اخبار داغ

برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد
عضو شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب شورای عالی بورس با تصویب اعضا، برگزاری مجامع سراسری شرکـت‌های استانی سهام عدالت که قرار بود 20 اسفند برگزار شود به سال آینده موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماشاءالله عظیمی در مورد مصوبه جلسه امشب شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و تصویب شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قرار بود، در 20 اسفند سال جاری برگزار شود با توجه به آماده نبودن سهامداران عدالت و مشکلات اجرایی فعلاً به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نماینده اتاق تعاون در شورای‌عالی بورس در مورد اینکه برگزاری مجامع به چه زمانی موکول شد، گفت: حداقل 5-6 ماه به عقب افتاد تا فرایند ثبت‌نام کاندیداها تغییر کند و از ظرفیت مدیران کنونی شرکت‌ یا سرمایه‌گذاری استانی بیشتر استفاده شود و همچنین سهامداران عدالت که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بیشتر توجیه و به حقوق خود آشنا شوند.
,
 
,
به گزارش فارس، وی افزود: قرار شد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دیگر پیگیر مسئله برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نباشند و این امر در خود سازمان بورس پیگیری شود.
,
 
,
عظیمی همچنین اظهار داشت: با پیشنهاد اتاق تعاون و موافقت وزیر قرار شد جلسه‌ مشترکی روز پنج‌شنبه این هفته با اعضای شورای عالی بورس و نمایندگانی از کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود تا نسبت به رتق و فتق امور و مشکلات سهام عدالت پرداخته شود.
,
 
,
وی در مورد اینکه آیا الزامی برای سجامی شدن سهامداران عدالت جهت شرکت در مجامع عمومی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مجامع شرکت‌های استانی منتفی شده است و ما روش‌های قانونی برای تشخیص احراز هویت افراد را می‌پذیریم و قرار نیست هزینه‌ای اضافه و یا روش‌های سختگیرانه برای مشمولان سهام عدالت که معمولاً از دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، اتخاذ شود.
,
 
,
گفتنی است از 49 میلیون سهامدار عدالت حدود 30 میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده‌اند و حدود 19 میلیون نفر نیز روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت توسط خودشان را برگزیده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/ب
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه