتشار خبر سازمان هواپیمایی گفت: البته این تصمیم که در خبر مورد اشاره  آمده، تصمیم سازمان هواپیمایی نیست؛ بلکه این دستوریست که از سوی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با سفرهای هوایی خوزستان، به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است. اما گویا در درک آن مشکلی پیش آمده است. ,

استاد اپیدمیولوژی و عضو ستاد کنترل اپیدمی کرونا در تشریح این موضوع خاطر نشان کرد: استان خوزستان به دلایل مختلف و شرایط ویژه‌ای که دارد (علی‌الخصوص با مشاهده مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته که شمار مرگ و میر ها و بستری ها را افزایش داده)، ستاد مقابله با کرونا را مجبور کرد که تصمیمات خاصی را اتخاذ کند که یکی از آنها مسئله مسافرت و مشخصاً سفرهای هوایی بود.

,

وی با اشاره به این نکته که در اکثر کشورهای دنیا سفرهای هوایی را مشروط به اخذ تست پی‌سی‌آر کرده اند، ادامه داد: طبیعی است که در چنین شرایطی برای جلوگیری از شیوع و انتشار بیشتر ویروس جهش یافته، ستاد اقداماتی را در حوزه سفرها اعمال کند که یکی از همین اقدامات، دستور به سازمان هواپیمایی مبنی بر انجام تست های پی سی آر مسافران بود؛ به این معنی که تست آن دسته از مسافرانی که منفی اعلام شود، آنها مجاز به ادامه سفر و افراد علامت دار، قرنطینه و از ادامه سفر باز داشته شوند.

,

 

,

 از سفر به خوزستان چه به عنوان مبدا و چه مقصد، پرهیز شود

,  از سفر به خوزستان چه به عنوان مبدا و چه مقصد، پرهیز شود,  از سفر به خوزستان چه به عنوان مبدا و چه مقصد، پرهیز شود,

سوری در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات ما بیشتر برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر شهرها، به ویژه شهر تهران بود که دارای حساسیت های خاصی است؛ عنوان کرد: دستوری که ما به سازمان هواپیمایی داده‌ایم در مورد سفر از مبدإ خوزستان به سایر شهرهای کشور است؛ ضمن آن که توصیه اکید کرده‌ایم که از سفر به خوزستان چه به عنوان مبدا و چه مقصد، پرهیز شود و سفرها به حداقل برسد؛ اما گویا عکس این مطلب اتفاق افتاده است و سازمان هواپیمایی مدعی شده که سفر برای پروزاز های مبدا و مقصد خوزستان الزامی شده است؛ در حالیکه منظور ما تست مسافرانی است که از از خوزستانبه شهرهای دیگر سفر می کنند که اگر یکی از انها عامل و حامل ویروس باشد و اگر این ویروس جهش یافته هم باشد، معلوم است که چه بلایی سر کشور می آید.

,

 

,

, ,

 

,

متخصص اپیدمیولوژی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: این اقدامات در سطح خود استان خوزستان هم مطرح بود؛ به خاطر اینکه بیشتر موارد ابتلا و گزارش‌های ویروس جهش یافته در جنوب و غرب استان خوزستان گزارش شده است. به همین دلیل مرزها  در ادامه این تصمیم گیری ها بسته شد و  افرادی که در خوزستان هستند برای خروج از آنجا تست بدهند؛ یا حتی کسانی که در کشور عراق هستند و قصد ورود ‌‌به کشور را دارند، باید در مرزهای ورودی تست شوند، تا مطمئن شویم که آنها عامل انتقال ویروس به ویزه ویروس جهش یافته نیستند.

,

وی اضافه کرد: این قضیه را می توان از هم وطنان ایرانی که از کشورهای دیگر وارد کشورمان شده اند، جویا شد. کسانی که از کشورهای اروپایی به ایران مسافرت کرده اند، می دانند که بدون داشتن یک برگه آزمایش پی‌سی‌آر معتبر، آنهم ۷۲ ساعت قبل از پرواز، سفر تقریبا غیر ممکن است.

,

 

,

خوزستان شرایط بسیار خطرناکی دارد، سفر نکنید!

, خوزستان شرایط بسیار خطرناکی دارد، سفر نکنید!, خوزستان شرایط بسیار خطرناکی دارد، سفر نکنید!,

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid-19در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: امیدوارم با همکاری مردم و برنامه‌ریزی درست و عقلانی تصمیماتی گرفته شود که ضمن رعایت پروتکل‌ها، شرایطی پیش بیاید که حق کسی ضایع نشود، مثلا  اگر کسی نیاز به سفری ضروری دارد، به واسطه این محدودیت‌ها از سفرش باز بماند و ضرر های مادی و معنوی به وی وارد شود. لذا امیدواریم هموطنان تا جایی که ممکن است از سفرهای غیر ضروری از مبدإ و به مقصد خوزستان و سایر شهرهای درگیر بحران، به ویژه در ایام نوروز و روزهای سال نو به شدت پرهیز کنند. چرا که خوزستان شرایط بسیار خطرناکی دارد.

, covid-19,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه