اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر؛

طلسم خرید اتوبوس برای تهران شکسته شد

طلسم خرید اتوبوس برای تهران شکسته شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: رویکرد ما در اداره شهر تهران این بوده که به سمت دست یافتن به منابع پایدار برویم؛ بنابراین ما به سمت منابع پایدار حرکت کردیم و اتفاقات مطلوبی از این جهت در حال رخ دادن است. بودجه سال ۱۴۰۰ و نیز بودجه سال‌های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که ما منابع مالی را از کجا تامین کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درمورد اقدامات سال جاری مدیریت شهری تهران  گفت: ما در شروع دوره پنجم شورای شهرگفتیم بعضی کار‌ها را انجام می‌دهیم و بعضی کار‌ها را انجام نمی‌دهیم. درباره آنچه گفتیم انجام می‌دهیم خوشحالیم که در آستانه انتخابات بعدی با مجموعه شرایطی که پیش آمده فکر می‌کنم به قول هایمان نزدیک شده ایم. درمورد آنچه هم گفتیم انجام نمی‌دهیم هم با همه سختی‌ها و بهانه‌ها تصور می‌کنم موفق بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: به یاد داشته باشیم در دوره برجام هم اتوبوس برای تهران خریداری نشد. رویکرد ما در اداره شهر تهران این بوده که به سمت دست یافتن به منابع پایدار برویم؛ بنابراین ما به سمت منابع پایدار حرکت کردیم و اتفاقات مطلوبی از این جهت در حال رخ دادن است. بودجه سال ۱۴۰۰ و نیز بودجه سال‌های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که ما منابع مالی را از کجا تامین کرده ایم.
,
 
,
میرلوحی اظهار داشت: من تصور می‌کنم این کار بزرگی بوده است. ما تلاش کردیم تا بدهی برای شهر به وجود نیاوریم و آینده شهر را هم در نظر بگیریم. اجرای طرح تفصیلی و توجه به حفظ باغات و بوستان‌ها اقدامی است که در این دوره انجام شده است. ما با وجود تحریم و کرونا منابع مالی را برای اداره شهر تامین کردیم. کاری که در این سه سال در مترو انجام شده هم به خوبی گویاست. در مترو از نظر ریل و تونل واقعا کار شده است.
,
 
,
وی افزود: البته عده‌ای بنای ندیدن دارند و می‌گویند مترو توسعه پیدا نکرده است. اما می‌بینیم که تونل‌های جدید ساخته شده و خط ده افتتاح شده و خط دولت آباد تا شاه عبدالعظیم اجرایی شده است. همچنین در منطقه ۱۹ هم کار‌ها در دست انجام است. پایانه‌هایی که در این مدت در اکباتان و آزادگان ساخته شده هم باز جزو کار‌های موثری است که در حال انجام است.
,
 
,
بیشتر بخوانید:
,
شهرداری باید به سمت ایجاد درآمد‌های مولد حرکت کند
,
 
,
میرلوحی با بیان اینکه امسال دوازده ایستگاه جدید برای مترو در حال آماده شدن است گفت: سال گذشته هم دیده شد که ایستگاه‌های جدیدی به بهره برداری رسید. امروز خط شش و هفت هم در حال تکمیل شدن است. درحالی که پانزده سال هیچ اتوبوسی برای تهران خریداری نشده بود امسال، اما این طلسم شکسته شد.
,
 
,
وی ادامه داد: اقدامات دیگری نظیر اجرای پلازا‌ها در نقاط مختلف شهر، ساخت اتوبان شهید نجفی رستگار، اتوبان بروجردی، تونل آرش، گیشا و صیادشیرازی و پروژه‌های نیمه تمام فراوانی که تمام شد هم به خوبی گویای تلاش مدیریت شهری در این مقطع بوده است. رویکردی که ما به پلازا‌های شهری داشتیم به خوبی در پروژه‌هایی مانند طرح نیلوفری، امین حضور و هفت تیر یا کار‌هایی که در محلات در دست انجام است خود را نشان داده است.
,
 
,
میرلوحی بیان کرد: یا اقدامات و پروژه‌های مختلفی که در محلات صورت می‌گیرد و ممکن است کوچک باشد، اما وقتی می‌بینیم برای هر کدام از این‌ها چند میلیارد هزینه شده اهمیت کار را درخواهیم یافت. گاهی پروژه‌های کوچک مقیاسی نظیر پروژه پل صدر م تواند به خوبی رویکرد ما را در اداره شهر نشان دهد.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در شورای شهر اعلام کردیم به حفظ محیط زیست و باغات توجه خواهد شد گفت: خوشبختانه مدیریت شهری در جهت حفظ این داشته‌ها اقدام کرد و به شعارهایش پایبند ماند؛ بنابراین امروز که مدیریت شهری فعلی در حال نزدیک شدن به مرحله پایانی است ما اگر بتوانیم بدهی‌ها را کم کنیم که در حال انجام این کار هستیم موفقیت بزرگی به دست آورده ایم. اگر هفتاد هزار میلیارد بدهی شهرداری که بخش عمده آن بدهی بانکی بوده را با سود بیست درصد محاسبه کنیم مشخص خواهد شد در چهار سال این رقم چقدر خواهد شد. این کار کمی نیست که شورای شهر انجام داده است. این رقم می‌توانست به بالای صد و بیست هزار میلیارد هم برسد. اما امروز می‌بینیم که این رقم به مرز شصت هزار میلیارد رسیده است. در همین بودجه هزار و چهارصد ما دو هزار میلیارد استقراض پیش بینی کردیم و چهار هزار میلیارد پرداخت. این به آن معناست که ما این مسیر را تغییر داده ایم.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: میزان
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه