اخبار داغ

مدیرکل درمان تامین اجتماعی فارس:

صدور دفترچه درمانی متوقف شد/ انجام تست رایگان کرونا در بیمارستان شهیدبهشتی

صدور دفترچه درمانی متوقف شد/ انجام تست رایگان کرونا در بیمارستان شهیدبهشتی
امیری گفت: اقدامات مورد نیاز برای انجام تست کرونا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز انجام و بزودی در این مرکز تست کرونا برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بصورت رایگان انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شیرازه، اکبر امیری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: موضوع حذف دفترچه درمان و الکترونیکی شدن نسخ قانون مصوب و وظیفه حاکمیتی است که بر عهده ارگان‌های مرتبط با سلامت گذاشته شده و این ارگان‌ها براساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه در راستای دولت الکترونیک موظف شدند که سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک را اجرایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
امیری با اشاره به اینکه، این طرح از مرداد سال ۹۵ در استان یزد بصورت آزمایشی اجرا شد که مزایای خوبی نظیر تشکیل پرونده الکترونیکی برای همه بیماران و پایش سلامت آنها را به دنبال داشت افزود: از سال ۹۶ این طرح در ۵ استان کشور اجرا شد و از ابتدای سال ۹۹ نیز به صورت جدی مدنظر قرار گرفت و تداوم یافت.
,
 
,
وی با بیان اینکه امسال ظرفیت اینترنت سامانه نسخ الکترونیکی ۸ برابر افزایش پیدا کرد و اکنون در کشور ۶۵ درصد نسخ صادره و ویزیت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در فارس مطب پزشکان و مراکز درمانی به سامانه سیب متعلق به وزارت بهداشت متصل و زیرساخت لازم برای تمام مراکز فراهم است.
,
 
,
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان فارس خاطرنشان کرد: برای فراهم شدن بستر اتصال سامانه‌های سیب و تامین اجتماعی در فارس، جلساتی برگزار شده و امید است که تا پایان اسفند، این مهم محقق شود.
,
 
,
تامین اجتماعی بدهکار موسسات خصوصی نیست
, تامین اجتماعی بدهکار موسسات خصوصی نیست,
 
,
امییری به مطالبات مراکز درمانی از سازمان تامین اجتماعی اشاره و افزود: در سال‌های گذشته تاخیراتی در پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد بود که راهکار تهاتر برای رفع این مشکل مدنظر قرار گرفت.
,
 
,
وی ابرازکرد: اکنون فارس بیشترین میزان تهاتر را بین استان‌های کشور انجام داده که تامین اجتماعی به موسسات خصوصی بدهکار نیست و بیمارستان های خصوصی نیز تا ابتدای آذر ۹۹ تسویه کامل انجام و بخشی از مطالبات این مراکز در آذر و دیماه ۹۹ پرداخت شده است.
,
 
,
مدیرکل درمان تامین اجتماعی فارس افزود: بدهی مراکز دانشگاهی فارس نیز تا مهرماه ۹۹، داروخانه‌ها تا آذر ۹۹ و پزشکان خانواده تا پایان دیماه ۹۹ تسویه شده است و اکنون عملا سندی برای پرداخت جز اسناد مراکز دانشگاهی وجود ندارد که این هم تا پایان سال ۹۹ به روز خواهد شد.
,
 
,
اختصاص بیش از ۶۰ تخت‌ به بیماران کرونا
, اختصاص بیش از ۶۰ تخت‌ به بیماران کرونا,
 
,
امیری اضافه کرد: در یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از توان درمانی تامین اجتماعی به درمان این بیماران اختصاص یافت و هزار و ۹۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بستری شد و بیش از ۶۰ تخت در این مرکز برای بیماران کرونا اختصاص یافت.
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در  یک سال گذشته ۴۷۴ نفر از کارکنان بخش درمان تامین اجتماعی فارس به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۲ نفر از این تعداد فوت کردند.
,
 
,
مدیرکل درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۲ درمانگاه در شهرستان‌های فیروزآباد و زرقان مراحل ساخت را طی می‌کند و امیدواریم هفته دولت سال ۱۴۰۰ افتتاح شود، گفت: مجوز ساخت ۲ درمانگاه در شهرستان‌های مهر و خرم‌بید نیز اخذ و آن نیز تامین شده که احتمالا تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این دو مجموعه آغاز می‌شود.
,
 
,
امیری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی اسکلت فلزی بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز نیز که آبان‌ماه ۹۹ آغاز شده در حال انجام است و مقرر شده که اسکلت این مجموعه ۱۸ ماهه ساخته شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۲۲ مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی در سطح استان فارس به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند خدمات ارایه می دهند،گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ مرکز درمانی دیگر نیز در سطح استان فارس طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند.
,
 
,
به گفته مدیرکل درمان تامین اجتماعی فارس، اقدامات مورد نیاز برای انجام تست کرونا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز انجام و بزودی در این مرکز تست کرونا برای بیمه شدگان  تامین اجتماعی بصورت رایگان انجام خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه