اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

توزیع بیش از ۸۰۰ هزار درخت به صورت رایگان در هفته منابع طبیعی/ افزایش قاچاق چوب تاغ و قطع درختان

توزیع بیش از ۸۰۰ هزار درخت به صورت رایگان در هفته منابع طبیعی/ افزایش قاچاق چوب تاغ و قطع درختان
جعفر مرادی حقیقی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری و به جهت ترویج کاشت درخت، بیش از ۸۰۰ هزار درخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری استان سمنان در نشست خبری با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن هفته منابع طبیعی در ایام کرونا گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی وروز درخت کاری و به جهت ترویج  کاشت درخت، بیش از ۸۰۰ هزار درخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه به علت شرایط کرونایی، درخت کاری را به صورت انفرادی وخانوادگی برگزار می کنیم، افزود: در این ایام با همکاری دستگاه های مختلف برنامه نهال کاری در پارک جنگلی سرخه را در دستور کار داریم که این پارک به پارک های جنگلی استان افزوده خواهد شد.
,
 
,
مرادی حقیقی باتوجه به زحمات فراوان کادر درمان در ایام کرونا بیان کرد: برای پاس داشت مقام شهدای سلامت گاشت نهال در محوطه بیمارستان کوثر را با حضور مسولین استانی در دستور کار خواهیم داشت.
,
 
,
وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام در بخش آبخیز داری اظهار کرد: ۲۳ بخش مختلف در پروژه های آبخیزداری به بهره برداری خواهد رسید که به سفره های آب های زیر زمینی کمک شایانی خواهد کرد.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری استان سمنان افزود: فعالیت های بخش های مختلف منابع طبیعی را قرار است در پارک کوهستان به نمایش گذاشته شود که این برنامه در سراسر ایران انجام خواهد شد.
,
 
,
مرادی حقیقی با بیان اینکه  قاچاق چوب و قطع درختان بسیار شدت گرفته است، تصریح کرد: با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی استان از این مشکل جلوگیری به عمل امده است.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری درباره وضعیت قاچاق در استان خاطر نشان کرد: بیشترین قاچاق که از استان سمنان صوت می گیرد قاچاق چوب تاغ می باشد که با هوشیاری یگان حفاظت این سازمان از این اقدام جل گیری  به عمل می آید.
,
 
,
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۵ تن چوب تاغ، ذغال ۷ تن و۵ تن محصولات دیگر قاچاق کشف و ضبط شد، اظهار کرد: برای قاچاق این مقدار ۳۷ دستگاه خودرو متوقف و۴۶ نفر به مراجع قضایی ارجاع داده شدند
,
 
,
مدیرکل منابع آبخیزداری استان سمنان درباره حریق جنگل ها و مراتع استان گفت: طی سالجاری ۳۲ مورد حریق در جنگل های شمالی استان را داشته ایم که بر اثر سهل انگاری وخطاهای انسانی صورت گرفته بود.
,
 
,
وی با اشاره به همکاری میان اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان سمنان با وزارت دفاع تشریح کرد: تفاهم نامه ای با وزارت دفاع و پشتیبانی مبنی بر امداد رسانی در مواقع آتش سوزی در مراتع وجنگل ها منعقد شده است که همکاری های خوبی را با ما داشته اند.
,
 
,
مرادی حقیقی افزود: با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج در روستاهای سراسر استان پایگاه های اطفای حریق را تشکیل داده ایم وآن ها را تجهیز کرده ایم که در صورت بروز مشکل اقدامات اولیه را در روستا ها انجام دهند.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اعتبارات این سازمان در استان گفت: ۲۳ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری اعتبار کسب کردیم که در تمامی نقاط استان سمنان اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.
,
 
,
مرادی حقیقی ادامه داد: ۲ هزار و ۳۵ هکتار در استان سمنان را به کاشت گیاهان دارویی اختصاص داده ایم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه