اخبار داغ

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار اعلام کرد؛

کشف دو مورد قاچاق چوب در بیجار/ ۸۹ هکتار اراضی ملی بیجار رفع تصرف شد

کشف دو مورد قاچاق چوب در بیجار/ ۸۹ هکتار اراضی ملی بیجار رفع تصرف شد
غدیر آریان مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۱۱۵ فقره پرونده به مساحت ۸۹ هکتار از اراضی تخریب شده ملی شهرستان بیجار بر اساس اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، غدیر آریان مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار صبح امروز در جمع خبرنگاران بیجار از آغاز هفته منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ اسفند خبر داد و اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی، امسال ۲۶۸ مورد گزارش مردمی که ۱۱۶ پرونده مربوط تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۱۰ هکتار به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری بیجار از تشکیل ۲۰ پرونده چرای غیر مجاز دام در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این تعداد پرونده شامل ۲ هزار و ۷۶۴ واحد دامی می شود.

آریان گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۱۱۵ فقره پرونده به مساحت ۸۹ هکتار از اراضی تخریب شده ملی شهرستان بیجار بر اساس اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده است.

وی از انجام پروژه زراعت چوب در شهرستان بیجار بعنوان شهرستان پایلوت استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه برای بار اول در ۳۸ هکتار از اراضی روستای جعفرآباد انجام می شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری بیجار تصریح کرد: در طول ۱۱ ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف دو فقره قاچاق چوب در شهرستان بیجار شدیم.

آریان عنوان کرد: اطفاء ۶ فقره آتش سوزی در ۱۵۸ هکتار از اراضی ملی با همکاری سمن ها از دیگر اقدامات این اداره در سال ۹۹ است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری بیجار تاکید کرد: در حوزه کاداستر، برای اراضی ملی ۵۲ پلاک به مساحت ۱۰۰ هکتار سند تهیه شد که یکی از مهمترین دستاوردهای حقوقی این اداره برای حفاظت از منابع ملی است.

وی از تخصیص ۵۰ هکتار از اراضی ملی برای احداث پروژه پتروشیمی و ۳۰ هکتار جهت توسعه زنجیره فولاد در روستای زاغه پولاد توسط اداره منابع طبیعی شهرستان بیجار در سال ۹۹ خبر داد.

آریان گفت: در سال ۹۹ در حوزه آبخیزداری ۲۳۰۰ متر مکعب سدهای رسوب گیر ملاتی و ۵۰۰ متر مکعب رسوب گیر گاویونی با اعتبار یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان احداث شده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری بیجار خاطر نشان کرد: جذب ۲۰۰ دانش آموزش همیار طبیعت، دیوار نویسی با هدف ترویج از منابع طبیعی، برگزاری کارگاه آموزشی زراعت چوپ از دیگر اقدامات منابع طبیعی در سال ۹۹ است.

وی گفت: نهالکاری آرامستان باغ رضوان، برگزاری کارگاه آموزشی زراعت چوب، نهالکاری به یاد هر شهید یک نهال، همایش دهیاران بخش کرانی از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی در بیجار است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه