اخبار داغ

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی انجام شد

بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی انجام شد
فرجامی‌فرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل منابع مختلف ۳۸۰ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده که نشان از رشد ۲۳۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی فرجامی‌فرد مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با موضوع تسهیلات کشاورزی که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری یکی از مباحث عمده‌ای که مطرح می‌شود و به صورت عملیاتی با آن سروکار داریم، بخش پرداخت تسهیلات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ از محل ۱۲ ردیف تسهیلاتی، تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

,

پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۳۹۹

, پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۳۹۹, پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۳۹۹,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل منابع مختلف ۳۸۰ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده که نشان از رشد ۲۳۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

,

فرجامی‌فرد عنوان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

,

وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۳۵۷ پرونده جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کردیم که منجر به پرداخت تسهیلات شده و مجموع پرونده‌های معرفی به بانک بیش از این است.

,

پرداخت بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات نهضت گلخانه‌ای

, پرداخت بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات نهضت گلخانه‌ای, پرداخت بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات نهضت گلخانه‌ای,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: امسال در بحث نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی تاکنون ۱۰۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده رشد ۷۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

,

فرجامی‌فرد خاطرنشان کرد: در بحث احداث گلخانه‌ها، چند طرح دیگر داریم که تا سال آینده تسهیلات مورد نظر پرداخت خواهد شد و در همین خصوص ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات برای پنج هکتار گلخانه آماده پرداخت است.

,

رشد ۳۹۵ درصدی تسهیلات بخش مکانیزاسیون

, رشد ۳۹۵ درصدی تسهیلات بخش مکانیزاسیون, رشد ۳۹۵ درصدی تسهیلات بخش مکانیزاسیون,

وی به تسهیلات پرداخت شده در بخش مکانیزاسیون اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده اما در سال جاری تاکنون ۵۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده که رشد ۳۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته در بخش سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان تسهیلاتی پیش‌بینی نشده بود اما امسال از محل صندوق توسعه ملی ماده ۵۲ ، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تمام کشور ابلاغ شد که سهم استان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود اما با رایزنی که انجام دادیم حدود ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم چون افرادی که قرار است تسهیلات دریافت کنند بایستی حتما در سامانه سیتا ثبت‌نام و از این طریق به بانک کشاورزی معرفی و تسهیلات دریافت کنند.

,

فرجامی‌فرد بیان کرد: اطلاع رسانی برای دریافت تسهیلات و اطلاع متقاضیان از نحوه ثبت‌نام در پورتال سازمان جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

,

۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دام و طیور

, ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دام و طیور, ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دام و طیور,

وی با بیان این‌که دام و طیور پایه معیشت مردم است و در این خصوص در استان مشکلاتی در بحث تسهیلات داریم، عنوان کرد: دام و طیور ذیل اشتغال پایدار روستایی و عشایری است و از این محل تسهیلات دریافت می‌کند. سال گذشته در سامانه کارا تسهیلات خوبی برای حوزه دام و طیور داشتیم اما امسال حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این بخش در نظر گرفته شده است.

,

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال جاری به دلیل افزایش قیمت‌ها و تورم ایجاد شده در کشور محدودیت‌هایی در حوزه پرداخت تسهیلات دام و طیور داشتیم.

,

فرجامی‌فرد خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای بخش‌های مختلف کشاورزی در نظر گرفته می‌شود را موظف به هزینه در همان بخش هستیم اما از هر روزنه‌ای برای بخش دام و طیور که به دست ما باشد کمک کرده و می‌کنیم.

,

در پرداخت تسهیلات برای صنایع تبدیلی و تکمیلی هیچ مشکلی نداریم

, در پرداخت تسهیلات برای صنایع تبدیلی و تکمیلی هیچ مشکلی نداریم, در پرداخت تسهیلات برای صنایع تبدیلی و تکمیلی هیچ مشکلی نداریم,

وی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات برای صنایع تبدیلی و تکمیلی هیچ مشکلی نداریم، تسهیلات در بانک موجود است و با توجه به این‌که احداث بارگاه‌های بهداشتی زرشک در این بخش قرار می‌گیرد آمادگی معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات را داشته و تاکنون نیز تعدادی را معرفی کرده‌ایم.

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی متقاضی زیادی نداریم. از تمامی جوانانی که ایده و طرح‌های دانش بنیان دارند تقاضا می‌شود در این زمینه در قالب شرکت تعاونی ورود کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

,

فرجامی‌فرد تصریح کرد: در بحث فرآوری محصولات راهبردی کشاورزی می‌توان بیش از اینها کار کرد و فقط به بسته بندی اکتفا نکرد. از طرح و ایده‌های نو در راستای فرآوری محصولات کشاورزی حمایت می‌شود.

,

تسهیلاتی برای خرید زرشک و آبیاری نوین نداشتیم

, تسهیلاتی برای خرید زرشک و آبیاری نوین نداشتیم, تسهیلاتی برای خرید زرشک و آبیاری نوین نداشتیم,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خاورستان در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده برای آبیاری نوین و خرید توافقی زرشک که در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان قول داده شد، عنوان کرد: در بحث خرید توافقی زرشک، سازمان تعاون روستایی که زیر نظر جهاد کشاورزی است تفاهم نامه‌ای را منعقد کرد و زرشک کشاورزان به صورت توافقی خریداری شده و امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی در این خصوص دخالتی نداشته است. 

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی فقط چهار شرکت تعاونی و ۲۰ متقاضی خرید زرشک را که به این امور مراجعه داشتند جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده است اما این امور تسهیلاتی برای خرید زرشک نداشته است.

,

فرجامی‌فرد در مورد پرداخت تسهیلات برای آبیاری نوین، افزود: در این خصوص نیز ۸۵ درصد اعتبار سهم سازمان جهاد کشاورزی و ۱۵ درصد سهم متقاضی است و امسال تسهیلاتی برای بحث آبیاری نوین، احداث استخر و اجرای لوله گذاری نداشتیم.

,

وی با بیان این‌که تامین نقدینگی بحث مهمی در سرمایه گذاری است به مشکلات به وجود آمده به ویژه در بخش احداث گلخانه در استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها طبیعتا هزینه کردن در بحث احداث گلخانه افزایش پیدا کرده است. اعتبارات در نظر گرفته شده نیز با توجه به هزینه‌ها افرایش داشته اما در سال گذشته نرخ سود تسهیلات برای احداث گلخانه هفت درصد بوده که امسال به ۱۲ درصد در سطح کشور رسیده است‌.

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برای کاهش نرخ سود تسهیلات گلخانه پیگیری‌های زیادی انجام شده اما در تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده و با همین شرایط ۱۲ درصد سود، امسال تاکنون ۷.۵ برابر اعتبار پرداخت شده است.

,

وی با بیان این‌که امسال تاکنون برای ۱۴ هکتار احداث گلخانه تسهیلات پرداخت شده، گفت: یک واحد گلخانه پنج هکتاری در طبس آماده بهره‌برداری است.

,

فرجامی‌فرد در مورد گلایه‌های متقاضیان احداث گلخانه از سختگیری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات و تامین وثایق، تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده در بخش احداث گلخانه از محل صندوق توسعه ملی است. وجوهی که بانک پرداخت می‌کند چون اعتبار دولتی است باید برای بازپرداخت آن مطمئن باشد و برای همین است که وثیقه از متقاضی درخواست می‌کند.

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی فردی متقاضی دریافت تسهیلات است و وثیقه ندارد باید با یک نفر که وثیقه دارد شریک شود‌. با توجه به این‌که در حوزه سرمایه‌گذاری دستگاه دولتی، متقاضی و بانک عامل سه وجه سرمایه گذاری هستند همه باید با هم هماهنگ شوند تا سرمایه‌گذاری انجام شود‌.کسی که قرار است سرمایه گذاری کند باید حداقل ۴۰ درصد آورده اولیه داشته باشد در غیر این صورت اگر اقدام به دریافت تسهیلات و سرمایه گذاری کند نه تنها مشغول بکار نخواهد شد بلکه بیکار بدهکار خواهد بود.

,

اولویت سرمایه گذاری در خراسان‌جنوبی

, اولویت سرمایه گذاری در خراسان‌جنوبی, اولویت سرمایه گذاری در خراسان‌جنوبی,

وی خاطرنشان کرد: اولویت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی با توجه به پتانسیل‌های استان است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر با به سمتی برویم که استفاده بهینه از آب و خاک داشته باشیم.

,

فرجامی‌فرد بیان کرد: در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیز پیگیری‌هایی انجام شده که به سمت فرآوری برویم و در قالب زنجیره تولید، ارزش و کشاورزی قراردادی اقداماتی انجام شده است.

,

فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان

, فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان, فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در مورد کشتارگاه‌های دام و طیور در استان، اظهار کرد: یک کشتارگاه صنعتی دام و طیور در خوسف داریم که ظرفیت کشتار دام سبک، سنگین و شتر مرغ را دارد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

,

وی افزود: در بجد یک کشتارگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال احداث است که طبق گفته سرمایه‌گذار تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

,

فرجامی‌فرد عنوان کرد: در شهرستان قاین کشتارگاه فعال داریم. در شهرستان سربیشه کشتارگاهی در حال احداث است، در شهرستان درمیان کشتارگاه احداث شده و ۸۰ درصد پیشرفت داشته اما به دلیل مشکلاتی فعال نشده و در شهرستان‌های فردوس، طبس و سرایان نیز احداث یک کشتارگاه جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی است که اگر این تعداد کشتارگاه فعال شود تاثیر بسزایی در چرخه تولید استان خواهد داشت.

,

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۳ جلسه رفع موانع تولید با ۹۰ مصوبه برگزار شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه