اخبار داغ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرمانشاه:

نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم/ مهمترین مراکز فقر در حاشیه شهرها متمرکز است

نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم/ مهمترین مراکز فقر در حاشیه شهرها متمرکز است
حجت الله عبدالملکی مهمترین مراکز فقر ما در کشور الان روستاها نیستند بلکه حاشیه شهرها است که متاسفانه ما در دوره بعد از انقلاب اسلامی این نظام سکونتگاهی و برنامه ریزی کاربری را تغییر ندادیم و با همان مدل پیش رفتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با حضور حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی، حجت‌‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سردار مرادی جانشین سپاه نبی اکرم کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

حجت الله عبدالملکی در این مراسم اظهار داشت: در طول این سال ها اگر نهادهای انقلابی در زمینه فقر و اشتغال حرکت نمی‌کردند قطعاً شرایط از آن چیزی که امروز هست بحرانی تر بود.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در حالتی که ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم کشور مشکل معیشتی دارند یعنی دخل آنها با خرجشان همخوانی ندارد می‌توان گفت شرایط حاد است.

,

هزینه سبد معیشتی در سه ماه گذشته ۲۸درصد تورم داشته است

, هزینه سبد معیشتی در سه ماه گذشته ۲۸درصد تورم داشته است, هزینه سبد معیشتی در سه ماه گذشته ۲۸درصد تورم داشته است,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های مرکز رصد و پایش فقر کمیته امداد سبد معیشتی یک فرد که باید مصرف کند تا به فقر غذایی دچار نشود طی سه ماه گذشته ۲۸ درصد تورم داشته است.

,

عبدالملکی گفت: این در حالی است که تورم رسمی سالانه حدود ۴۰ درصد است و با رسیدن به این میزان در طول ۳ ماه یعنی در سال بیش از ۱۰۰ درصد سبد‌معیشتی محرومین جامعه با تورم مواجه خواهد بود.

,

وی بیان داشت: شرایط اقتصادی فوق العاده حاد و سنگینی بر کشور حاکم است و مردم تحت فشار زیادی قرار گرفته اند و نهادهایی همچون کمیته امداد، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و... با کمک های معیشتی و مومنانه تا حدودی مشکل مردم را تسکین می دهند اما معلوم نیست این مسکن تا کی باشد.

,

عبدالملکی ادامه داد: اگر این نهادها نبودند این تسکینی که واقعاً شکننده است وجود نداشت اما باید به فکر گام بعدی باشیم و فکر اساسی کنیم چرا که این کمک ها برای مدت کوتاهی می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

,

وی اظهار داشت: این نهادهای کوچک در طول ۴۰ سال گذشته در مقیاس یک دولت کوچک اروپایی خدمات ارائه کرده اند در این راستا فقط کمیته امداد در حوزه اشتغال ۲.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.

,

این مسئول افزود: می توان گفت در طول این سال‌ها در حوزه مسکن، بهداشت، آموزش، جهیزیه و... کارهای خوبی صورت گرفته است اما مشکل نظام اقتصادی فقر زاست که هنوز به آن دست نزدیم.

,

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها در دوره قبل از انقلاب اسلامی در استعمار سنگین اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که بر کشور ما داشتند نظامات اقتصادی کشور ما را فقرزا طراحی کردند و اصولاً قرار است کشوری با این همه منابع فقیر باشد.

,

آمریکا می‌خواست مردم ایران فقیر باشند تا بر آنها مسلط شود

, آمریکا می‌خواست مردم ایران فقیر باشند تا بر آنها مسلط شود, آمریکا می‌خواست مردم ایران فقیر باشند تا بر آنها مسلط شود,

عبدالملکی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما برای بعد از انقلاب اسلامی نظام هایی را که آنها ایجاد کردند بر هم نزدیم و روی همان ریل حرکت می‌کنیم لذا هر قدر به حواشی می‌پردازیم مشکلات حل نمی‌شود.

,

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای کشور ما در آن زمان یک مدل منسوخ را مد نظر قرار گرفتند و مرکز پیرامونی را طراحی کردند و پول نفت را آنجا سرمایه گذاری کردند و مسئولین ساده‌دل هم این را قبول کردند و فکر کردند کار درستی است.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در این راستا حجم زیادی بر روی کلانشهرها سرمایه گذاری و به مرکز رفاه تشکیل شد به جای اینکه رشد تصنعی به شهرستان‌های پیرامونی سرریز کند برعکس عامل جذب جمعیت برای مرکز شد و پدیده حاشیه‌نشینی شکل گرفت که در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ میلیون جمعیت کشور درگیر این مصیبت بزرگ هستند.

,

وی بیان داشت: مهمترین مراکز فقر ما در کشور الان روستاها نیستند بلکه حاشیه شهرها است که متاسفانه ما در دوره بعد از انقلاب اسلامی این نظام سکونتگاهی و برنامه ریزی کاربری را تغییر ندادیم و با همان مدل پیش رفتیم.

,

عبدالملکی گفت: آنها برنامه‌ریزی کرده بودند که کلان شهرها و حواشی شهرها بزرگ‌تر شود که این اتفاق افتاد و ما هیچ تدبیر و انقلابی در نظام سکونتگاهی کشور نداشتیم.

,

وی اظهار داشت: بی توجهی به برنامه ریزی کاربری سبب شده تا کشوری که می تواند جزو ۳ قدرت برتر جهان باشد به کشوری تبدیل شود که مردمانش به نان شب محتاج هستند.

,

این مسئول خاطر نشان کردند: اگر واقعاً برای داستان فقر در کشور می‌خواهیم دلسوزی کنیم باید به یک جریان انقلاب اقتصادی ورود پیدا کنیم.

,

وی افزود: پاسخ اینکه شما در نهادهای انقلابی چه کار می کنید، این است که ما داریم ۶ موتوره کار می کنیم اما نمی رسیم چرا که نظام اقتصادی کشور فقر زا است و ما در این نظام انقلاب نکردیم و در مدل آمریکایی های پلید که این نظام را در ۲۵ سال یعنی از سال ۳۲ تا ۵۷ برای ما ساختند  قرار است عمدتاً مردم ایران فقیر باشند تا بتوانند بر آنها تسلط داشته باشند.

,

عبدالملکی عنوان کرد: الان وقت آن است که نظامات را به هم بزنیم و خودمان را از زیر بلیت آمریکایی‌ها بیرون بکشیم.

,

وی پیشرفت کشور را در طول این ۴۰ سال در بحث های نظامی، سیاسی و دفاعی موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: اما در بحث اقتصادی اصلاً موفق نبودیم و دستاوردهای ما در این حوزه چیزی نیست که به آن افتخار کنیم.

,

در کمیته امداد توانستیم تا حدی موضوع فقر را تغییر دهیم

, در کمیته امداد توانستیم تا حدی موضوع فقر را تغییر دهیم, در کمیته امداد توانستیم تا حدی موضوع فقر را تغییر دهیم,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان داشت: در کمیته امداد و نهادهای انقلابی دیگر تا حدی موضوع فقر را توانستیم تغییر دهیم و الان از گرسنگی مطلق به سمت توانمندسازی حرکت می‌کنیم که البته این کار حاشیه‌ای است.

,

وی اظهار داشت: حضرت امام انقلاب نکرد که ما سپاه، جهاد و کمیته امداد داشته باشیم بلکه انقلاب کرد تا نظامات کشور از ریشه اصلاح شوند که متاسفانه هنوز این کار در برخی حوزه‌ها شکل نگرفته است.

,

عبدالملکی به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال گذشته نسبت به ایجاد درآمد با ثبات و پایدار اشاره کرد و افزود: اگر چه این کار بسیار سنگین است اما به حمدالله کمیته امداد توانسته به این سمت حرکت کند.

,

وی ادامه داد: ما حدود یک و نیم میلیون نفر نیازمند مستعد اشتغال بیکار در کشور داریم که مشتری کمیته امداد هستند که بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید به این تعداد رسیدگی شود.

,

عبدالملکی اظهار داشت: امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کردیم که تا کنون نزدیک ۲۲۰ هزار فرصت شغلی محقق شده است و سال آینده نیز بر روی ۳۰۰ هزار نفر هدف‌گذاری شده است اما از آنجا که تولید فقر در کشور متوقف نمی شود چاره ای نداریم غیر از اینکه از کسانی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند مثل دستگاه های اجرایی سپاه، کارآفرینان، بسیج سازندگی و... یاری بگیریم.

,

وی گفت: بر این اساس پیش‌نویس تفاهم‌نامه آماده شد و به صورت پایلوت در ۷ استان شروع به کار کرد و تا کنون نتیجه خوبی داشته است و امروز نیز در استان کرمانشاه به عنوان استان نهم این مدل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

,

عبدالمالکی شکل گیری تعامل نظام‌مند کمیته امداد و بسیج سازندگی را جهت فقرزدایی بسیار با ارزش دانست و خاطرنشان کرد: اقشار بسیج به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند و این اتصال و همکاری می تواند بسیار اثرگذار باشد.

,


دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در کشور مرهون پشتیبانی های مردمی است

,
, دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در کشور مرهون پشتیبانی های مردمی است, دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در کشور مرهون پشتیبانی های مردمی است,

به گزارش مرصاد، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه را تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: با هم افزایی و انسجام و بهره گرفتن از نهادهای انقلابی به قله‌های موفقیت می‌رسیم.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در طول این سال‌ها اثبات شده که هر جا نهادهای انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی وارد شدند موفق عمل کردند.

,

وی با بیان اینکه یأس و ناامیدی در کار آنها نیست، بیان داشت: از همه امکانات در مسیر خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد چرا که مردمی که همواره در صحنه های مختلف پشتیبان نظام بوده‌اند و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته‌اند مستحق خدمت هستند.

,

حجت‌الاسلام جلیلیان خاطرنشان کرد: امروز دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در کشور مرهون پشتیبانی های مردمی است و هرچه در خدمت به این مردم شایسته تلاش کنیم مورد رضایت خدا و ولایت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه