اخبار داغ

منادی خبر داد:

بدهی ۲.۸ هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

بدهی ۲.۸ هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: دولت در مجموع در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه 2 هزار و 800 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: دولت به ترتیب 800 و 2 هزار میلیارد تومان از برنامه‌های پنجم و ششم توسعه به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: با ورود مجلس به موضوع، 4 طرح پیشنهادی به عنوان راهکارهای تسویه بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه و 2 طرح آن به تائید رسید، تا دولت در قالب‌های تعریف شده دیون خود را تسویه کند.

,

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های قطعی خود به موسسه ذخیره فرهنگیان را در راستای اجرای ماده 85 قانون برنامه ششم تسویه کند.

,

منادی تاکید کرد: واگذاری تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری از طرح‌های پیشنهادی مصوب مجلس است.

,

وی ادامه داد: در دیگر طرح پیشنهادی مصوب مجلس در خصوص مطالبات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یا بدهی‌های موسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی تصمیم‌گیری شد.

,

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: راهکار پیشنهادی دیگر درباره تامین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان رای نیاورد.

,

منادی تصریح کرد: دیگر طرح پیشنهادی مجلس مبنی بر تامین بخشی از مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان دولت از محل تهاتر قیمت گاز مصرفی نیز رای نیاورد.

,

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند در سال 1400 مطالبات خود را از محل دارایی‌های دولت تهاتر کند.

,

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجموع دارایی و سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان در 4 هلدینگ سرمایه‌گذاری شده، از جمله آنکه نیمی از درآمدهای این صندوق در پتروفرهنگ و سهام پتروشیمی‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

,

منادی بیان کرد: 30 درصد سرمایه صندوق در سرمایه‌گذاری فرهنگیان، 10 درصد در ساختمان معلم و 10 درصد دیگر به صورت متفرقه در هلدینگ خدمات سرمایه‌گذاری شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه