اخبار داغ

کارشناس حوزه رسانه:

رسانه‌های ما زبان تمدن ما نیستند

رسانه‌های ما زبان تمدن ما نیستند
مجتبی طالبی در نشست علمی نقش رسانه‌ها در ترویج عقلانیت تمدن‌ساز گفت: امروز رسانه‌ها زبان تمدن غرب شده‌اند اما رسانه‌های ما زبان تمدن ما نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ نشست علمی نقش رسانه ها در ترویج عقلانیت تمدن ساز صبح امروز با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه در استان گلستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

مجتبی طالبی کارشناس و مدرس حوزه رسانه در این نشست اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند هر ایده ای، هر اندیشه ای، هر انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.

,

طالبی با اشاره به سخن فوق افزود: در دوران معاصر، رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه دارند؛ نقش اغواء کننده  و نقش ارشاد کننده.

,

وی ادامه داد: بر اساس نگرش تافلر (آینده پژوه آمریکایی) امروز موج سوم با شدت تمام در حال دگرگون کردن همه مناسبات گذشته است.

,

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تغییر و تحول سریع جامعه، درون ما را هم به سرعت تغییر می دهد.

,

طالبی بیان داشت: در مورد عقل و عقلانیت نظرات متعدد و متکثر و بعضا متناقضی وجود دارد.

,

کارشناس سواد رسانه ادامه داد: سخن ما در مورد عقلانیت تمدن ساز است (بگذارید نامش را عقلانیت جامع بگذاریم) برای رسیدن به چنین عقلانیتی هم عقل نظری لازم است هم عقل عملی (مانند دو بال برای پرواز پرنده).

,

طالبی افزود: عقلانیت تمدن ساز یا همان عقلانیت جامع، عقلانیتی است که هم راه تمدن سازی را روشن می کند (مبانی تئوریک یک تمدن) و هم اسباب تمدن را فراهم می کند (هنر، صنعت، اقتصاد، فرهنگ، اخلاق، سیاست و ... ) عقلانیتی است که در مسیر تمدن سازی، انسان تراز می آفریند. (انسان تراز جامع عمل و نظر).

,

وی تاکید کرد: امروز «رسانه‌ها» زبان تمدن غرب شده اند، اما رسانه های ما زبان تمدن ما نیستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه